Gå til innhold

Min BMW 520d E39


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Var litt uheldig igår ettermiddag i rushtrafikken, ny snø å hadde ikke sjangs å stoppe da bilen foran meg stoppet opp..vært på takst idag, håper bilen ikke blir kondemnert..mercedesen fikk bare mindre skader i plastikk.

20180124_154456.jpg

20180124_154848.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja den var lei, fikk beskjed om at det ble en takst på 78k, panser å lykt å ac-vifte pluss div fester samt jobb. Da kom bilen til å bli kondemnert sa de, så spurte jeg hva jeg kom til å få for den å den prisen sa jeg var uaktuell å at de måtte komme med en alternativ løsning, så verkstedet skulle få tak på brukt panser, da skulle det vistnok ordne seg. Så da kommer godbilen til å bli fikset:D Under er det ingen skader forresten. Frontplata ble jo forskyvd, så viftedekselet tok i motordekselet, men bilen er kjørbar som den er, ingenting så tar i noen steder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da skjer det ting! Måtte bestille ny orginal lykt fra koed, så ble en liten uventet utgift der, men nå blir det nok bra. Her står bilen utfor biloppretteren, litt trist syn, men kjekt at det skjer noe:)

20180305_094927.jpg

20180305_094935.jpg

20180305_094941.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var bilen ferdig, å jeg er strålende fornøyd! Skulle jeg sette fingeren på et par ting så er det at den nye lykta ser helt ny ut og da synes slitasjeripene mye bedre på den gamle. Samt at det var litt annen fargenyanse på xenon pærene, sikkert fordi pæra er mye nyere.20180317_170755.thumb.jpg.2e6347cb43a165b315d58bb580f4b748.jpg

Lett redigert på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Da har fått våtslipt, polert opp og coatet venstre hovedlykt, ble nesten som ny:) 1000 og 2000grit våtslipt, 3 stegs polering og en sealer til slutt.

Mistenker at lyktespylinga kan være bidragsyter til slitasjen som var. I tillegg til steinsprut selfølgelig.

For den observante kan man se at det er forskjellige pærer i langlysa.

20180902_131947.jpg

20180902_131938.jpg

Endret av jokkeeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med senk på E39 stv? Siden den har nivåregulering bak?
Tenker at hvis demperene rundt om er nye holder det vel med kun senkefjører, bak er det jo belger..
Eneste fordelen med ett "coilover" sett er jo at du kan justere høyden, og litt opp i pris hardheten også. 
Glemte tidligere å oppdatere at bilen har fått ny demper foran på førersiden(grunnet lekkasje), var litt arbeid uten MacPherson verktøy..hadde en hydraulisk presse og noe kraftige 3t jekkstropper tilgjengelig, så vi klarte oss med, fikk assistanse av svigerfar som har bukk tilgjengelig. Tenker at når jeg får tid til å ta passasjersiden også så har jeg kunne fått på senkefjører i samme slengen muligens. Tips å råd mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...