Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Etter og ha vurdert og lage tråd i en 3-4 år nå fant jeg ut at det kanskje er på tide.. Tråden blir hovedsakelig for og ha noe og se tilbake på om noen år. Lager en samletråd da jeg er heller usikker på hvor ofte jeg kommer til og oppdatere :)

Jeg har da to Bmwer for tiden, bruksbilen. 2005 mod. e61 530d og sommerbilen, 98 mod. e36 m3 3.2.

Kan begynne litt med bruksbilen, karbonsort, M sport, ellers helt ok utstyrt. Rullet 190.000 i skrivende stund:

 

Bilen ble kjøpt høsten 2015 for en fin pris, og har siden da blitt påkostet altfor store summer.. I veldig grove trekk har bilen fått:

- Tuning fra TRF performance. Steg 2, ink. Egr og swirlflaps blending

- Ny lakk hele høyre side, venstre førerdør ( rustgaranti ) og bakfanger.

- Tonet alle ruter. 50% fremme og 35% bak ( mener jeg og huske )

- Nye 9,5x19" GS felger på alle 4

- 18" Style 184 vinterhjul

- HogR 35mm senk

Og ellers veldig mye smådill, og en god del reperasjoner.. Satser nå på at jeg har bil en god stund fremover :)

Er ikke di helt store planene for denne fremover da jeg føler den har fått nok for en stund.. Men satser på og ta litt etterhvert

- Coilovers ( Usikker på hva jeg burde gå for? )

- Faceliftlykter fremme og bak med ny lysmodul

- Comfortstoler

- Noe form for DAB+.. Tvilsomt at det blir CIC ombygging

- Samme frontleppe som den AWT her på forumet har montert på sin e61

Og ellers generelt vedlikehold for og holde den tipp topp.

Har bare noen dårlige bilder av bilen med sommerhjul på dataen. Skal prøve og få ordnet noen nye bilder en dag :)

DSC_0094.JPGDSC_0107.JPG

 

Så over til bil nr. 2

Denne har jeg eigd siden August 2014, men har desverre stått siden vinter 2014

Original e36 m3 3.2. Hellrot med sort skinn, gått 117.000 km. Eneste av utstyr den mangler er vel soltak såvidt jeg har skjønt, noe som forsåvidt er greit nok på en M bil :)

Noenlunde original foruten Eff.anlegg og nye HogR coilovers. ( godkjent i vognkort ) Og mørke blinkers rundtom

Såvidt jeg har kunnet se, etter og ha demontert kanalskjørt og div. er bilen 100% rustfri, og det skal den få fortsette og vere :) 

Bilen er en original SMG bil, forrige eiger har hatt endel trøbbel med denne, og lagt ut en god del hos Bmw. Bilen fungerte fint i 2014 frem til den ble vinterlagret. Når jeg skulle ut og kjøre våren 2015 var det feilkode på styreenheten og jeg kom frem til at denne måtte skiftes. Da bestemte jeg meg for og få bilen bygd om til manuell. Dette blir en litt for voldsom jobb for en Tømrer uten en bukk, så jeg måtte da begynne og lete etter noen som kunne gjøre dette for meg. I høst fant jeg endelig en som nettopp har gjort denne jobben på sin egen SMG bil, så da bar det avgårde til Sunndalsøra hvor bilen står nå :) Forhåpentligvis ferdig iløpet romjula.

Den originale kassen blir ombygd og brukt, og alt av deler som trengs for ombyggingen er kjøpt nye oem. Det blir også montert ny original clutch.

Ting jeg har gjort med bilen til nå:

- Nye originale frontlykter. ( Sto på noe jalla Depo greier )

- Byttet fra 18" til 17" Originale m3 GT hjul

- Montert mørke blinkers rundtom og sorte nyrer

- Skiftet div gummipakninger rundt vindu, sideskjørt osv.

- Grundig lakkrens og pleie av skinnint.  ( Bilen var mer rosa enn rød )

Planer for denne bilen er forsåvidt ikke så mye enda, da jeg ikke helt har bestemt meg om jeg skal gå for original eller "stance" look. Men noe er det jo uansett.. Og kommer nok mer

- Fikse ac kompressor. Denne spiser sikringer

- Montere KN filter med varmeskjold ( Skal visstnok gi effekt på 3.2 )

- Space GT hjulene, evt. nye hjul.

