Jump to content
Yph / Daniel

E90 elektrisk hengerfeste

Recommended Posts

Hei Bimmers! 

Jeg har en 05' mod E90 320d, som plages med hengerfestet. Problemet er at det låser seg ikke, verken i inne- eller uteposisjon. Bare henger og dingler under bilen. 
Har stripset det oppunder nå, samt dradd ut sikringa, men skulle gjerne hatt dette i orden så jeg kan hekte på hengern, som jeg drar rimelig ofte. 

Dette skjedde under forrige eiers tid, og han har forklart det slik til meg: Fungerte først. Skulle ta det inn en vinter så han fikk bilen enda litt lengre inn i garasjen (20- ute) og når han trykte på knappen gikk det ned, men klikka ikke i lås når han dytta det oppunder.

 

Noen som kan ha en viss peiling? Legger ved et bilde av bilen også jeg :)

IMG_5193.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har ikke spylt under nei. Nå satt jeg i sikringen på nytt for å prøve å holde knappen inne lenge, men nå er det ikke liv i det hele tatt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, Yph / Daniel skrev:

Har ikke spylt under nei. Nå satt jeg i sikringen på nytt for å prøve å holde knappen inne lenge, men nå er det ikke liv i det hele tatt...

Kan være noen mikrobrytere som har slått seg vrange. Ville lokalisert disse å prøvd å ha på wd40. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fikk det forresten fikset, om noen finner igjen tråden senere.

Holdte hengerfestet i 'uteposisjon' og holdt inne knappen veldig lenge (1 minutt,kanskje mer) så holdte jeg hengerfestet i 'innposisjon' og gjorde samme. En gang til i uteposisjon, og vipps, så funka det som normalt igjen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor og girkasse er byttet, da forrige fikk havari etter rundt 350k km om jeg ikke husker feil. Mener det var swirlflaps som ga seg. Motor og gir som står i nå er gått ca 230k. Karosseri er gått 455k. Solgte bilen i forrige uke faktisk.

Kjøpt bilen når den var gått 407k, så kjørt nesten 50k på litt over ett år. Glødeplugger, bremseklosser og skiver, en kaliper som hang litt, begge hardykoblinger (kun 1 som var dårlig), gikk fra coilovers til org.msport understell til vinteren og da bytta jeg tårnlagre forran, samt begge termostatene, så jeg var sikker på å holde varmen i -30 hehe. Ikke vært plaga med noe i mitt eie, sett bort fra bremsen som hang litt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor og girkasse er byttet, da forrige fikk havari etter rundt 350k km om jeg ikke husker feil. Mener det var swirlflaps som ga seg. Motor og gir som står i nå er gått ca 230k. Karosseri er gått 455k. Solgte bilen i forrige uke faktisk.

Kjøpt bilen når den var gått 407k, så kjørt nesten 50k på litt over ett år. Glødeplugger, bremseklosser og skiver, en kaliper som hang litt, begge hardykoblinger (kun 1 som var dårlig), gikk fra coilovers til org.msport understell til vinteren og da bytta jeg tårnlagre forran, samt begge termostatene, så jeg var sikker på å holde varmen i -30 hehe. Ikke vært plaga med noe i mitt eie, sett bort fra bremsen som hang litt. Dette er en 6trinns manuell :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...