Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Lars S skrev:

Veldig fine oppdateringer!👍🏻 du ligger ikke på latsiden😉

hvor mye senk ble det foran? 2 cm eller noe?

Tror det skal vere 25mm ifølge TUV papirer. Er fortsatt litt mer klaring bak enn forran, men føler den ser mer ut slik den burde vært fra fabrikk nå som den er litt ned forran og med 12mm spacere rundtom. 

Skrevet

De oppgraderingene du gjorde med spacere og senk gjorde jo alt ,kjempefint .😊

Og enig mtp lysene men ble jo noe annet når jeg så den ute i lyset og sikkert enda bedre i virkeligheten .

Du er flink til å få rett look på bilene dine.

Skrevet
2 timer siden, Skulebollen skrev:

Tror det skal vere 25mm ifølge TUV papirer. Er fortsatt litt mer klaring bak enn forran, men føler den ser mer ut slik den burde vært fra fabrikk nå som den er litt ned forran og med 12mm spacere rundtom. 

Dette ser rett og slett perfekt ut! Synes bilen skal være 1 cm høyere foran enn bak. At dette er sånn den ser ut med vinterhjul er jo rått😎 her har du fått en perfekt vinterbil😉 så får vi håpe du beholder den til sommeren så den blir testet med skikkelige sommerdekk på varm asfalt👍

Skrevet (endret)

Utrolig riktig oppsett på denne! 

Det jeg har lurt på når det kommer til senkefjører kun på en aksling (samme som med 5er som har luftfjører bak), er hvordan de dynamiske egenskapene påvirkes når fjørstivheten endres kun i ene enden av vogna. Her har du jo kun endret stivheten fremme, mens bak vil de originale fjørene ha en mykere setting? Samme blir vel på oss som har senka 5er, der den kun er lagt ned på lufta bak. Stivheten endres jo ikke. Hadde ikke vært feil om 5-serien vår med AD og EDC hadde vært et par knepp stivere bak i Comfort-innstilling, slik den er framme. 

Endret av papertiger
Skrevet

Kan aldri tenke meg det fører til at bilen blir raskere på bane etter senk, men nå er det jo ikke låst at fjørene nødvendigvis blir stivere selvom bilen blir lavere..  Om ACS har gjort alt riktig så burde dei jo gå utifra OEM stivhet etter at høyden på fjæra er satt. Har kjørt bilen for lite før og etter senk, men merket ingen forskjell på det lille jeg har kjørt. 

Man vil jo endre tyngdepunktet på bilen ved og senke den kun i enden, så selvom stivheten er lik vil det jo kunne ødelegge balansen i bilen. 

På GT3en som var vektet med meg i førersetet merket man en enorm forskjell i balansen på bilen med/uten passasjer når man pushet bilen maks på bane. 

Jeg synes forøvrig at g31 ble litt for stiv med HR fjærer og angrer på at jeg ikke gikk for Eibach/Acs på denne også😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...