Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Booket time hos biltilsynet på mandag, spenningen stiger! Har også fått beskjed om at dekk/felg kombinasjonen min skal fint la seg godkjenne uten noe papirer på hjul. Ergo, jeg slipper kjøpe / låne hjulsett for godkjenning fremover! Skal innover i dag å skru ferdig bilen, men ble litt gira så et lite innlegg måtte til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg ferdig med å skrifte bensinrør, tur og retur rør begge tatt i bruk igjen. Så nå er det kun kostmetiske ting som mangler før treff neste helg samt time hos vegvesenet mandag. Håper på å få lakkert litt småting og montert inn noe målere. Hadde gjort seg at alle kalippere var samme farge f.eks. :P Motoren går mye bedre nå som jeg har koblet til returlinjen på bensin igjen, var som en ny hverdag. Girkassen lager litt hvine lyd selv etter det kom på siste oljen men spent på om det forsvinner eller blir verre etter turen til Trevatn.

Ellers kom det for salg et sett med Zender sideskjørt på finn.no som det ble en rask handel på. Har siklet på sideskjørt siden dag 1 med E21 tror jeg så det blir spennende å se resultat av. Ble sendt i dag så om jeg er heldig så er det fremme akkuratt i tide til å pusse ned, lakkere og montere på bil! :)

609_677756173.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Liten oppdatering 02.07.2021 side 62
1 hour ago, Orjan said:

Du jobber bra med denne, blir bra å få på sideskjørt 👍

 

Prøver, men er passe lei av å skru nå for i år da, det skal sies :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen tilbake i Ålesund etter å ha vært borte siden september i fjor. Turen hjem skjedde på kveldstid og var ikke foruten utfordringer. 

Bilen var relativt tom for fuel før vi kjørte så stoppet på bensinstasjon for å fylle på boe 98 oktan. Der viste det seg til at slangeklemmen på fyllerøret ikke var strammet så det kom bare bensin på bakken, ikke i tanken… Heldigvis hadde jeg med skrallesett og frøkna i følgebil så det ordnet seg fort. Måtte selvfølgelig få en boost av hennes 116d da min var tom for strøm.

Så kom vi en km avgårde før den begynte å harke noe voldtsom før den døde helt midt på veien på en bro, så her måtte ut og dytte. Kom heldigvis en god samaritaner og hjalp til!
Fikk da bilen inn på en parkeringsplass hvor jeg så bensinfilter var relativt sort så byttet dette men til ingen hjelp.

Batteriet var nå helt dødt…

Så kjørte tilbake med 116d bort til verksted og fikk lånt meg et batteri fra en båt enn så lenge :) 
Så kom vi oss på veien, var digg å kjøre med lavere turtall!!

B37324EA-CAFA-4976-8364-B824EEA9183E.thumb.jpeg.bf697209f48043ca8fb42e58b7ceaa44.jpeg

Vel hjemme så står bilen plassert, trenger en vask og litt småting men er klar til kontroll på mandag.

C485334E-FCA0-48F4-B565-84313A7A3830.thumb.jpeg.690999970d6913e7cb5e45a824f1f4f0.jpeg

89FDDF11-3175-459F-B9FE-06611F921CB1.thumb.jpeg.a7dce1f0da208ee9275a7952fbdc988d.jpeg

En ting jeg la merke til er at girkassen lager enda noe lyd, noe som gjør meg mistenkelig på om den er helt i orden. Har søkt litt på «getrag 245 whine» og det lover ikke så godt i lengden om det stemmer det man leser på diverse forum. Så om noen kommer over en getrag 245 til M10 så trenger jeg en i reserve! Kan også være til M20 da jeg kan ta «girhuset» fra min egen og bygge om.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Oppdatering 03.07.2021 side 62
6 hours ago, ///M-ini95 said:

Litt av en reise denne tråden illustrerer :) Stadig gøy og lærerrikt å svippe innom tråden. Bra jobba så langt!

 

Hehe takk, prøver å dekke det meste her, ofte forumet blir en drivkraft til å kjøre på. Takker :)

 

Dagens oppdatering er liten, kun det nye batteriet på plass. 

E32F18C6-498A-4BA3-8CC7-99995FB34DD1.thumb.jpeg.d5629c9d9e5bc03fd590a98a8da032a0.jpeg

Skulle sårt hatt seg en vask, muligens i morgen om været står til :)

A7BC084C-636E-4B7E-901C-8469912528AE.thumb.jpeg.9dc4d9921d3df2e77539a6079163b1ef.jpeg

3CE51CB9-C83D-46A9-AFE4-E07BE15B50FA.thumb.jpeg.b1777a34f446bda5b853b5b4bf02afe5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll utsatt til onsdag :)

Har lyst å få på plass noen småting før treff i helgen så gjorde plass til en dobbel USB port sammen med målerne. Tenker oljetrykk og voltmeter holder i første omgang, skulle gjerne hatt lambda også da..

F7398371-2E86-45BE-9EC7-5F9E6B0C0E6A.thumb.jpeg.a1a3a0960a5c3fbd1f83a2293714b6ca.jpeg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21

Kjekt å se denne på veien :) Her har du virkelig  stått på for å bygge din egen utgave av E21!

Savner dog Taifun fronten :) var noe eget med bilen når du hadde denne.

Håper du finner feilen på girkassa, ikke kjekt om den tar kvelden langs veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Mortenej said:

Kjekt å se denne på veien :) Her har du virkelig  stått på for å bygge din egen utgave av E21!

Savner dog Taifun fronten :) var noe eget med bilen når du hadde denne.

Håper du finner feilen på girkassa, ikke kjekt om den tar kvelden langs veien.

Hehe på veien er den ikke enda, håper etter timen klokken 14 i morgen. Ja den er god den men jeg føler den må forbedres mtp lyskvalitet, og jeg må også 3D printe nye klips til alle lyktene. Så det blir en god stund uten :) Men variasjon er bra!

Ja vi får se nå, jakter Castrol gtx 20w-50 å ha på kassa men er vanskelig å få tak i merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Mortenej said:

Kjekt å se denne på veien :) Her har du virkelig  stått på for å bygge din egen utgave av E21!

Savner dog Taifun fronten :) var noe eget med bilen når du hadde denne.

Håper du finner feilen på girkassa, ikke kjekt om den tar kvelden langs veien.

Hehe på veien er den ikke enda, håper etter timen klokken 14 i morgen. Ja den er god den men jeg føler den må forbedres mtp lyskvalitet, og jeg må også 3D printe nye klips til alle lyktene. Så det blir en god stund uten :) Men variasjon er bra!

Ja vi får se nå, jakter Castrol gtx 20w-50 å ha på kassa men er vanskelig å få tak i merker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blingsa enormt idag. Vasket bilen og hjulene med en såpe som tydeligvis ikke skal brukes på delte felger og rå aluminium.. 

av det men det laget bra inntrykk ja. Kan jeg løse dette med bare metalpolish eller må jeg polere helt opp alt?

3F7022CF-6A0B-47DE-A7F4-984EB0CF9744.thumb.jpeg.d842a5d0f47c7ca0e0cd4f5cdc61f6aa.jpeg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Godkjent hos vegvesenet!
  • danskiii changed the title to danskiii's E21. Motor snart klar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...