Gå til innhold

Min BMW 520d E39


 Share

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, sveigis skrev:

Fin bil med mye bra oppdateringer .:).

Felga passet fint dem synes jeg.

Ps du gjør deg selv en god tjeneste med montering av skvettlapper.

Sparer lakken for mye bugs og ulumskheter :).

Takker!^^ 

Ja, også syns jeg selv en stasjonsvogn fortjener skvettlapper😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte demontere litt litt for å utforske bilen litt mere og for å feilsøke på hvorfor det var dårlig med normalspyling av front og bakrute. Endte opp med to nye spylerpumper fra koed, satser på det ordner seg og ikke er en elektrisk feil en plass. Uansett kjekt å se at bilen er så pen på innsiden! Er understellbehandlet ihvertfall, noe som er ett stoort pluss etter mi mening her til lands.20170804_161128.thumb.jpg.3114a04e287c4a14fd84511ef73ef323.jpg20170804_161124.thumb.jpg.998170aed3e13973b089ed863456327a.jpg20170804_161121.thumb.jpg.df887e88931c7b094770745d5f98eefa.jpg15018581262642053344754.thumb.jpg.f83816453a42e876080b589f698a9476.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Byttet DPF på fadern sin X3, samtlige bolter var fastrustet, så måtte ned med hele eksosen og kappe boltene. Bilen gikk ikke som den skulle før, men gikk som en kule etter byttet. Ble tatt diagnose og oljeskift dagene etter og viste seg å være defekt lambdasonde som igjen hadde forårsaket tett DPF.2017-08-21_17_06_14.thumb.jpg.dba0b18f7433618d61d1f59eb34706c4.jpg
2017-08-21_14_12_27.thumb.jpg.e47841b923ab91727dec6903918e2d09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor sikringa til førerstolen ryker? Har jo selvfølgelig stilt den så langt ned som mulig så er ikke så lett å se under. Virket helt inntil nylig, kjørte setet opp og ned mens jeg støvsugde her om dagen. Prøvde å sette i ny sikring mens tenninga var av den røk så snart den ble satt inn. Er nr 13, 30 ampers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BMW'en har vært inne på diagnose i forrige uke, konstaterte med defekt dynamo..Blir en dyr affære å få byttet desverre da dem måtte kjøpe orginal for å at dem skulle opprettholde sin forsikring om noe skulle være feil. Fikk også feilkode på EGR samt over/undertrykks feil eller noe slikt, de mente at det høyst sannsynlig vil forsvinne når dynamoen lader som den skal igjen. Fikk seg nok en påkjenning da jordinga på motoren hadde vært i dårlig forfattning fra før jeg overtok bilen. Har hørt disse dynamoene skal være veldig holdbare. Feilen på setet er mest sannsynlig et ledningsbrudd i sittepute en plass, så jeg skal demontere stolen selv å prøve å feilsøke litt der nå når jeg kommer hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den vært inne på værksted å byttet dynamo, fant ut at magnetventilen/trykkomformeren husker ikke hva det het igjen, den som styrer wastegaten er defekt, så ny time imorgen å fikse det. Da skal forhåpentligvis bilen fungere som normalt ved pådrag i lengre bakker. Mekanikern mente det var en matte i førerstolen som er problemet til trøbbel med stolen, så får jeg bestille den å håpe det blir bra. Skal bli spennende å demontere hele stolen, blir vel en hel dagsjobb:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag var bilen friskmeldt mtp turbo, turboen vsr i kjempeform, samt vakumaktuatoren, men trykkreguleringsventilen var nesten død, så da ble den skiftet, men fungerte likevel ikke som den skulle, de søkte opp alt mulig å fant ut at i 2014 var samme programvare til motorstyring lastet opp flere ganger, kanskje i håp om å finne ut av feilen. Det vil si selger ikke var helt ærlig med meg desverre, den har nå vært slik til å fra siden jeg kjøpte den. De fant senere ut at vakumslangene på trykkreg ventilen var satt feil på..da ble den plutselig helt god igjen, snakker om forskjell, merkbart over hele turtallsregisteret, drar mye bedre og kan kjøres over 3500omdr noe den ikke kunne tidligere, dette var utrolig gøy å få orden på!:D

Har ikke bestillt sensormatte enda, men det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte koed hvorfor det kun sto passasjerside på sensormattene deres, siden det kun var ett delenr på denne som jeg kunne se både hos de og GS..Han sier det er fordi det kun er til passasjerside pga det er for å identifisere om noen sitter der..så det vil si at verkstedet som burde ha peiling på dette å sier dette er en vanlig feil tar feil, kan noen si meg om det er sensormatte i førerstolen?
Dumt å kjøpe inn ting jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...