Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Frode D skrev:

Hvordan klarer du å kjøpe så fine felger, uten å prøvemontere og ta et eneste bilde? :-o

Det hjelper veldig på at dem ligger i Kongsvinger og jeg aldri har sett dem live 😅

5 timer siden, sveigis skrev:

Det snakkes om m3 i hvert andre innlegg her,men jeg legger inn ett go ord heller om 61en din.

Den er veldig fin og går utifra at du er like fornøyd med Colliniten som jeg er .:).

Bang for buck spør du meg :)

Ja den holder seg bra :) har blitt påkostet 6 sifrede summer siste 2 åra så skulle bare mangle men :P

 

 

M3 står klar og reiser nedover mot Våler klokken 3 i natt, klar for 2 dager kjøring. Så blir det henting av Acs søndag 😍

Etter dette er det vel på tide og la bilen få bli "showbil" igjen :) Trenger en god claying og polering etter e30meet.  Bilen er i mine øyne litt for pen til og brukes på bane så håper og få kjøpt en banebil til neste sesong. Skal "desverre" til og bygge meg hus, noe som vil bli gjort på kveldstid etter jobb.. Så rekner med det blir lite tid i 1 år fremover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vert på Våler :) Utrolig behagelig og fint treff med god stemning blant deltakere. Blir og reise på flere Ccn treff neste sesong! Selvom driftebanen ikke var så veldig bra. Satser på R dekk og sporkjøring neste år på Våler! :)
Klarte også og rote meg utfor banen 2 ganger på lørdagen, men bilen kom sånn noenlunde fra det uten noen skade. Må få handlet ett deksel under fremfanger, og litt polering så er den vel god som ny :oops: Var uvandt med bane som var sikkert 4 ganger mindre enn Rudskogen :P

På veg nedover datt også ene blinklyset ut(!) Uten at jeg merket det før jeg var fremme..  Så dette skrapet desverre endel på skjerm osv. Faktisk redd det trengs lakk for og ordne det. Så måtte teipes lørdagen :P Aner ikke hvordan dette har skjedd, men blir nå vertfall bestilt nytt.  Følte på ingen måte bilen var presentabel i helgen. Men foruten førerfeil og ett uoriginalt dritt blinklys fungerte bilen ypperlig nok en gang :headbang: Men nå trengs det shine.

 

Sååå, fikk jeg hentet felgene. Var ikke akkurat perfect fit her.... Dekkdim er 195/40 fremme og 225/35 bak. Coiloversa mine står i bunn og er uaktuelt med nye, da disse er godkjent i vognkort. Og bare 7000 km. gamle. Fungerer også ypperlig til aktiv kjøring ( HogR )

Bakfelgene blir også bygd om til 2,5" så raskt som mulig. da 3" blir for bredt på uvalset bil. Noe denne forblir :)

Fremme trengs det endel spacing. Usikker på om det er 1,5 eller 2" kant som står på?

Ble lite bilder, må uansett opp i dekk. vurderer 215/40. Men er redd dette også blir litt på grensen med wheelgap.

I tillegg var det lekkasje på ene felgen, så måtte til og legge om til Gt hjula på veg hjem :evil:

Mye styr, men satser på det ordner seg etterhvert :)

Legger ved 2 ubrukelige mobilbilder.

Her fullastet med 4 felger med dekk + 2 dekk! God plass i coupeen :D

IMG_20170903_184737524.thumb.jpg.3a6bab593c5b10f9309809295f6e6e0d.jpg

Snapchat-53182663.thumb.jpg.9d85cf65820886c3e23ef448389180dc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 bilder?? Er 2 bilder alt du har å skilte med etter et biltreff OG nye felger? :P  Du må ta med bedre fotografer på treff :P Eventuelt må du begynne å lagre snap'ene dine.

Endret av GtiGtr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og lurer på hvilken størrelse jeg skal ha på fremdekka.. Vurderer 215/40/17 men er redd jeg får litt wheelgap da også.. 205/45/17 passer bedre mtp. størrelse. Men vil dette se dumt ut :P ?

Har også fått senterkopper fra Acs typ 2 så virker som dei passer litt dårlig.. Brukte 1 time igår på og pusse bort lakken fra navsenter men er fortsatt i trangeste laget..  Noen som har Acs typ 1 som kan måle størrelse på koppene?

 

Er forresten også på jakt etter 2,5" kanter.. Om ingen har kjapt så blir dem vel bestilt hos felgen fuchs.de :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg prøvemontert litt.. Mulig jeg burde gått for 18 når jeg ikke får senket mere :P

Jeg er redd 215/40 ikke fyller godt nok. Prøvde også med 2cm spacere. Dette ble litt voldsomt, så 12 mm tror jeg blir bra :) mulig 15 kan gå. 

 

IMG_20170906_201606775.thumb.jpg.4c1728c22aced9ff2232503c09136b70.jpgIMG_20170906_201811335.thumb.jpg.1bb8ee4098120c81be283f11dc9847bb.jpgIMG_20170906_202330885.thumb.jpg.f689d525432906b79a0bfd7f8d285894.jpgIMG_20170906_201801674.thumb.jpg.a9e6e3f5e11f9c175291f902ab755fce.jpg

 

Meen over til coiloversa. Justeringsmutteren står i bunn. Men noen som har formening om det vil hjelpe og fjerne låsemutteren? Da vil jo justeringsringen kanskje gå ned en halv cm til :P men hvor mye vil det egentlig senke? 

IMG_20170906_200837783.thumb.jpg.59b5284aca01e9cb29903765a614f8b0.jpg

 

Utrooolig kjedelig og ha coilovers også er det ikke mulig og senke mere :stupid:

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke topplagre bruker du i front? Mulig det er øya mine som er trøtte etter en lang dag på jobb, men synes hjulet plutselig sitter fælt langt frem i hjulhuset nå?

EDIT: Som hsd spesifiserte, ymse justerbare camberplates vil senke en del :)
Hva det å fjerne låsemutteren, så er jeg litt skeptisk. Selv om justeringsmutteren står i bunn så har låsemutteren en funksjon.

Endret av asv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Type bakre bærearmsforinger har du? Synest også hjula står langt framme. 3.2 skal vell ha sentriske foringer pga andre bærearmer enn 3.0 som har eksentriske. 

Kjøp camberplates fra f.eks ground control så vinner du ca 20mm 

glem spacer, få på breiere kant :) tror du har 2" forran, skulle hatt 2,5. 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja såg de selv at hjulene sitter langt fremme.. Har aldri skiftet noen foringer så rekner med det er originale som står på. Men kan ikke hjulet justeres frem og tilbake på hjulstillingskontroll? Kan ivertfall det på feks.  Mb W124.. selvom mange verksted ikke vet det. 

Om man vinner 20mm på camber plates så har jeg jo løsningen der! :)

Hvilke camberplater anbefales? 

Da blir det 215/40 tror jeg. 

Fullt klarover at jeg burde hatt 2,5" fremme men vil at det skal vere litt mer kant bak enn fremme. Og bak må jeg ned i bredde :(

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...