Gå til innhold

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, 23732 skrev:

Om du ombestemmer deg ang. turbo, så ville kanskje en Mitsubishi Evo9 turbo være passelig. Lader litt seint på 1.6l, så med 1.8l burde den være gull 👌

Ja har sett på dem også, men får se om jeg ikke kan bruke denne til oppstart og godkjenning ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, danskiii skrev:

Ja har sett på dem også, men får se om jeg ikke kan bruke denne til oppstart og godkjenning ihvertfall :)

Min bror bremste 313whp med en slik turbo på en 1.6l, men ladet ikke før 3500, så var jo 40hk fram til 3500rpm så 270hk 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 23732 skrev:

Min bror bremste 313whp med en slik turbo på en 1.6l, men ladet ikke før 3500, så var jo 40hk fram til 3500rpm så 270hk 😛

Haha nei da var det vel andre ting som spilte inn der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Lå en m10 turbomotor på finn såg jeg :)

Ja vet om den :)

1 time siden, Rune-K skrev:

Dette bildet bare beviser den gamle tesen om at en hekkspoiler øker marktrykket tilsvarende vekten av vingen. 

1 time siden, RF91 skrev:

Ser iallefall ut som eit eller anna trykk har økt ganske bra 😂

Her var det trykkøkning et øyeblikk ja 😅

Har fått gjort litt annet også idag. Fant siste delene i puslespill stabstag bak, så den ble montert opp. Ettersom understell skal pusses opp når karosseriet skal tas så gadd jeg ikke styre på med finish, funksjon over form akuratt der nå :)

20190224_195343.thumb.jpg.cbb72c36b058b041c74699ea97bdfb68.jpg20190224_195406.thumb.jpg.893a6e48746d07618814c00018cdd1fd.jpg

Fikk også på sommerhjul samt luftet clutch. Tenker det er smartest å ha dem på nå til 4hjuls kontroll.

20190224_203037.thumb.jpg.3ba4bc36ba2514a047e190a73be1ba18.jpg

Vat en helt enorm forskjell med stab stag bak! Bilen er 100x bedre i svinger og ligger generelt bedre på veien! Gleder meg til koed treff nå for å prøve på real langtur! :D

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det er på tide med EU kontroll igjen i løpet av måneden mars så er bilen inne på 4hjulskontroll idag før den torsdag skal inn til vegvesenet for godkjenning av senkesett. Kjenner meg smånervøs på om dette går da jeg vet andre har slitt med denne komboen her i Ålesund tidligere, men jeg har alle papirer så det burde gå!

Stemningsbilde fra imorges utenfor meca :)

20190305_080650.thumb.jpg.b29268a524539a8cd2876e3a118a355e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tennbrikket skrev:

Lykke til. Ble stoppet i teknisk forrige måned, så skal inn til bt i morgen for å forhåpentligvis få godkjent senk. Tuv og hjulkontrollpapirer er i boks, så får vi bare håpe på det beste.

Her fikk jeg beskjed om å bytte indre styrekuler da de sier de ikke får grep på gjengene pga rust og ikke klarte justere spissing foran. Kan ikke helt tro dette, skal ta en liten diskusjon på det når jeg kommer frem! Veldig røde tall bak men slik er det jo når ingenting er justerbart og den er senket..

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Motor snart klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...