Gå til innhold

Jimbo`s E39 520 Diesel 2002 -- En liten quick fix --


 Share

Anbefalte innlegg

da mine sjåfører og side passasjerer! da har dagen kommet hvor 5`ern fikk seg en liten tråd.

den har vert i mitt eie siden 26/08-2015. Da hadde bilen gått 151 000km noe som ble 200 000km på selve julaften 2016!Screenshot_20170105-193124.png

Har vel i grunn aldri hatt noen form for planer for den annet en og ta rusta på den, noe som jeg også gjorde samme uka som jeg fikk den

men kom det sverre tilbake i år.. 

jeg har alltid prøvd og ta best mulig vare på bilen i mitt eie. Er nøye med bilvask og poleringer

passer på at olje blir skiftet og standard vedlikeholds tiltak.

Planene nå blir og ta fram de gode gamle rondell felgene og pusse de ned for og så fikse dem opp igjen

senking står også for tur. hodet mitt har falt ned på tanken av og chipe bilen også kanskje smelle på en større turbo.. men hva veit jeg?!..

har null visdom fra diesel biler eller denne type motor så det blir mere bakrunds skjekking føre det skjer

har vært inne på tanken og bytte til 530 motor men da må jeg først være sikker på hva jeg trenger for og gjøre en slik jobb

men det for en se på når den tiden kommer!

har det sverre lite bilder av bilen fra da jeg handlet den

men her får dere vertfall et lite innblikk av hvordan den er i dag 

IMG_20170106_193415.jpg

IMG_20170108_115446.jpg

IMG_20170105_183533 (1).jpg

DSC05128.JPG

Endret av Jimbo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil og tråd :D 

Da er vi 3 stk med 520d her inne! Bilen ser meget strøken ut, hva heter denne fargen? 

Chip kan anbefales. Men noe mer enn dette får man ikke ut av 136 hesteren. Den har ikke common rail eller elektronisk wastegate. Dermed begrenser det seg. Ved større turbo klarer ikke pumpa å gi nok suppe. Ville derfor beholdt den med motoren du har jeg :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah det var surt og høre #-o

hadde håpet på at jeg skulle klare og få den litt kvassere :evillol:

men hva med motor bytte? er det mer problematisk i og med at det er en diesel? har liksom ikke hørt noen gjøre dette enda..

har faktisk null anelse hva fargen heter men det må jeg jo finne ut av!

Endret av Jimbo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stille før stormen vettu! nå som diesel og bensin prisene har gått opp blir diesel plutselig inn igjen! bare og selge bilene deres gutta og slenge seg med strømmen! :evillol:

synd med motoren ja haha! savner en responsiv Bensin bil må jeg si men er utrolig fornøyd med forbruket på e39 her i forhold! :D

er tydelig at dere to har gode øyne! hvis dere klarer og ta det ut i fra bildene ossen farge det er men det skall dobbelt skjekkes xD

Endret av Jimbo92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha vell elbiler er vel bare greit for en liten periode... de sier jo nå at det er så mange elbiler på veien at dem vurderer flere avgifter på dem også nå.. så samma hva det blir til blir vi rævkjørt uansett til slutt haha! xD

når vi faktisk er inne på drivstoff forbruket... så så jeg gabz sa en plass at han hadde klart og få sin ned på 0.4 på mila i lang kjøring... mens min ligger på 0.6 altså er ikke store forskjellen.. men hvis jeg kan få forbruket enda mere ned så er jo det helt genialt og litt morro og være litt cocky når det kommer til en slik samtale i framtiden.. har du noen ideer hva jeg kan gjøre får og få forbruket litt ned? eller er det kanskje veldig variert fra bil til bil kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselbilen min med 6 sylindre går billig nok til at jeg ikke hadde byttet den mot en 4 sylindret. Skal fylle på i morgen og regne ut "langkjøringa", men det blir ikke helt riktig da jeg måtte ta noen småturer denne uka. Tipper det blir rundt 0,65-0,7L/mil på langkjøring. I den verste kulda nærmer jeg meg 1L/mil med småkjøring og forvarming på tomgang. Det er dog ikke noe sammenlignet med E36-en som klokka inn 1,4L/mil med småkjøring og forvarming nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jimbo92 skrev:

synd med motoren ja haha! savner en responsiv Bensin bil må jeg si men er utrolig fornøyd med forbruket på e39 her i forhold! :D

Hehehe ja :P Jeg er litt anti firer motor, spesielt diesel :lol: Forbruket er jo greit i disse tider :P Jeg kjører jo 2 tørste bensinbiler så for meg så er det en smule dyrt :lol:

Her er utstyrslisten din om du skulle trenge den :P

 

0000000000000.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hørtes veldig likt hvordan min er i grunn altså det skiller ikke stort mellom lang kjøring og by kjøring.. min er på 0.7 i byen og 0.6 på lang kjøring? men det er jo i følge kjøre computeren i bilen da... kan jo være at den regner feil?.. skal fylle i morgen så kan jo regne på det fram til neste på fylling!

men din 6 Sylindrer høres jo veldig billig ut! 520i jeg hadde brukte jo 1 til 1.5 på mila.. så tror ikke den var helt frisk for og si det sånn når du sier ditt forbruk! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, DanielStance said:

Hehehe ja :P Jeg er litt anti firer motor, spesielt diesel :lol: Forbruket er jo greit i disse tider :P Jeg kjører jo 2 tørste bensinbiler så for meg så er det en smule dyrt :lol:

Her er utstyrslisten din om du skulle trenge den :P

 

0000000000000.PNG

hey! se her ja! Tre listene er jo selvfølgelig vekk! xD mene ehm... Daytime Driving Light Switch? er det sånn at den skal skifte mellom park og kjøre lyst selv? for om det er saken så funker ikke den... da må jeg i vertfall ta meg en titt på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...