Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Skulebollen skrev:

Takk takk, da satser jeg på at det blir senterkopper til jul😬

Handlet noen bilder i skjikkelig oppløsning fra turen på ringen 😊

Syns det nederste er skjikkelig gromt🥰

Det nederste var skikkelig gromt! 🤩

Du får vurdere å få det på plate. ;) (pssst. lager slikt på jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Får oppdatere med julegaver og litt romjulsaktivitet.

 

Fikk som forventa flytende senterkopper av svigermor 😬

IMG_20191224_201128330.thumb.jpg.517fc322d8e48ed7244fb9bde307824c.jpg

Og rammebilde av m3🥰

 

Ellers brukte jeg ett par fridager i romjula til polering og skinnrens av konebilen

 

Har vel oppdatert lite ang. Den🤔

Forholdsvis pen 15 mod. 520d xdrive med M-sport. Lite spennende utstyrt ellers.. 

Men har Harman kardon og 4 sone klima som trekker opp, og i mine øyne perfekt fargekombo😊

Ser jeg knapt klarte ta bilder av ferdig resultat 🙄🙄 fikk seg vertfall en omgang med Scholl s20+ og Fusso. Innvendig ble det brukt SW. 

Fikk også endelig fjernet dei superteite M emblema på fremskjermer og montert originale skvettlapper fremme 😊

 

Fæle emblemer

IMG_20191226_115957737.thumb.jpg.d39f3f8c83664f5ff5a9f4c6b16e6940.jpg

Og det jeg klarte og ordne av ferdig resultat 🙄

IMG_20191227_104639321.thumb.jpg.723f6ddb011aadd3ae2d0421e22cf6a1.jpg

IMG_20191227_104646829.thumb.jpg.553d0ffd7a3a48b605723e8bd25a3327.jpg

 

 

 

 

 

IMG_20191227_104610987.jpg

IMG_20191227_104532664.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sper på litt med ett bilde av bilen når den ble henta 😬

IMG_20190707_200853464_HDR.jpg

 

Bilen har fortsatt nybilgaranti frem til juni. Så blir urørt frem til den tid. Men satser på noen senkefjærer, litt tuning og spacing av sommerhjul når den går ut 😊

Har siden juni når den blei handla rulla 14.000 km. Og har nå gått 108k. 

Har siden kjøp fått fikset typiske lakkbobler under lister på alle 4 dører. Skal nå inn til lakkfix av 1 liten boble på hver side av hjulbue bak. ( Garanti )

Samt at fruen klarte og rygge på en kompis sin bil 2 dager etter polering så bag.luke og bakfanger skal lakkes samtidig🙄 

Har også hatt turbohavari ( 104.000km! ) Så denne og en lambda sonde ble skiftet da. 

Så glad bilen fortsatt har nybilgaranti og at tuning ble utsatt 😅 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant lesning om F11! Driver å kikker litt på disse selv. 190hk dere har? Spesielt med turbohavari så tidlig, det er da det er kjekt med garanti. Ellers en nydelig fargekombo, zimtbraun og mineralgrå (eller sophisto?). Fornøyd så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger

Nei er 163hk. Som er litt for lat.. funker greit i det daglige men er liksom ingenting å hente om man vil trakke på litt 😅

Er mineralgrå dette ja👍 Er vel egentlig fornøyd. Har jo vert noen turer på verksted p.g.a lakk og turbo. ( Over 1 times kjøring hver vei til forhandler ) 

Men har ellers fungert fint 😊 litt overrasket over hvor liten den er innvendig 😅 Herlig "miljø" innvendig i bilen, men savner litt utstyr som digitalt instrument, ACC, HUD og comfortstoler selvom sportstolene er greie. 

 

Ting som plager meg med bilen:

Webasto via app er jo fantastisk, men plages litt med at den ikke alltid får kontakt.. feks. Kom vi nettopp hjem fra en uke i syden og bilen sto på Gardermoen. -8 ute og komplett nedfrosset bil. Da irriterer det at man får "operasjon mislykket" når man skal starte Webasto.

Tips her? 

