Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Frode D skrev:

Grattis og kondolerer med salg! Du vil hvertfall ikke angre om du går for en F80. 8-)

 

On 9.8.2018 at 21.27, sveigis skrev:

Du har prioritert riktig siden mars .

Et meget flott hjem du har bygd deg :)

Og jeg hadde gjort det samme angående M3.

Av og til blir enn stillt kjipe valg ,men føles riktig etterpå .

Hvertfall bra å se 61en funker og det liker hvertfall jeg .

Ps gøy å se liv her igjen.:).

En annen ting ,kjør forsiktig med den satansmakten du har av en sykkel .Rå som fy :)

Takk for det! :) Er ikke så lett og kjøre forsiktig med sykkelen men, får tru det går greit 😅

9 timer siden, Frode D skrev:

Grattis og kondolerer med salg! Du vil hvertfall ikke angre om du går for en F80. 8-)

Nei jeg tror ikke det :) Bilen din er en av grunnene til trangen for f80 :P Det interiøret og den fargekomboen er innertier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Får vel slenge inn en liten update, har jo bl.a handlet noen nye biler, så jeg får begynne med en av dem😁 

Fikk havari på 530d rett før jul🤦 rekner med det er en dyse som er gåen, har fått tak i ny og skal prøve og skifte denne fortløpende for og se. Om ikke det er dyse rekner jeg med det er noe lenger ned i motor.. 

Siden jeg var mitt i fullføring av hus prosjektet og måtte ha ny bil asap p.g.a jentungen, ble det å gå nedom naboen som er bruktbil selger, endte da opp med denne godbiten:

935340067.jpg.186c0b33f4cb83baa5ad39d5eb45f4b6.jpg

Legger ved ett arkivfoto da jeg rett og slett ikke får meg til og ha bilder av denne på tlf 😂 

Det er først når man er borti noe slikt man innser hva forskjellen på tysk og japse er ;) Denne kommer nok for salg så snart som 530 er oppe og går igjen! 

 

Lover ellers at det skal bli litt mer liv i tråden fremover!😬

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med salg, men gratulera med heftig erstatning 😎 Hatt eit par syklar sjøl tidlegare og meir morro på hjul veit eg ikkje om ein kan få. Var ein gjeng her i Sogn som hadde R-syklar ilag, og med det kom erfaringane med at ein ALDRI bør køyra sånn at ein ikkje har full kontroll og ein må vera veldig påpasseleg med dekk/bremsar og generell tilstand 🙂

Uansett, synd med M3'en, synd med 530'en, synd med Avensisen, men gratulera med hus og sykkel 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startet på stv.a dysen satt selvsagt bom fast🙄

Limer inn fra dieseltråden om noen som leser her skulle ha tips 😊

Sliter med en dyse som sitter fast på en m57n.. Noen som har tips 

Har fått låne meg ters som klemmer rundt dyse, har dunket og dunket over flere dager. Den er løs sideveis, kan nesten flytte på den med fingrene sideveis. Men rikker seg ikke oppover. 

Har sprayet med multispray jevnlig.. 

IMG_20190110_205253609.thumb.jpg.329bb57a820532a88ad4381b70cf66f4.jpg

IMG_20190110_205259454.thumb.jpg.541f265ea95e4abaed06da1b6de6c3e8.jpg

Og her ett bilde av "gliset"

Lei denne bilen nå🙄

IMG_20190110_205329173.thumb.jpg.2f46f152ae296c3ac2d03ab83d9aa4ab.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett flere med sånne trestokker, men det har ikke jeg noe troa på. mesteparten av slaget/kreftene går bort i fjøring i treet. Må ha ett "kontant" og dødt rykk skal det skje ting. Patenten i filmen til Scoot er bedre, men ville hatt enda mere stål for mere vekt i det selv. Har du for lite vekt i glidehammeren, så blir det omtrent som å slå 4" spiker med sånn liten barnehammer. Kan slå så hardt man vil, men det må være litt vekt i det. Har ikke tatt ut dyser på min, men har mange ganger opplevd å demontert drivknuter som andre ikke har fått av selv om de har rykt "1000" ganger på 2 slag bare med mere/nok vekt i enden. 

 Har en del sånne type ting på jobb som må draes ut, bruker å bytte ut de loddene på glidehammerene med stålaksling med hull i. Så stå oppå motor så du får litt kraft i det. 

Er vell ikke akkurat så bra for dysa dette, men siden den er def så skal den vell ikke brukes alikevell. men ha det litt i bakhodet at om den knekker så blir ting en del verre.  PTFE spray som finlube er fint, og smører mye mere enn wd40 o.l. det er jo bare tynn tectylolje. 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips :) Fint og se litt aktivitet i tråden!

Skjønner at det eneste som funker er makt.. Jeg skrudde av mutteren på dysen i dag, det jeg ser føre meg nå er og skru en mutter nedpå dysen, med påsveist gjengestag som kan skrues oppi tersen. Så får man direkte slag og slipper alle leddene som var på den jeg fikk låne. ( Bilde )

Utvendig diameter på gjenger er 26mm. Tips til butikk hvor jeg får kjøpt En ters med bra slagkraft og en mutter med som passer :D ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...