Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått skiftet termostat. Siden jeg tidligere har fjernet EGR systemet var dette en enkel og grei jobb :) Av med motordeksel og  kom da til termostaten sine 4 skruer uten noe mer demontering.

Tok også av bakfanger og fikk skiftet ledningsnett til PDC, men oppdaget at pinnen til ene pdc sensor var gåen, ( mulig ledningsnettet var helt da :P ) Så nå er ny PDC sensor bestilt og håper jeg har den snart. Tok en sjans og bestilte en billig uoriginal fra Ebay, så får vi se hvor lenge denne holder.. Sparte 1500 kr. på 1 sensor så  tenkte det var verdt og prøve :)



Ikke så mye skruing og ta bilde av så ble dårlig med det :P

 

Ellers fikk jeg for noen dager siden beskjed om at M3en hadde blitt testkjørt og alt fungerte som det skulle! :D

Denne har ikke blitt kjørt på 2 år så det var på tide! Blir spennende og prøve den med manuell istedenfor SMG.

Bilen vil stå hos mekaniker frem til snøen forsvinner så jeg kan kjøre bilen hjem :) ( Står 7 timer unna )

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gleder meg selv, hehe :P   Bilen er rimelig bra, både teknisk og utvendig. Men noe smårusk er det jo alltids på en gammel bil, satser på og ta det etterhvert :) Rekner med det hovedsakelig blir og bruke bilen i år.

Våre biler er vel nesten identiske, bare blinklys og vinge som er forskjell :P

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ja gleder meg selv, hehe :P   Bilen er rimelig bra, både teknisk og utvendig. Men noe smårusk er det jo alltids på en gammel bil, satser på og ta det etterhvert :) Rekner med det hovedsakelig blir og bruke bilen i år.

Våre biler er vel nesten identiske, bare blinklys og vinge som er forskjell :P

 

Etter det jeg kan se er det vell hovedsaklig det som skiller de utvendig ja, samt det sorte taket på min! (som jeg har vært på vurderingen om man skal ta vekk...men greier ikke å bestemme seg:?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ja glemte helt vekk det sorte taket :P  Har en liten plan om å få gjort hjulhusene like strøkne som dine etterhvert også, er mye god inspirasjon i den tråden :) Men rekner med det blir og vente med til neste vinter igjen.

Veldig kjekt med slike hjulhus, ser fint ut, og atskillig enklere å holde rent :) 
Ja, om du ikke har fått kjørt bilen på 2 år så ville jeg vertfall ikke brukt kommendes tid på å stå i garasje å pusse :shock:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på PDC til fangeren så har ikke giddet og montere den på igjen. Men tok en prøvetur igår for og teste termostaten og for å få vasket bilen grundig bak fanger osv.

Fikk også testet Gyeon Q2M wet coat, bilen er fortsatt godt beskyttet av Colliniten men var nå mest for og teste. Og den fungerte meget bra! Så anbefales absolutt

Men... Bilen kommer fortsatt ikke over 70-75 grader ved normal kjøring. Har nå skiftet hovedtermostat og fjernet hele egr systemet ink. termostat. Så da gjenstår vel bare varmeveksler? Kjente en gang til på slangen midt på radiator på passasjersiden og kjente at den var lunken når bilen hadde 70 grader.

 

Ren e61 uten fanger :D Ga også eksosen en runde med Autosol og SW autobahn

DSC_0192.JPG

Legger ved ett bilde av skvettlappen fremme også om noen skulle lure på hvordan det ble :)

DSC_0194.JPG

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ønske fra @GtiGtr så kan jeg jo legge ut ett par bilder av et Annet prosjekt som det går litt tid med :P

Er ikke akkurat Bmw men.. 

En Sj 413 som er blitt plukket i deler og lakkert opp igjen. Blir brukt en sjelden fineværsdag som badebil :D

 

DSC_0195.JPG

DSC_0197.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden det har vert noen update her.. Har heller ikke skjedd så mye desverre. Foruten en punktering og nye fremdekk da fruen kjørte på en stein som låg i vegen :P

Har endelig fått bestilt varmeveksler til automat så denne blir forhåpentligvis skiftet når jeg kommer hjem fra jobb.. 

Fikk også tak i en pent brukt rollo til bagasjerom for en liten stund siden.

For at ikke tråden skal bli helt bildeløs legger jeg ved bilde av den og ett random dårlig mobilbilde av interiør. 😅 Har vel ikke lagt ut noe derfra. Eneste jeg har gjort innvendig er og skifte interiørlister og iDrive hjul :) Satser på comfortstoler når jeg kommer over ett brukandes sett

DSC_0259.JPG

DSC_0263.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...