Gå til innhold

BMW F11 530xd/E91 - 6/3 - Traversbytte E91


thbrekke
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har tidligere hatt en tråd om min daværende BMW E34 525ix. Bilen ble etter 5 år i mitt eie, solgt. Jeg ryddet da i tråden, både på grunn av at jeg hadde solgt bilen samt at jeg ikke syns noe om hvordan forumet har blitt etter oppdateringen. Klarer ikke bli vant med det.

Men, over til noe annet. Jeg ser fordelen med å ha en tråd her. Tips og triks, andres erfaringer og lignende er aldri feil å få med seg. Dette er også en grei måte å holde kontroll på når og hva en har gjort med bilen. Denne tråden kommer nok ikke til å bli oppdatert så allverdens mye og ofte, men litt blir det nok.Vi får se.

Bilen jeg har nå, er en 2003 modell BMW 525d E39 med manuell gir. Bilen har per dags dato rullet 212 000 km.

Av utstyr er det ikke så allverden, men den har da litt:

Dynamic stability control
S232A BMW light alloy wheel, radial spoke 50
S249A Multifunction f steering wheel
S320A Deleted, model lettering
S386A Roof railing
S403A Glass roof, electrical
S422A Fine wood trim, mussle maple
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S441A Smoker package
S494A Seat heating driver/passenger
S508A Park Distance Control (PDC)
S534A Automatic air conditioning
S601A TV function
S609A Navigation system Professional
S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth
S723A Exclusive Edition
S785A White direction indicator lights
L801A National Version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S915A Delete clear coat
S964A Navi DVD to be requested at shipping
 

Ellers kan jeg nevne at bilen har en fullt fungerende Webasto. Vinterhjula er 16" originalfelg fra BMW, sommerfelger er per nå originale BBS RC090 17x8.

I mitt eie så langt har jeg fått bilen EU godkjent. Byttet div stag i forstilling, nye dempere fremme og bærekule/knirkeforing bak.

Fikk også tak i en Dynavin spiller til den, med høyttalerpakke (hertz og pioneer høyttalere). Spilleren viste seg å passe pre facelift bmw e39. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over for min del. Dere skjønner, jeg har i lengre tid irritert meg over hvor vanskelig og ikke minst dyrt (!) det er å bytte spiller i en BMW e39. Derav har jeg nå klippet bort og fjernet alt originalt i bilen, trukket om på høyttalerledninger og loddet om til vanlig ISO kobling. Med denne modifikasjonen fikk jeg dynavin spilleren til å passe (med litt modifikasjon der også ;) ). Fordelen nå er at jeg kan sette inn hvilken som helst spiller. Satt også inn en Blaupunkt PNP 275 forsterker til å drive høyttalere bak i bilen. Den ble plassert hvor original radiomodul stod. Det er sikkert mer jeg har gjort som er blitt glemt her nå, men dette var nå litt.

Noen obligatoriske bilder er vel på sin plass

2015-03-24_18_11_17.jpg

 

2015-03-24_18_11_38.jpg

 

2015-03-24_18_11_55.jpg

 

2015-03-24_18_11_40.jpg

 

2015-07-26 19.19.23.jpg

 

Endret av thbrekke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

Kunne tenkt meg elektriske sportstoler foran, så holder øynene åpne etter slike. Samt fått tak i shadowline lister til den, eventuelt lakkere de som står på nå. Lurer også på en lett soting av rutene, men det blir på lang sikt.

Endret av thbrekke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BMW525ix skrev:

Takker.

Kunne tenkt meg elektriske sportstoler foran, så holder øynene åpne etter slike. Samt fått tak i shadowline lister til den, eventuelt lakkere de som står på nå. Lurer også på en lett soting av rutene, men det blir på lang sikt. Først på lista står vell chip tuning :)

Jeg har elektriske seter, men ikke sport,  i skinn. De er grå, men folk vil ikke ha grå seter. Hadde en plan da jeg kjøpte, men nå har jeg ikkke e39 lenger. Setene står i vestfold :P 

Pen bil, gøy med tråd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt ,koslig å se deg her igjen :).