 

En annen ting er når jeg er koblet til bilen med tlf og streamer musikk. Får ikke opp artist informasjon og kan ikke bytte sang via bilen, ( kun en sjelden gang iblant det plutselig funker ) Bruker Spotify med Android tlf. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Daniel. skrev:

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men har fått inntrykk av at artistinfo osv er en glemme sak på BMWer om du ikke har iPhone 🤔

Funker fint på f80🤔 der har jeg riktignok lastet ned Spotify appen ( men glemt hvordan jeg gjorde det 🙈 )

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daniel. skrev:

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men har fått inntrykk av at artistinfo osv er en glemme sak på BMWer om du ikke har iPhone 🤔

I min F30 kommer det ikke opp med Android, men når fruen kobler opp sin iPhone kommer alt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons @Skulebollen

Har ikke vært å prøvd F11 enda, Bavaria hadde _ingen_ inne i bruktbilavdelingen sin når vi var ute å så etter. Så det må nok prøves. Men har kollegaer med både E61 og F11, og de er merkbart romsligere på alle måter kontra vår F36 - som seg hør og bør.

Har bl.a. HUD, ACC og comfort access på nåværende bil, så dette er "må ha" på en F11 også. Comfortstolene er ekstremt komfortable, men de tar en del plass bakover kontra sportsstolene om jeg har skjønt det rett. Har egentlig Webasto på må-ha-lista også grunnet at vi står i fellescarport uten lademulighet eller mulighet for DEFA. Med små unger kan det være spesielt fint å komme ut til varm bil på vinterstid. Jeg kunne personlig tenkt meg en 530xd, men med budsjettet vi har (hustomtesparing har førstepri) ville det blitt en pre-LCI med km. rundt 100 000 som vil ligge i nærheten av vår 2015 420xd i salgspris. Alternativet er da 2014-2015 LCI B47 520xd som plutselig har bikka 5 år de også nå, og ser de fleste har bikket 80-90k km i løpet av den perioden (= god langtursbil? :D ). Så ikke enkelt dette her gitt.

Ang. Android, din F80 har vel en nyere iDrive enn F11? F11 har sikkert samme som vår F36. Tror det var litt issues med Android og NBT der, men at det er bedre på de nye.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@papertiger

Det som du skriver om comfortstoler har jeg også hørt. Og jeg med mine 190cm så kunne det blitt trangt bak for jentungen på 115cm. Så er sånn sett glad den bare har sportstoler 😊

Synes kupeen i f11 ser og føles utrulig bra. 6 sylindret hadde nok vert mitt førstevalg uten tvil. Savner virkelig motorlyden fra m57. Men siden fruen kjører såpass ( 30-40k i året ) var det nok mest fornuftig og gå for mindre motor, både grunnet pris forbruk og generelle driftskostnader. Hadde hun kjørt mindre hadde vi nok gått for 530 preface. Men facelift har jo litt bedre multimedia (?) Dab+ og spesielt det nydelige m-sport rattet løfter interiøret en god del🥰

Har du forresten Spotify i bilen din? Vi har vel kanskje samme iDrive?

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, papertiger skrev:

Har ikke vært å prøvd F11 enda, Bavaria hadde _ingen_ inne i bruktbilavdelingen sin når vi var ute å så etter. Så det må nok prøves.

Bare å gi en lyd om du vil prøve min F11 en dag eller byttelåne noen timer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Skulebollen skrev:

@papertiger

Det som du skriver om comfortstoler har jeg også hørt. Og jeg med mine 190cm så kunne det blitt trangt bak for jentungen på 115cm. Så er sånn sett glad den bare har sportstoler 😊

Synes kupeen i f11 ser og føles utrulig bra. 6 sylindret hadde nok vert mitt førstevalg uten tvil. Savner virkelig motorlyden fra m57. Men siden fruen kjører såpass ( 30-40k i året ) var det nok mest fornuftig og gå for mindre motor, både grunnet pris forbruk og generelle driftskostnader. Hadde hun kjørt mindre hadde vi nok gått for 530 preface. Men facelift har jo litt bedre multimedia (?) Dab+ og spesielt det nydelige m-sport rattet løfter interiøret en god del🥰

Har du forresten Spotify i bilen din? Vi har vel kanskje samme iDrive?

 

Vi er heldigvis "korte" begge to, jeg lengst med mine 178cm på strømpelesten, så vi har strengt tatt ikke plassutfordringer i passasjersetet i F36'en heller per nå. F1x har et av de fineste interiørene levert i moderne BMWer, om enn litt tradisjonelt så holder det seg utrolig bra. Sobert er vel det beste ordet jeg kommer på. Fargevalg har også mye å si her. Pre-LCI fikk NBT-iDrive i slutten av 2012 mener jeg, dvs. 2013-modellene har dette. Jeg liker forsåvidt det gamle M-sportrattet også, men klart mer moderne det nye. DAB+ vet jeg ikke, men de fleste norske biler fra 2012-13 har nok dette. Vi hadde det på vår høst-2012 1-serie som vi leaset, dog var det ekstrautstyr.

