Skulebollen Skrevet Januar 19 Forfatter Skrevet Januar 19 Reisebrev blir jo håpløst med 39mb tilgjengelig.. Fortsetter: I år hadde TVR jubileum, så innvendig på banen var det sett av enormt med plass til dei. Må ha vært over langt over 100-150ish biler TVR Speed 12 motorrom, sinnsykt heftig originalbil Litt mer ymse briter Porsche stilte egentlig litt svakt i år, men litt og sleve etter er det jo fortsatt Måtte en tur bort til 107 klubben og kikke Ampera, fupsaker, papertiger og 8 andre reagerte på dette 11
Snagg30 Skrevet Januar 19 Skrevet Januar 19 Mye flotte bilder Emil! Har selv lyst å kjøre på Spa, vurderte det i fjor men ble ikke noe av. Hvilke opplegg var du på? Vi reiser til Sveits/italia i juni og samboer må "dessverre" fly hjem fra Sveits slik jeg har litt tid til å sparke Stein Spa hadde vært rått, Nederland og på Zandvoort hadde og vært noe for seg selv. Å ta siste doserte sving før lang strekka tipper jeg er moro ellers får jeg selv aids av det nye opplegget, kommer ikke noe reise brev med meg til sommeren. Hadde egentlig mye mer å komme i egen tråd men jeg gadd ikke å styre mer med det Lars89 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Januar 19 Forfatter Skrevet Januar 19 (endret) 400 klubben til ære for @sveigis 😁 Veteranklubben til Bmw hadde forskjellig Siklet også fælt på denne som sto random parkert på en grusplass Har ikke fått kjørt på GP banen enda, men når man ser kurvene nedover her, så er det ikke tvil om at den også er på bucket listen. Ren og skjær kunst. Endret Januar 19 av Skulebollen Ingvaldsen, sandersander, Kolstad Jr. og 11 andre reagerte på dette 14
Olaandref Skrevet Januar 19 Skrevet Januar 19 Fått opplevd litt av hvert her, må være rått å få oppleve disse banene og kjøre der med biler som virkelig hører hjemme der. 😃👌
sveigis Skrevet Januar 20 Skrevet Januar 20 Ja Emil dette har vært en reise med stor R ser det ut som med masse opplevelser 😊 Fytte pokker så mye tøft du har lagt ut her 🙌 Og ja skulle virkelig likt å vært og sett 400 klubben sin stand der . Takk for at tok bilder av det😊🙏. Men du ?107 serien til Mercedes det fett altså . Dette må ha vært rått og fint for oss og lese om og .
Olaandref Skrevet Januar 23 Skrevet Januar 23 (endret) Er vel slik det ser ut når du er i Stryn på helgehandel? Ser for meg bulkene etter knærne til han som kommer gående med nesa i mobilen her 😅 Endret Januar 23 av Olaandref StigJ, Skulebollen, Ampera og 8 andre reagerte på dette 10 1
Skulebollen Skrevet Januar 24 Forfatter Skrevet Januar 24 Er vel mye likt ja 😆 Hadde litt bilder igjen fra OTGP så slenger dem inn her Dyr Porsche Dyrere Ferrari ( min uoppnåelige drømmebil ) Konkurrenter i gamle dager Lotus klubben sto utstilt også, alltid hatt sans for Esprit Turbo Dyr Ford Vel hjemme fikk selvsagt fruen kjøre rundt med skrytemerke😇 Lars89, Markus E30, mr.pingu og 2 andre reagerte på dette 4 1
laffe Skrevet Januar 24 Skrevet Januar 24 Kult med reisebrev - herlig at du tar deg tid til å dele👍 Av alle bildene var det dette jeg endte med å se på om og om igjen😅 M-jakob, Skulebollen, Ingvaldsen og 1 annen reagerte på dette 4
Skulebollen Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden (endret) Her har det skjedd lite. I3 ligger for salg igjen, fortsatt for dyr tydeligvis 😅 Lite vits og prise seg for lavt om vi uansett skal ha en ny til høsten. Så kan jeg jo oppdatere litt livet med Porsche, og grunnen til at dette forhåpentligvis blir min siste Porsche som ikke har GT betegnelse i seg.. Hadde jo tidligere i høst en CT4, denne var inn på div. Recalls, når jeg fikk beskjed om at Begge kjølevifter til batteri som står fremme i hjulhus var kjilt seg. Fikk beskjed om at dette var helt normalt, og garanti dekker dette. Skuffende kvalitet tenkte jeg, men OK. Ny forbedret type blir montert.. Har jo nå en CT Turbo som er bruktimportert, bilen er rett over 3 år og garantien er derfor gått ut. Reagerte på ulyd fremme ved hurtiglading, mistenkte viftefeil på denne også sia samtlige Taycan har eller vil få dette problemet. Fikk feilsøkt når bilen var på service, og joda.. viften var visst kilt seg her også på venstre side fremme. Dette er altså en velkjent konstruksjonsfeil som Porsche har gjort, og har nå kommet med en forbedret utgave. Pris for og utbedre? 