Vi hadde jo endel samtaler både i tråd og pmer når du hadde ixen .

Som du nevner er det greit å ha en tråd å se på etterhvert som du holder på og gøy for andre og :).

Men tilbake til bilen.

Denne har jeg jo sett før i den forrige tråden og den er utrolig hel og pen.

Liker den looken du har på den .Ren og ikke mye dill dall på :).

Sportstoler og shadowline støtter jeg deg i og sølv e39 er fint .Faktisk en av de fargene som kler e39 godt.

Så en e39 525d tråd blir good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DanielStance skrev:

Veldig pen bil til tross for å være sølv :P

Eneste jeg ikke liker er den krom listen på bakluken :P

Kult med manuell da. :) Ikke mange som har 525D/530D med manuell.

Takker!

1 time siden, Shattered skrev:

Jeg har elektriske seter, men ikke sport,  i skinn. De er grå, men folk vil ikke ha grå seter. Hadde en plan da jeg kjøpte, men nå har jeg ikkke e39 lenger. Setene står i vestfold :P 

Pen bil, gøy med tråd! ;)

Takk, de skulle vært svarte! Kunne vært fornøyd med vanlige stoler med elektrisk også ;)

1 time siden, sveigis skrev:

Først av alt ,koslig å se deg her igjen :).

Vi hadde jo endel samtaler både i tråd og pmer når du hadde ixen .

Som du nevner er det greit å ha en tråd å se på etterhvert som du holder på og gøy for andre og :).

Men tilbake til bilen.

Denne har jeg jo sett før i den forrige tråden og den er utrolig hel og pen.

Liker den looken du har på den .Ren og ikke mye dill dall på :).

Sportstoler og shadowline støtter jeg deg i og sølv e39 er fint .Faktisk en av de fargene som kler e39 godt.

Så en e39 525d tråd blir good.

Hei igjen sveigis! Kjekt du tok turen innom her også :)

1 time siden, Fluga skrev:

Nydelig touring du har kjøpt deg :) Du kjem ikkje til å angre på at du har kjøpt deg E39 ;) 

Ekstra spesielt med manuell!

Takk skal du ha :) Bilen er svært komfortabel å kjøre. Ble litt fastere i fisken etter jeg fikk montert AC Schnitzer fjærer. For ikke å snakke om etter jeg fikk byttet ut alle stag og dempere foran. Hentet inn mye slark der!

1 time siden, Evopower skrev:

525d manuell facelift...dette er jo drømmebil :D gratulerer!

 

Takker! Bilen er bra. svært lite rust. Kun flekker under glassluka bak. Kanaler og skjermer har jeg ikke funnet noe.

 

Jeg er 3 eier på bilen etter den kom til Norge i 2006. Kjøpte bilen av min far. Eieren før var en eldre mann. Så tror ikke dette er en bil som har vært herjet mye med. Har kvitteringer på alt som er gjort på den fra første eier. 

Har ikke noe nylige interiørbilder. Jeg holder på å få fjernet litt av treverket i den. Syns det er litt i overkant med både ratt, girkule og håndbrekk med treverk. Har derfor nå byttet girkule og håndbrekk til sort skinn. Girkule med lys. Neste blir å bytte ratt. Helst til et med 3 eiker.

2015-01-17_15_36_08.jpg

 

2015-01-17_15_36_10.jpg

 

2015-01-06_18_56_30.jpg

Endret av BMW525ix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) E34 ble i familien ja. Var vell derfor at salg i det hele tatt ble vurdert. IX'n var ren å pen i mitt eie, men vil si det er enda mer nå. Ikke vært kjørt på saltede veier denne sesongen. Kun luftet på finværsdager (slik som idag). Alt i alt veldig bra. Kjenner litt på savnet, spesielt interiøret. Bedre stoler i e34 kontra e39..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg klart å få tak i komplett sportsinteriør (forseter, bakseter og dørtrekk) i sort skinn med elektrisk justering. Og ikke minst til en billig penge :) Bare 2.5 uker igjen på jobb, blir kjekt å komme hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • thbrekke changed the title to BMW F11 530xd/E91 - 6/3 - Traversbytte E91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...