Har Spotify via BMW apps i iDrive, bruker 99,9% av gangene bare via blåtann, så da er det bare skifte av sang fram/tilbake og album artwork.

14 timer siden, Walkabout skrev:

Bare å gi en lyd om du vil prøve min F11 en dag eller byttelåne noen timer! :) 

Takker, det var et generøst tilbud! mulig du hører fra meg! :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Siden der sikkert er mange som har eller funderer på f1* Tar jeg en liten halvårlig update på f11😬

Bilen har vel snart rundet 120k nå og garantien ryker om noken dager.. Har nettopp fått skiftet handtak på førerside grunna keyless trøbbel, og ett forsyningsrør til Adblue som ga motorlampe. 

Ikke superimponert over kvaliteten på f11, har vert litt småtterier med bilen i vårt eige🤔 Men sånn er det vel med nye biler 🙄

Den fikk storservice på 95k når vi kjøpte den. Da ble begge drivakselmansjetter og en drivaksel byttet, så i vårt eige har den fått turbohavari, motorlampe grunnet Adblue ( forsyningsrør ) og keyless på førerdør. Så hadde blitt dyre km. Om bilen feks. Var importert og manglet garanti..

Har også fått utbedret bobler i lakk på alle 4 dører + en hjulbue på rustgaranti.

Satser dog på at den holder seg feilfri noen år til nå! 

Har vurdert om vi skulle tatt en garantiutløpstest, men forholdsvis trygg på at det ikke dukker opp mer.  

 

Nå skulle bilen fått seg senk, tuning og nye stoffmatter.. Men fruen sin bil med fruens budsjett som til bil er lik 0 🤦 Så får se hva tiden bringer🤔 

Blir vel sikkert en x5 om ett par år

Legger ved bildene jeg har av bilen.. obligatorisk omlegging til sommerhjul spyling, og ett halvhjerta kveldsbilde.. Sier vel sikkert litt om mitt engasjement på en halvgammel 4er diesel🙈😂

IMG_20200419_124524156_HDR.thumb.jpg.d9791c3bcd8a24d6d33c772429a6cbe1.jpg

 

IMG_20200419_124518369_HDR.thumb.jpg.b5b268f9fe411920244cf065e6017806.jpg

 

 

 

 

IMG_20200601_230323302.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er garantien gått ut på f11 og jeg har bestemt meg for og "pimpe" den opp litt! Så her trengs det hjelp tips og innspill😅😁

Dette er jo fruen sin bil så begrenset hvor mye jeg gidder engasjere meg mtp. Tid og kostnad.. Meen foreløpige planer:

 

 

Her prøvemontert, med for små dekk ( 255/35 )

IMG_20200709_183810714.thumb.jpg.4fa005e96ddd95f871f6d92ca6f07ba5.jpg

IMG_20200709_183831084.thumb.jpg.1126de5ebb7d5c00aef5464a0c1079f4.jpg

Er på utkikk etter spacere mellom 12-15mm til bakfelger

Så trenger den ny grill da det er en liten skade på ene. Her står jeg mellom ny (brukt ) originalgrill til 300 kr. Eller dual slat riller, siden der er endel chrome/børsta alu på bilen tror jeg blank sort blir kjedelig. Men vurderer svart innmat og chrome ramme. Ala denne: 

https://no.scstyling.com/bilmodeller/bmw/f10f11-5-serien/grillar/krom-svarte-nyrer-bmw-f11

Formening her? Skeptisk til passform på uoriginal..

 

Senk:

Fruen nekter på å senke men den MÅ ned i front😂 Her står jeg mellom H&R og Eibach. Vanskelig og finne bilder av Eibach senk.. H&R virker til og vere det foretrukne valget, men koster også nesten det dobbelte.. 

 

Er ellers ute etter stoffmatter da det kun er gummimatter i nå. Men var over 2k for nye stoffmatter fra GS😳

 

Så satser jeg på steg 1 tuning for og kunne holde følge med bobilene😅 Ikke nevneverdig sprek med 163hk.. 

 

Skyt inn med innspill 😬

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...