43.000 kr.. 🙄 Jeg spør om det ikke er mulig og få noe goodwill på dette, siden begge mine Taycaner har hatt tull, og det er en velkjent feil. Og bilen fortsatt er såpass ny.. Det korte og enkle svaret er Nei. Ingen rabatter, ingen velvilje eller noe. Jeg har forklart historikken min med Porsche siste 4 årene, og alle 100vis av tusen jeg har lagt igjen ( service og PAW bl.a ) Men nei. Absolutt Null og hente. Jeg er brennsikker på at mitt lokale Bmw verksted hadde klart og få frem noe goodwill om dette var tilfelle på en Bmw. Bilen er jo som mange har påpekt kjønnsløs, så jeg har dessverre ingen bilder av den utvendig. Legger dog ved ett innvendig som oppsummerer hva jeg synes om touch skjerm 🤓 Endret 23 timer siden av Skulebollen Fahad, Saltkjelen, K.F og 5 andre reagerte på dette 2 2 4
Snagg30 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Ingen PAW? 😬 Jeg hadde min inne nylig for akkurat samme problem, vifta høyre foran hadde en ulyd man svakt kunne høre. Dette var kun kosmetisk og skulle jeg få de dekket av de på PAW skulle jeg bare kjøre til den sluttet å fungere, men spurte om pris for å bytte da jeg ikke gidder å kjøre med ulyd og det ble snaue 6500kr. Voldsom pris du har fått… vifta mi fikset seg selv
///M-ini95 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) Kjipt angående viftene. Vet ikke hvor lett tilgjengelige viftene er fra innerskjermen på Taycan, men på E-tron GT klarer du å stikke en skrutrekker inn via luftkanalene. Da kjenner du fort om viftene sitter bomfast og kan unngå en smell der ved bruktbilkjøp. Folk flest merker ikke at viftene sitter fast eller går tregt, før det går for langt. På GT så byttes de samme tingene ser det ut som utifra pristilbudet. Kjølevifte med tilhørende ramme og smådeler på GT koster nesten 30 000 kr inkl mva... og da snakker vi bare delepris her altså. Tipper man havner på 80 000 for å utbedre begge viftene, inkl kalibreringer av førerassistent systemer. Sånn sett var faktisk viften billigere på Taycan. Om det er 100% samme del, så er det jo mer lønnsomt å kjøpe del fra Porsche. Det er isåfall første gang 😅 Endret 21 timer siden av ///M-ini95 laffe reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden (endret) Ja det var jo litt snodig 🤔 PCB påstår viften sitter bom fast. Jeg synes dette er rart siden viften lagde ulyd når bilen ble hurtigladet VID_20250104_021016936~2.mp4 Rekner med det blir dekket av motor og gir uansett. Men om det må dekkes av meg så tenkte jeg å prøve og bytte selv. Hvorfor må førerassistent systemer kalibreres på ny 🤔? Endret 21 timer siden av Skulebollen fupsaker reagerte på dette 1
mcbanan Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Sjekk her, ser ut som folk i nokre tilfeller klarar å få liv i dei att https://www.taycanforum.com/forum/threads/seized-cooling-fans.19918/ Skulebollen reagerte på dette 1
///M-ini95 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden @Skulebollen Pleier å være lagret feilkoder som tilsier at viften sitter fast, så er nok derfor de sier det. På GT iallefall må du av med frontfangeren. Dermed kommer iallefall kalibrering av 360 kamera + Side Assist inn. ACC og NV sitter montert på en brakett bak frontfangeren, så ved å ta av fangeren endrer du ikke deres posisjon. Pleier dermed ikke å kalibrere dem som følge av det. Igjen, dette er GT. Vet ikke åssen systemene på Taycan sitter, men vil anta de to førstnevnte er likt. fupsaker reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Har forstått det slik at man kommer til ved og plukke ut frontlykt og locariskjerm🤔 må man til med kalibrering osv. Skal vel PC ha tilnærmet like mye som for hele jobben 🙃 Ganske ubrukelig at en bil med egen "gravel" mode ikke tåler og bli brukt langs vanlig landevei uten og få havarier for 80.000 før bilen er 5 år fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå