Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Var på EU med m3 her forleden. Gikk igjennom med null feil 😎 Fikk også verkstedet til og skifte olje og bensinfilter når bilen stod på bukken :)

received_10158498659055104.thumb.jpeg.04932d4e6667842252a1f9d887067324.jpeg

Frøkna er linselus 😅

received_10158498657545104.thumb.jpeg.50e5534eec5a01f114fad69af01b6ab0.jpeg

Trenger seg en vask under her :P men er i det minste rustfri!

 

Så idag fikk jeg montert skilt og spacere igjen, gjør mye med 20mm spacere fremme og bak på originalhjula! Desverre for smale dekk bak med stygg dekkbeskyttelse. 

Før

DSC_0371.thumb.JPG.c4dddd6b27a0fbcf115073620b2521d8.JPG

Etter

DSC_0378.thumb.JPG.15f33e270b84d343f2e98fd3dcf911a8.JPG

Er sånn delvis klar for 1 mai treff i Ålesund med Bmwccn. Måtte desverre på jobb i helgen så rakk ikke å få bilen 100% presentabel. Men kunne nå vert litt artig og stille ut :)

DSC_0374.thumb.JPG.e4d6dca9aff20687a692031f25cf7d98.JPG

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den blir rød under etter en skikkelig vask ja! Blir artig å se denne på treffet på mandag..har inntrykk av at den er i veldig god stand :)

Enig angående spacere ja, selv gikk jeg for 12mm fremme på min, men ser igrunnen at jeg må space ut bak og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er i relativt god stand.  Men er langt fra fornøyd. Er feil dekk, noe småtteri på lakk, ( lite men er nå der :P )  Og noen parkeringsbulker, men disse skal Bulkut i Ørsta få tatt når jeg får tid :) Ja satser på bra oppmøte :) Aldri stilt ut før så det kan jo bli spennende :P

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BjornarHS Takker for bilder! :) Såg at panseret sårt skulle hatt en polering, ellers er den jo forsåvidt grei ja :) Er mørkt treverk i midtkonsoll og ikke sort høyglans :p 

Likte godt din også! Utrulig pent interiør!

 

Var en artig tur til ett fint treff :) imponerende mye fine Bmwer til og vere ett lite lokallag som arrangerer. Kjørte ilag med en kompis som hadde e34 m5 ved siden av min ( sølv, ikke lilla! 😅) med turbo benket til 600whp. Så ble litt aktiv kjøring til tider :P

Jobber mye og skrur når jeg har mulighet, har desverre ikke tid til å oppdatere "bloggen" men det skjer stort sett noe hver kveld jeg er hjemme :)

Satser på noen updates etter hvert.

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Skulebollen skrev:

@BjornarHS Takker for bilder! :) Såg at panseret sårt skulle hatt en polering, ellers er den jo forsåvidt grei ja :) Er mørkt treverk i midtkonsoll og ikke sort høyglans :p 

Likte godt din også! Utrulig pent interiør!

 

Var en artig tur til ett fint treff :) imponerende mye fine Bmwer til og vere ett lite lokallag som arrangerer. Kjørte ilag med en kompis som hadde e34 m5 ved siden av min ( sølv, ikke lilla! 😅) med turbo benket til 600whp. Så ble litt aktiv kjøring til tider :P

Jobber mye og skrur når jeg har mulighet, har desverre ikke tid til å oppdatere "bloggen" men det skjer stort sett noe hver kveld jeg er hjemme :)

Satser på noen updates etter hvert.

 

Takker! 

Aha..kikket bare kjapt inn i interiøret når jeg drev å tok bilder, var sann glans av listene jeg trodde de var sorte :-o

Ja, treffet var meget vellykket, men det ble litt knapt med plass på slutten, samt litt småkaotisk parkering for gjester som ikke skulle stille ut :?

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fine bilder @GtiGtr !

Får prøve og oppdatere litt da :)

320d

Fikk kjøpt downpipe uten cat av TRF og montert denne så nå ble bilen litt mer stille :D Fikk også tatt EU, dog uten downpipe :P og det var ikke ille! :) Så da blir det nok service på denne snart, og fikse det lille som mangler for og få den euok :) Så legger ved noen bilder av bilen med sommerhjul. Fortsatt like fæl :P Ser at jeg bl.a fikk feil på skiltlys.. Trodde dette var 1er feil? 

18405508_1693960723951876_1401228851_o(1).thumb.jpg.3ce31152b6b9ecdf4731bc468900bd5f.jpg

DSC_0387.thumb.JPG.37f7bcf37bc7da38bcab19fcf0c511f1.JPGDSC_0386.thumb.JPG.ad4e9c721e31004067bdf58db13dfda5.JPG

m3

Har fått kjørt m3 gode 1000 km. nå og funker veldig bra :) 
Fikk skiftet pollenfilter her forleden dag, noe som tydeligvis ikke har vert gjort på en stund.. Rant ut myye rusk når jeg demonterte! Stakk også inni støvsugeren og drog ut en god del rusk fra holderen, skal det virkelig vere sånn at løv osv. kommer seg helt ned dit?

 DSC_0365.thumb.JPG.c3eacf025c0a40d73a48e59dafb0f897.JPG
Så har nå i år ved kmstand. på ca. 123000 ( Skriver for min egen del :P ) skiftet:

Oljefilter, pollenfilter, motorolje, bremsevæske, girkasseolje, diffolje.

Er på utkikk etter nye hjul til denne, aller helst 17" men 18" kan vurderes.. Veldig lyst på Bbs rc 30(x). Men finner lite på finn.. Tar imot tips!

 

730d

Denne er forhåpentligvis solgt. Skulle egentlig komme en og se på bilen Lørdag, men oppdaget at det var endel slakke i viskosekoblingen, så måtte utsette til torsdag denne uken. Så ny viskosekobling er kjøpt og blir montert til den tid :)

 

Satser på en update på e61 imorgen da jeg skal få skrudd litt på den :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo komme med en e61 update idag.. Hadde dog forventet en mer positiv oppdatering. Har jo slitt med luften. Har egen tråd om det her:

Fikk idag skiftet luftstyringen som regulerer luften til høyre og venstre belg, da jeg reknet med det var denne som var gåen. Men ble fortsatt ikke kvitt feilkoden. Så bilen er fortsatt ikke i orden. Rekner med den blir sendt til en Bmw forhandler nå, så får di fikse bilen. Frykter dog dette blir dyrt da jeg ikke har helt troen på at di lett finner feilen med en gang heller :P
Utrooolig lei e61 nå! Lekker også kjøleveske fra motor en plass, uten at jeg kan skjønne hvor.. Men lurer på om det kan vere en pakning hvor jeg må av med innsuget.  Lekker bare avåtil så ikke godt og finne ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg endelig komme med en positiv oppdatering :D

 

530d

Har da endelig fått ordnet luftfjæringen! :) Skal prøve og fatte meg i korthet ang. feilen om noen skulle lure :P

Det begynte med at kompressor og sikring var gåen når jeg kom hjem fra nordsjøen. ( Aner ikke hvorfor?? )

Fikk så tak i ny original AMK kompressor, skiftet denne og sikringen, fikk da hevet bilen men ikke senket den. Og var fortsatt feilkode. Som da var eksosventil. Prøvde da og kjøpe ny luftstyringsblokk ( sitter fremom kompressor og regulerer luft til begge sider ) rett og slett for og ha skiftet "alt" på systemet. Dog hjalp ikke dette heller. Og jeg var på nippet til og gi opp bilen og sende den med NAF til nermeste Bmw forhandler. Men fikk ett tips om at det måtte vere brudd på eksosventilen. Fikk da målt ut alle kontaktstykker og EHC modulen med multimeter. Men alt fungerte:stupid:  Like før jeg ga opp bilen igjen testet jeg den gamle kompressoren, og da forsvant feilkoden.. Kikket litt og fant da Endelig! feilen.

Bilde av synderen:

DSC_0394.thumb.JPG.e9d34035378263ed5e59593c5349f056.JPG

Kontakten fra gamle kompressoren var avknekt og biten på 2-3mm lå igjen inni kontaktstykket. Dette var tydeligvis nok til at ventilen ikke fikk kontakt. Burde sjekket og sett dette lenge før, men såg meg totalt blind i all feilsøkingen :P

Trøsten er at jeg nå kan luftsystemet på bilen 110% og fikk sjekket alt grundig :) Neste nå er vel at en belg ryker :P

Kan anbefale alle med e61 og sjekke ut slangen som går fra luftkompressor og inn under innerskjermen på høyre side bak ( så får man på samme tid inspisert for rust :) ). Denne er der for at luftkompressoren skal trekke inn "frisk" luft og ikke skitt å dritt fra bakken. For og unngå at kompressoren tetter seg og skjærer seg. Min var morken og sprekt

Her ser man ett bilde inni hjulbuen bak innerskjermen av slangen med filteret i enden. Og ett bilde av slangen som var morken. Denne ble skiftet til ny :)

DSC_0397.thumb.JPG.010cb34652156a3fcdd792b830291b7d.JPG

DSC_0399.thumb.JPG.0cd974f65351879a3a5e5d8afe575b34.JPG

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha fått fikset luften fikk jeg motivasjon til og endelig montere sommerhjulene!

Begynte med og skru av skvettlappene bak, noe jeg egentlig angret på, da jeg egentlig fant ut det ikke såg sååå ille ut. Beskytter jo den nylakkerte fangeren en good del bedre. Men får se hvordan lakken holder seg i sommer. Blir uansett påmontert igjen til vinteren :-k

DSC_0395.thumb.JPG.cde7901d0a6890bfaa6561a9ebf5b9de.JPG

Hadde lagt gjennomsiktig folie bak slik at det ikke skulle bli slitasje på fanger ( Støvete bil, jeg vet :P )

DSC_0396.thumb.JPG.1fc8b71be7ca550722129e3b4893c4c5.JPG

 

Fikk så jekket opp bilen og vasket alle hjulhusene med prickbort og svamp/børste. Ble laaangt ifra 100% men rekner med dempere blir skiftet il.a sommeren, og hadde dårlig tid. Men ble da bedre ivertfall :) Og viktigst av alt, fikk vekk all salt osv.

Før

DSC_0400.thumb.JPG.6f5acc97f60d7d15e3986a13192cc91e.JPG

Etter

DSC_0404.thumb.JPG.d4fa7bb3f5eba649f495ac2648baed77.JPG

 

Også ble det mørkt før jeg rakk og ta bilder av "ferdig" bil :P Tatt med shitty iphone kamera

IMG_3691.thumb.JPG.e6cdacce4e66e52ea42be39550650145.JPG

 

730d

Denne ble solgt igår til en hyggelig kar fra Oslo som kom med fly :shock: Var nok likegreit da jeg egentlig har nok "moderne" biler :mrgreen:

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tiden strekker desverre ikke til, men prøver og få skrudd litt hver kveld jeg har som er ledig.. Blir ikke mye sofasliting med 3 gamle Bmwer pluss mye annet ræl :roll:

Har begynt så smått med og gjøre 320d euklar. Har fikset en baklampe hvor det var dårlig jording. Og skrudd av skiltlys listen idag, her var alt selvsagt eiret og ødelagt. Så er på utkikk etter ny/brukt skiltlys list snarest! Ta kontakt om du skulle ha en slik liggende eller vet om en :)

Skal få sendt avgårde en bestilling på resterende deler som mangler, blir ny hovedtermostat, luftfilter, bremseklossevarslere og bærearm(?) Ser det står opphengskuler/ledd Høyre, nedre framme. Rekner med dette er bærearm på høyresiden?

 

Har også fått sendt inn en bestilling hos GS på litt dill som jeg håper og få montert til helgen :)
Ny "DTM" frontleppe i carbon og termostat til m3en.. Håper passformen er noenlunde på leppen. Heller mest mot og få den lakket sort matt, men får se når jeg får den.

Har også bestilt ett endeledd og pakning til en kjøleslange under innsuget på e61. Så satser på og bli kvitt kjøleveskelekkasjen på e61, og få tatt en service med luftfilter, veivhusfilter og olje i helgen på denne.
Håååper da bilen kan gå problemfri en stund fremover


Får prøve og få tatt noen bilder i helgen :whistle:

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se du fikk ordnet luftfjæringen. :) har fullt litt med på det i det stille (les: har ikke hatt så mye å bidra med), og har lurt voldsomt på hvorfor steike har fungert.

Ganske kjedelig og idiotisk årsak, men ikke så mye å gjøre med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var glad når den feilen ble rettet! :) Ser den siver litt ned etter ett par dager om den står i ro så må få sjekket luftkoblingene litt mere. Skal ikke sige merkbart på minst 5 dager om alt er ok. 

Men den fungerer nå ivertfall så får ta det etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...