Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Stilig at du stiller opp på sånt 😀.

Greit nok at de tar de fleste biler på rette strekka ,men de kunne jo prøvd seg i svinger og diverse andre utfordringer 😀😀.

Ellers en grisepen bil du har og må være rå og kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvettlapper fra f30 er handlet inn😊 hååper og få tid til og se på det i helgen.. 

Synes lappene på videoen var pene fra siden, men når man ser litt etter såg det jo fryktelig hjemmelaget ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Skvettlapper fra f30 er handlet inn😊 hååper og få tid til og se på det i helgen.. 

Synes lappene på videoen var pene fra siden, men når man ser litt etter såg det jo fryktelig hjemmelaget ut 😅

Hehe, ja. Skikkelig håndarbeid 😛

Er nysgjerrig på hvor mye F30 lappene faktisk vil beskytte, siden F80 har et annet design.
Du får oppdatere når du får testet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Makky123 skrev:

Hehe, ja. Skikkelig håndarbeid 😛

Er nysgjerrig på hvor mye F30 lappene faktisk vil beskytte, siden F80 har et annet design.
Du får oppdatere når du får testet :)

Kjør heller på med beskyttelsesfolie. Vil se veldig rart ut med skvettlapper på en M bil 😀 Det er bare min personlige mening da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fahad skrev:

Kjør heller på med beskyttelsesfolie. Vil se veldig rart ut med skvettlapper på en M bil 😀 Det er bare min personlige mening da 

Er helt enig! Men må jo foliere hele bakenden da 🤦 bilen har nå gått 12k og hjulbuene bak er jo pepret med steinsprut. Lurer på hvordan biler som har rullet 50-60k ser ut på nært hold🙄😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med fahad. Syns ikke engang når du har fått det på. Jeg har hatt kurs med ei som skal legge det på en tesla 3 idag. Hu vil legge på hele bilen.. her er ett bilde fra idag hvor jeg fjerner filmen fra ett Audi panser. Forskjellen er ikke så stor i virkeligheten som bildet tilsier. Har en Mercedes her å om bilde er interessant hvor hele panseret er tatt men ikke forskjermen.. ser ikke forskjell

5ADA735B-CC9B-4B27-A46B-1D9B07D997FA.thumb.jpeg.7e4ae34d4f99faa0ae6ffea519c3e25d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er denne folien vs den originale da? Er original folie på hjulbuer bak, som er laaangt fra usynlig.. men den er full i hakk den også. Folie beskytter da ikke mot steinsprut? Beskytter kanskje lakken fra å flasse men ser da like jævlig ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva den "originale" er.. men denne tåler steinsprut. Den er tjukk til å være folie. Det er en gurnn til at Pagani, Ferrari og Porsche leier inn montører til å foliere bilene sine med denne. Den tar alt av vanlig riper, steinsprut osv.. men de kan ikke garantere at den tåler en stein i 200km/t. Da har de faktisk fått helt andre klager i sånne hastigheter, som at innsekter setter seg fast i folien.. inngrodd.  Den er "selfhealing" også.. sollys og varmt vann tar vekk riper ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde folie på skjørt, den flate delen av bakskjermen og nesten helt opp foran bakhjulet kuttet av vannrett.  Tror det ligger noen bilder i biltråden min.  Viser hvis man ser etter, men er enorm forskjell.  Bilen var gått 7 000 da jeg kjøpte den, og Bavaria lakket opp bakskjermene før levering fordi de var blitt stygge allerede, uten spacere.  Folierte også bagasjeromshylla og deler av frontspoileren for å unngå steinsprang og merker ved innlasting av bagasje.  Mtp steinsprang så slipper man hvite flekker, og folien tåler mye mer enn lakken før den blir stygg, samt den er selvreparerende med litt varme. 

For øvrig meget pen bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm🤔 den originale folien hjelper vertfall null.. Hvem tar på seg slik foliering da? Hvilken folie er det snakk om? Xpel?

@gregus Er helt utrolig hvor dårlig lakken er på disse bilene😅 ( nye biler generelt rekner jeg med )

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skulebollen skrev:

Hmm🤔 den originale folien hjelper vertfall null.. Hvem tar på seg slik foliering da? Hvilken folie er det snakk om? Xpel?

Jeg brukte Scandinano i Drammen til dette.   Iflg nettsiden bruker de Hexis Bodyfence som lakkbeskyttende folie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, gregus skrev:

Jeg brukte Scandinano i Drammen til dette.   Iflg nettsiden bruker de Hexis Bodyfence som lakkbeskyttende folie.

Hvor langt kjørte du med bilen etter folie? Holdt det seg bra? Og var det "usynlig" som folket påpeker her?

Slik ser det forøvrig ut med skvettlapper, ikke noe pent nei😅 Men bedre enn oppspiste hjulbuer og skjørt.. ( lånte bilder )

FB_IMG_1559914414848.jpg

FB_IMG_1559914426586.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...