Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

@Saltkjelen Tusen takk for det😊 Imola rot har alltid vert drømmefargen helt siden første gang jeg så den på en e46 m3. F8x er første Bmw jeg heller ville hatt som 4 dørs enn 2 dørs😁 

 

@Einar theistetheistetheistheistthet

 

Takker! Ja siklet selv på den helt siden i sommer, var egentlig bare "flaks" jeg endte opp med denne og ikke Jubilee silver som ligger ute😅 angrer ikke!

 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var endelig + grader så bilen fikk seg en grundig vask igår. Håper og få tid til å gå over interiøret med Sw leather kit snarest 😊

Fikk tatt litt halvdårlige mobilbilder av ren bil

 

Ellers er 530d tatt godt i bruk igjen og Avensis er solgt, heilt ok overgang 😁

IMG_20190203_141405172_HDR.thumb.jpg.2776e8d0e32c2c0a0df0b8607aa5b1be.jpg

 

IMG_20190203_174924365.jpg

IMG_20190203_174956518.jpg

IMG_20190203_175031818.jpg

IMG_20190203_175018897.jpg

IMG_20190203_132936760_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns M3'en berre blir flottare og flottare kvar gang du legge ut eit bilde 😁 Han som bestilte den ny hadde ein smak eg kan sei meg einig i. Og so er den jo raud, akkurat slik som ein ekta sportsbil 😄

Endret av RF91
Generell dysleksi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Plages litt med høgda framme og at hjula står en halvmeter innom buen,men får håpe jeg får gjort noe med det når det våres litt meir😁

Har og tenkt og teste Solberg autospa som du kanskje kjenner til @RF91 ? 

1 stegs polering og coating er planen, mulig litt foliering bak fremhjul for og spare seg for steinsprut etter tips fra @Fahad 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ny software på denne?

Er jo latterlig billig med nye software som gir 100+ hp, samtidig som du kan få lagt inn nye parameter som feks gts clutch coding og annet snacks.

600 dollar for en bootmod3 modul;
https://www.protuningfreaks.com/collections/s55/products/bootmod3-s55tu-beta-bmw-f8x-m3-m4
Mye dyno runs og mere;
https://bootmod3.atlassian.net/wiki/spaces/BCS/pages/461476/Frequently+Asked+Questions+-+bootmod3+FAQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Skulebollen skrev:

Takk for det! Plages litt med høgda framme og at hjula står en halvmeter innom buen,men får håpe jeg får gjort noe med det når det våres litt meir😁

Har og tenkt og teste Solberg autospa som du kanskje kjenner til @RF91 ? 

1 stegs polering og coating er planen, mulig litt foliering bak fremhjul for og spare seg for steinsprut etter tips fra @Fahad 😊

Og ekstra beskyttelse på fothviler og velourmatter, bare spør @lagunilla 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Skulebollen skrev:

Har og tenkt og teste Solberg autospa som du kanskje kjenner til @RF91 ? 

Har lite kjennskap til dei, dessverre. Derfor spurte eg litt rundt i dag og han som leige lokale ilag med Autospa'en sa at han sjølv hadde ikkje så mykje greie på detailing (han driv med foliering av bilar/montering av reklame osv), men Autospa'en fekk iallefall mykje skryt frå dei som har hatt bilane sine inne. Skulle iallefall vera mykje betre enn Sogndal Bilpleie (som eg har høyrt frå fleire plassar er veldig flinke).

Eg har kanskje litt lite håndfast info her, men inntrykket eg fekk gjer at eg fint kunne satt E30'en inn der 😅

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Galant_x skrev:

Blir det ny software på denne?

Er jo latterlig billig med nye software som gir 100+ hp, samtidig som du kan få lagt inn nye parameter som feks gts clutch coding og annet snacks.

600 dollar for en bootmod3 modul;
https://www.protuningfreaks.com/collections/s55/products/bootmod3-s55tu-beta-bmw-f8x-m3-m4
Mye dyno runs og mere;
https://bootmod3.atlassian.net/wiki/spaces/BCS/pages/461476/Frequently+Asked+Questions+-+bootmod3+FAQ

Har ikkje sett noke på tuning enda nei, er litt bekymra for garantien. Men hadde jo vert artig og fått litt meir power med software da :D Men ja enn så lenge så er jeg litt redd for garantien

7 timer siden, RF91 skrev:

Har lite kjennskap til dei, dessverre. Derfor spurte eg litt rundt i dag og han som leige lokale ilag med Autospa'en sa at han sjølv hadde ikkje så mykje greie på detailing (han driv med foliering av bilar/montering av reklame osv), men Autospa'en fekk iallefall mykje skryt frå dei som har hatt bilane sine inne. Skulle iallefall vera mykje betre enn Sogndal Bilpleie (som eg har høyrt frå fleire plassar er veldig flinke).

Eg har kanskje litt lite håndfast info her, men inntrykket eg fekk gjer at eg fint kunne satt E30'en inn der 😅

Ja han virker nå grei og prate med vertfall :P Men har lite info om han selv. Må vertfall få på noe coating på bilen asap. 

Nå blir den dog vinterlagret en stund rekner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke mye nytt som skjer men putler nå litt innimellom

530d er lagt ut for salg :)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140366015

Ellers er Avensis solgt, Hyundaien har fått litt fiks og fått igjennom eu, så skal den for salg. Om noen trenger billig god arbeidsbil, som i motsetning til Bmw aldri går sund😬 så skrik ut :D

Så har jeg handlet meg en Transporter som kommer til og stjele litt tid fremover..
På denne blir det justerbar senk, 20" sommerhjul, ny stereo ++

IMG_20190207_073252371.thumb.jpg.c93463342383bb2abb0286b98749313b.jpg

Så stakkars m3 rykker bare bakover i køen.. 🙄 Men er da ikke vår helt enda :D Tar imot tips til hvor kjøpe senkefjærer og spacere til den. Har tenkt 15mm spacere både fremme og bak.

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff du har fått deg transe ja.... snakker av erfaring: Denne vil oppta all din tid og penger framover 😛

godt du har m3 å bruke når frustrasjonen over vag blir for stor. Hvorfor ikke en H1 163hk rwd med diffsperr? Eller en Vito? Ikke at transporter er dårlig å kjøre, og du får mye tøff styling til dem. Men lykke til :D

Skryt: 530d er råflott :) ligger den for salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja jeg er spent selv :P Blir nok en overgang fra å gå fra Hyundai som bare startet og gikk.. Men måtte ha en bil som jeg kan slå av airbag på.. Og er vel ikke andre enn Transporter man kan dette på.. Og til prisen jeg ga for denne er det ikke mye til Vito jeg hadde fått :P

Så ser den jo desidert best ut da av kassebilene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nesten vi fortjener bilder av litt imolarot goodness nå etter alt dette kassebilsnakket! :D

Spacere regner jeg med f.eks Tempe Dekk fikser til deg. F80 har 14mm bolter? Ser på et annet par i nettbutikken at det står spesifisert kun 12mm, men står ikke noe om det på f.eks disse. Regner med de passer da, men kan jo være greit å sende en mail å spørre de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...