Gå til innhold

Min e61 (solgt)


 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Shattered skrev:

Hva synes du om e61 kontra e39 da? :P

E39 er et bedre design enn e6x. Det har jeg alltid ment og vil alltid mene. Hadde jo preface e60 520ia tidligere. En bil belemret med feil. Elektronikk og girkasse. I tillegg en Slapp motor og høyt bensinforbruk. E39 i forhold til den er mye mer snerten.

E39 føles ut som den veier halvparten av e61. Med ca 300kg forskjell på e39 (1490kg) vs e61 (1770kg) E39 520d er milevis bedre på forbruk og den mekaniske nærheten man føler som entusiast når man kjører. (Nå er e61 ganske mekanisk sammenlignet med dagens biler)

E61 er alt det en moderne bil skal være. Komfort og masse dippedutter. Sikker stor og solid. Den var overraskende "lat" 0-100. Der skal jeg få tatt en direkte samme ligning med min 520d. Tror ikke det er så store differansen nemlig. Men det er fra 100 og oppover at det åpenbarer seg fra 3 literen i e61! :)

i det daglige tror jeg e39 blir mye brukt. E61 føles stor og dessuten er den for fin til å få parkeringsbulker i... Men til hytte og langturer, trekke henger og slikt blir det e61! Feelingen i de to er mye lik men også mye forskjellig. Blir kjørt litt etter dagsformen antar jeg 😂

Blandet forbruk e39, ca 0.55

blandet forbruk e61, ca 0.9

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Otis skrev:

Tror du ble kraftig lurt av fartsfølelsen fra E39 kontra E61, for den ene er oppgitt til 10,9 sekunder og den andre 6,8 sekunder på 0-100!

Men ellers er det bare å gratulere med ny bil!

Skal ikke se bort fra at det er det at man sitter så isolert og at draget er så jevnt, at man kan bli litt lurt? Ellers må det være noe galt med den jeg har kjøpt! Hehe... 😛

40 minutter siden, jokkeeng skrev:

Dog har han optimert sin m47 hvis jeg ikke husket feil :)

Ja den er justert og absolutt ingen sinke :) skal bli morro å ta en sammenligning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jokkeeng skrev:

Har så sykt lyst å optimere min også, er sprek nok i massevis, men for en litt mer morsom bil hadde det gjort seg.

Vært inne på tanken selv (E61 525d), men enda ikke fått gjort det. Litt mer krutt og mindre forbruk hadde vært gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Evopower changed the title to Min e61 (solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...