Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, papertiger skrev:

Hvordan merkes denne løse seterammen? 

Hele setet føles løst, så det klikker litt i ryggen og setet når du kjører over fartsdumper bl.a. :) Håper det skjer en 3. gang, så hever jeg kjøpet. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fikk hjelp av en kompis i går med Carly, ny oppstartslogo, daytime running lights og digitalt speedo for å nevne noe. Bilder vedlagt. Fikk også temp i dekk! :wink: MEN; skulle gjerne oppgradert iDrive til nyeste utseende, uten touch, da.. Noen som vet hvordan det kan gjøres? :)

 

 

20180121_185430.jpg

20180121_185648.jpg

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tenker på en liten ting nå til våren: Enten senkefjærer eller bytte av dempere og fjæring. og da, hvilke dempere/fjærer er anbefalt? :) Bilstein/Eibach? Er litt lei av den duvende følelsen standardunderstellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gorg skrev:

Det blir nok bra med litt senk 😃 

 

Det er det som står øverst på planen, ja. Men om steget opp til bedre demping koster litt ekstra, er jeg kanskje villig til å forbedre kjøreopplevelsen med en liten økning i kroner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sveigis skrev:

Senk gjør seg uten tvil.

Disse bilene ser jo allerede aggresive ut fra før ,og det å få de litt ned i bakken ,gjør de jo skamråe.:)

Ps stilig oppdatering på imstrumenter og Idriven.

Joda, takk! :D Vil gjerne ha med kjøreegenskapene også. Har skjønte at fjæring fra AC Schnitzer kanskje gjør susen, det er vel rimeligste løsning også. Men vil gjerne ha noen bedre dempere også.. :P 

12 timer siden, Gorg skrev:

Må se om jeg kan ordne M Performance i mitt dash, selv om jeg ikke har noe M Performance på bilen :) 

Blir bare glad av å se logoen!

Hehe, gjør det, gjør det litt ekstra moro å starte bilen. Har en ///M i iDrive-displayet også. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update: Koster visstnok 21k for dempere tilpasset Alpina B3 Allrad, i tillegg må det vel fjærer og andre småting til, samt koding. Dette blir nok dyrere enn jeg ønsker.. :P Så spørs vel om ikke det mest fornuftige er senkefjærer og eventuelle foringer. :) Venter dog på litt mer utfyllende info vedr dette fra Mr. Alpina, Geir Ove fra Koed.no. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, fupsaker skrev:

Liten update: Koster visstnok 21k for dempere tilpasset Alpina B3 Allrad, i tillegg må det vel fjærer og andre småting til, samt koding. Dette blir nok dyrere enn jeg ønsker.. :P Så spørs vel om ikke det mest fornuftige er senkefjærer og eventuelle foringer. :) Venter dog på litt mer utfyllende info vedr dette fra Mr. Alpina, Geir Ove fra Koed.no. :) 

Senkefjærer er vell bare 2-3k :) B3 er vell en tyngre bil enn din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ahj skrev:

Senkefjærer er vell bare 2-3k :) B3 er vell en tyngre bil enn din? 

Nja, min veier ganske mye den også, rundt 1725 med sommerhjul, men det er nok rett som du sier, ja. Skal prøve å lete litt etter oppgraderte dempere også, men tror 21k blir litt for voldsomt. Kanskje Bilstein/Eibach fjæring og senkefjører fra ACS eller Eibach/H&R. Som du sier koster de rundt 3k, men så skal de monteres og deretter firehjulskontroll. :wink: Og da blir det fort 10k tilsammen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare Eibach Norge svart meg, hadde det kanskje blitt et sett med både dempere og fjærer, det koster ca 7k mer for hele pakken. Så spm er om det er verdt en kostnad på ca ti ink montering og firehjulskontroll med kun fjærer eller om jeg skal ta steget opp til Bilstein B6 med Eibach-fjærer.. Er tross alt en leasingbil, som jeg skal ha i to år til.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...