Gå til innhold

Påls e34 525i


Loefald
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Grattis med 525i 👍 Stå på og få den fin igjen 😃 Har du funnet no rusthull i kanaler eller gulv ? Er jo sjeldent å finne utgaver uten denne luksusen 😂 Skal følge med tråden din 👍

Takk for det :) Skal gjøre ett veeldig godt forsøk på det, ja! Er ikke noe rusthull så langt jeg har sett i kanaler, og så ikke noe farlig antydning til det heller, farligste rusten jeg har sett er i jekkfester og noe i dørstokk som jeg må ta raskest, og det skal jeg prøve å få gjort også!

Tenker jeg skal opp med gulvteppe for å rengjøre ordentlig og kanskje få tak i meg helt svart gulveppe for å få bedre look innvendig, når snøen kommer bort.. så jeg får holde på utenfor garasjen når det er tørt slik at jeg får god plass! :)

denne har vært ganske bra behandla i understell når jeg så den på bukk, men kan ikke se for meg det er 100% rustfritt i gulv, men krysser fingra for att det er null hull! Vi får se, kommer til å holde oppdatert på forumet så bare følge med!

gøy å motiverende at du vil følge med på tråden min, settes pris på!! :):) 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Loefald skrev:

Takk for det :) Skal gjøre ett veeldig godt forsøk på det, ja! Er ikke noe rusthull så langt jeg har sett i kanaler, og så ikke noe farlig antydning til det heller, farligste rusten jeg har sett er i jekkfester og noe i dørstokk som jeg må ta raskest, og det skal jeg prøve å få gjort også!

Tenker jeg skal opp med gulvmatter for å rengjøre ordentlig og kanskje få tak i meg helt svart gulvmatte for å få bedre look innvendig, når snøen kommer bort.. så jeg får holde på utenfor garasjen når det er tørt slik at jeg får god plass! :)

denne har vært ganske bra behandla i understell når jeg så den på bukk, men kan ikke se for meg det er 100% rustfritt i gulv, men krysser fingra for att det er null hull! Vi får se, kommer til å holde oppdatert på forumet så bare følge med!

gøy å motiverende at du vil følge med på tråden min, settes pris på!! :):) 

Kult å følge med på e34-prosjekter 👍 Krysser fingra for at det ikke dukker opp no skjult rust 🙏

Sjekk nøye foran innvendig ved fotbrønnen/innerkanal. Jeg fant et solid rusthull på passasjersiden på samboeren sin 😖 Lurt å skru ut setene til våren slik at du får løfta teppene skikkelig.

Stå på og ikke gi opp uansett hva som dukker opp 👍 Det begynner å bli tynt med 525i og oppover i motorstørrelse 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Kult å følge med på e34-prosjekter 👍 Krysser fingra for at det ikke dukker opp no skjult rust 🙏

Sjekk nøye foran innvendig ved fotbrønnen/innerkanal. Jeg fant et solid rusthull på passasjersiden på samboeren sin 😖 Lurt å skru ut setene til våren slik at du får løfta teppene skikkelig.

Stå på og ikke gi opp uansett hva som dukker opp 👍 Det begynner å bli tynt med 525i og oppover i motorstørrelse 😉

Når jeg sitter å tenker meg om, så hadde jeg en redbull i hånda som jeg mistet da vi fikk møte rekkverket, så ble noe søl i gulvet på passasjersiden, så kan hende det er litt fuktig å vått der, kanskje jeg burde rense dette fortest mulig?

Funker å skrubbe med litt vann, og noe svak kost/børste, og tørke med hår-føner etterpå? eller er det dårlig plan..kan vell ikke bli verre? 

Vet ikke hvordan redbull har som påvirkning på gulvet på bilen når det trekkes gjennom teppet..:-(

Problemet mitt i garasjen, er at det er så forferdelig trangt, så er ikke så gøy å holde på der akkurat nå.

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Loefald skrev:

Når jeg sitter å tenker meg om, så hadde jeg en redbull i hånda som jeg mistet da vi fikk møte rekkverket, så ble noe søl i gulvet på passasjersiden, så kan hende det er litt fuktig å vått der, kanskje jeg burde rense dette fortest mulig?

Funker å skrubbe med litt vann, og noe svak kost/børste, og tørke med hår-føner etterpå? eller er det dårlig plan..kan vell ikke bli verre? 

Vet ikke hvordan redbull har som påvirkning på gulvet på bilen når det trekkes gjennom teppet..:-(

Problemet mitt i garasjen, er at det er så forferdelig trangt, så er ikke så gøy å holde på der akkurat nå.