- Oljeservice. Og tror den skal ha inspection 2. Dette blir dog ikke tatt før veiene er saltfrie

- Eu kontroll

Så til ett par bilder.. Desverre eneste bildene jeg har, i dårlig kvalitet da di er hentet fra snapchat tråden :P to første er av bilen slik den var. Og siste er slik den sto for ett år siden.. Nedstøvet desverre.

post-64812-0-51906000-1409516228.jpgpost-64812-0-53011400-1409259795.jpgpost-64812-0-85968400-1426890747.jpg

 

 

 

 


 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra du fikk tråd her :).

To alldeles flotte biler uten tvil og som  e61 og e36 entusiast som jeg er liker jeg det jeg ser her.

De felga du har på 5eren var veldig fine .

Hvordan gikk det med takluken på denne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bimmerfun skrev:

Flotte biler - veldig fin e36. Husker den gikk i Bergen før, så utrolig bra ut (-utenom frontlyktene da)

 

Følger

Artig at du kjenner igjen bilen fra når den gikk i Bergen :) Er vel en 5-6 år siden det

8 minutter siden, sveigis skrev:

Det var bra du fikk tråd her :).

To alldeles flotte biler uten tvil og som  e61 og e36 entusiast som jeg er liker jeg det jeg ser her.

De felga du har på 5eren var veldig fine .

Hvordan gikk det med takluken på denne ?

Takluken ble etter mye prøving med smøring og div. Modifisert så bakre vipp ikke går opp lenger. Ble stillere med kun fremre vipp og syntes egentlig det ser bedre ut så sier meg fornøgd med det :)

 

Ellers takk for hyggelige tilbakemeldinger, gir litt motivasjon for videre updates :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fikk fikset det .

Det takluke greiene ,er noe stort dritt hvis det kødder.

Største problemet er at det setter seg pga lite bruk.

Mitt blir brukt hele tiden etter jeg fikset det .Ikke nå selvfølgelig :).

Du må bare oppdatere her.

Liker e6 x tråder godt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Bra du fikk fikset det .

Det takluke greiene ,er noe stort dritt hvis det kødder.

Største problemet er at det setter seg pga lite bruk.

Mitt blir brukt hele tiden etter jeg fikset det .Ikke nå selvfølgelig :).

Du må bare oppdatere her.

Liker e6 x tråder godt .

Ja vippen ble flittig brukt.. Følte heller ikke at noe var rustet fast. Så vet ikke hvorfor det var slik.. Fikk kakket ned bakerste vippen sikkert 15 ganger og smurte opp, så denne gikk lett med handmakt.. Men ville ikke. Men ja, det ordnet seg jo :D

9 minutter siden, Shattered skrev:

Lekkert, hvordan føler du at motorifiseringa er i e61'en? 

Pen farge på e36'en også!

 

Motoren i e61 ble helt kanon etter tuning. Skal vel vere 285 hk og 650nm nå..

Synes den var litt slapp før det, er en stor og tung bil som ikke har verdens mest effektive girkasse. Men motoren er det jeg er mest fornøyd med i bilen nå. Og etter og ha fjernet swirlflaps og egr problemer rekner jeg med denne blir tilnermet problemfri også fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke så mye her.. Da fruen bruker bilen denne uken.

Men byttet ut mine originale style 135 for noen uker siden, da ene hadde bulk og ene hadde en sprekke som ga luftlekkasje. Ble da kjøpt noen brukte style 184. Disse var såpass åpne at jeg fant ut at bremsene trengte ett strøk lakk.. Har tenkt på dette en stund og var absolutt på tide

Fikk desverre ikke tak i annet enn Hammerite på boks. Så pusset først helt rent med "stålbørste" på drill, så brukte jeg pensel på første strøk og andre strøk ble malt på med rulle. Bremseskiver og skjold ble også pusset rent, så malt med sort hammerite 2 strøk.

Syntes det ble kjedelig med kun sølv så lakket klipsene gull.. Vet ikke hvor happy jeg ble med det men får nå vere sånn inntil videre vertfall :)

 

Legger ved før og etter bilde :)

DSC_0137.JPG

DSC_0144.JPG

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, var minus grader når jeg satt inn bilen så fikk ikke vasket den først, hadde jeg hatt vann tilgjengelig på verkstedet hadde dem blitt spylt hver gang jeg har inn bilen.. Hele bilen ser desverre slik ut nå :( Skal få seg en skjikkelig vask julaften, men er jo etter 2 min like skitten igjen her på vestlandet :( 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...