He he, tror nok ikke redbull er no verre enn andre drikker 😉 Bare å få tak i no godt vaskemiddel og skrubbe godt 👍

Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller skrudd ut setene og foretatt et skikkelig teppeløft. Sjekke ståa om hvordan den er under teppene. Bakteppet er lett å fjerne helt. Da får sjekket om det er fuktig i skummet som demper lyden. Ofte er det i det minste ganske klamt og fultig i disse teppene.

når du har fått løfta/fjerna teppet, kan du sette inn en vifteovn under teppene som du holder oppe ved hjelp av noen plankebiter for eksempel. La den stå en dag eller to og blåse, så fjerner du masse fukt og på den måten forebygge videre rusting, dersom det har kommet noe av dette. Uansett så er det godt med helt tørre tepper. Da slipper du unna en del dugging på rutene også 😃 Regner ikke med at du bruker bilen for tiden, så da er det jo ikke noe problem å bruke litt tid på tørking 👍 Har du stor nok garasje til å få åpna alle dørene ? Ang tørking så må du huske å ha ett av vinduene på gløtt, slik at fukten som kommer ved tørking, slipper ut gjennom det ene vinduet 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he, tror nok ikke redbull er no verre enn andre drikker 😉 Bare å få tak i no godt vaskemiddel og skrubbe godt 👍

Hadde jeg vært deg, hadde jeg heller skrudd ut setene og foretatt et skikkelig teppeløft. Sjekke ståa om hvordan den er under teppene. Bakteppet er lett å fjerne helt. Da får sjekket om det er fuktig i skummet som demper lyden. Ofte er det i det minste ganske klamt og fultig i disse teppene.

når du har fått løfta/fjerna teppet, kan du sette inn en vifteovn under teppene som du holder oppe ved hjelp av noen plankebiter for eksempel. La den stå en dag eller to og blåse, så fjerner du masse fukt og på den måten forebygge videre rusting, dersom det har kommet noe av dette. Uansett så er det godt med helt tørre tepper. Da slipper du unna en del dugging på rutene også 😃 Regner ikke med at du bruker bilen for tiden, så da er det jo ikke noe problem å bruke litt tid på tørking 👍 Har du stor nok garasje til å få åpna alle dørene ? Ang tørking så må du huske å ha ett av vinduene på gløtt, slik at fukten som kommer ved tørking, slipper ut gjennom det ene vinduet 👍

Har planer om å gjøre det du har nevnt her ja. ikke dumt å få tips å triks..Det trenger jeg! Når det kommer til garasjeplass, jo.. du skjønner jeg har en leieboer så leier den andre delen av garasjen da vi egentlig har ok størrelse på garasjen vår. Hadde ikke leieboer leid garasjen nå, så hadde jeg hatt god plass. Men med masse ved å en snøskuter som bare står å tar plass, og en midtskille vegg mellom portene sånn halvveis, så blir det trangt om plassen til bmwen min ja.  

Derfor gleder jeg meg til sommer å varme i den situasjonen jeg er i nå, slik at det blir litt bedre å holde på med sånn type jobb. Så får jeg prøve å gjøre noe med å forbedre plassen i garasjen slik at det ikke er så forbaska trangt å holde på.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2555.JPG

 

Som dere ser så har jeg fått av frontplata, da jeg ikke ville koble av oljekjøler til servo enda, så tok jeg bare vinkelsliper å kappa frontplata rett av.. enkelt å greit da frontplata skal kastes uansett, ikke noe å ha!

Så også litt nærmere titt på frontlyktene som jeg fikk med en kompis, de var egentlig i så dårlig forfatning... så nå er jeg på jakt etter noe som er litt bedre istand og helst lik de jeg hadde før! Noen som har eller vet om noen som har!? Rop ut!

 

Ellers er det ikke så mye å gjøre før jeg sender bilen inn å få den lille snuten på innerskjerm opprettet!

Ha en fin og god helg folkens! :)

 

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.1.2017 at 17.48, viggo E34 skrev:

Ligger ett sett sorte DE på finn ;)

 

Tusen takk for at du sa ifra! Hadde på tanken å kjøre på med sorte løkter, jeg personlig synes det er finere å tøffere! 

Disse skaffer jeg!

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om disse lyktene var ute for salg på finn av Viggo på forumet her, orginale DE hella lykter. Kontakta jeg selger med en gang for å få tak i disse, og de kommer på døra på onsdag! :D Dette gleder jeg meg til å montere, da jeg synes dette er det råeste på e34, etter min mening! :D

 

16229527_10154081737350964_1573635307_o.jpg16231180_10154081737285964_1466145350_o.jpg16237524_10154081737385964_2030924508_n.jpg

16244850_10154081737295964_40603515_o.jpg

16231215_10154081737300964_2053667379_o.jpg

 

Men er ikke med blinkers.. burde jeg gå for oransje eller sorte? :D

Endret av Loefald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en brikke til i pusslespillet på plass! Da har jeg fått lyktene hjemme hos meg, rart å si det men deilig følelse er det!

Passet meg suverent at jeg fikk tak i disse, da planene fra starten av når jeg kjøpte bilen, var å skaffe sorte Hella lykter!

 

Tips om jeg skal kjøre på med sorte eller oransje blinkers? Er litt usikker på det selv faktisk! Gjerne råd meg!

IMG_2622.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...