Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Jepp, dette gjelder E-tronic, ikke software. 

Hvis du har fått forespeilet en økning på 90hk er det nok software det er snakk om. 

Min 420i økte fra 184-215hk med E-tronic boks, kan få 280 med software.

Min kan øke med ca 82-90hk med boks alene 😝Har bare vegret meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Jepp, dette gjelder E-tronic, ikke software. 

Hvis du har fått forespeilet en økning på 90hk er det nok software det er snakk om. 

Min 420i økte fra 184-215hk med E-tronic boks, kan få 280 med software.

Var E-Tronic, stemmer det. 67hk og 97nm. Så skal nok plugge den på ganske raskt. Mulig jeg skal ha på ny eksos først også, blir sendt i morgen. Så gleder meg vanvittig mye. Da er det bare fjæring igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fupsaker skrev:

Var E-Tronic, stemmer det. 67hk og 97nm. Så skal nok plugge den på ganske raskt. Mulig jeg skal ha på ny eksos først også, blir sendt i morgen. Så gleder meg vanvittig mye. Da er det bare fjæring igjen.. 

Du kjøpte ikke Adaptivt understell? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og prøvesatt bilen i går, den er nå til klargjøring og blir utlevert på ettermiddagen den 20.04. Bare omtrent syv uker etter bestilling. Så må si meg fornøyd. Fikk også sett at hendlene for lys, viskere etc er blitt like som i nye G30 og jeg vet ikke helt om jeg er fan av de. Men det blir en tilvenningssak. Så morgendagen kan ikke komme raskt nok! Ble for øvrig leasing, så blir antakelig ikke de helt store krumspringene på denne. Men eksos blir sendt i dag og antakelig montert til uka, sjekker opp litt med fjæring, blir nok til at jeg kjøper ACS og får de montert på Stamsaas. Da blir det nok perfekt!

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fupsaker skrev:

I dag er den store dagen, det gledes!

Blir vel noen kjøreturer fremover da 😎

Men har du hørt noe om innkjøring av motor/bil etc fra forhandler?

Fordi på Golsfjellet kjørte samtlige bånn pinne med 330ix... bilen røk mye og luktet brent. Vet at det er ting i avgassystemet som varmes opp og andre stoffer som skal ut... men tror ikke bilen likte det noe særlig.

den hadde forøvrig bare gått 16 km når jeg satte meg i den. (De ble fraktet opp med lastebil alle som en)

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte litt om bilene på Golsfjellet, da alle var splitter nye da de ankom, som du sier. Husker ikke akkurat tallene, men de regnet vel mellom 50 og 100 000,- både i reparasjoner/overhaling, og i prisavslag, på samtlige biler som ble brukt der. Da jeg var og kjørte merket jeg ikke noe til hvor lite, men hardt de var kjørt, men det var litt småskader etter møter med brøytekanter og slikt.

Stakkars biler, men gøy var det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hansh skrev:

Jeg spurte litt om bilene på Golsfjellet, da alle var splitter nye da de ankom, som du sier. Husker ikke akkurat tallene, men de regnet vel mellom 50 og 100 000,- både i reparasjoner/overhaling, og i prisavslag, på samtlige biler som ble brukt der. Da jeg var og kjørte merket jeg ikke noe til hvor lite, men hardt de var kjørt, men det var litt småskader etter møter med brøytekanter og slikt.

Stakkars biler, men gøy var det!

I dette tilfellet stemte det at dyr moro er veldig mye bedre enn billig moro for oss som ikke lider under kostnadene i etterkant :P 

det var ikke mange kanter å snakke om når jeg var der...(familien min er petrol heads) men moren min skled vel 50 meter av teknisk bane med en 1 serie. Der forsvant alle plastdekslene under bilen pga. litt kompakt snø. Hun lå vel godt over 70 tenker jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye ekstra kjøring fremover, men ikke hørt noe om innkjøring. Har sett for meg at de første 100 milene kanskje får det litt ekstra rolig, men stresser ikke med det. Stort sett kjøring til og fra Oslo, samt litt opp i Hedmark. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

I dette tilfellet stemte det at dyr moro er veldig mye bedre enn billig moro for oss som ikke lider under kostnadene i etterkant :P 

det var ikke mange kanter å snakke om når jeg var der...(familien min er petrol heads) men moren min skled vel 50 meter av teknisk bane med en 1 serie. Der forsvant alle plastdekslene under bilen pga. litt kompakt snø. Hun lå vel godt over 70 tenker jeg ;) 

Hehe,
Det forklarer hvorfor den ene av 1-seriene på teknisk bane slet med delvis løse deksler under, som tidvis hektet i snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første post på dette forumet får bli å gratulere deg med en flott bil! :-D

Mht. ESS har jeg bare gode ord å si om deres ECU tuning. Har hatt det på tidligere biler og aldri vært noe problem hos BMW forhandler mht. garanti og bytte av deler på garantisak. Skal sies at dette har vært deler/komponenter som ikke har direkte sammenheng med motor, men til dels drivverk og elektronikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gorg skrev:

Du har ikke hentet bilen enda? Spent på bilder :D 

 

Nei, i ettermiddag, venter på fruen også. :wink: 

4 minutter siden, Knoett skrev:

Min første post på dette forumet får bli å gratulere deg med en flott bil! :-D

Mht. ESS har jeg bare gode ord å si om deres ECU tuning. Har hatt det på tidligere biler og aldri vært noe problem hos BMW forhandler mht. garanti og bytte av deler på garantisak. Skal sies at dette har vært deler/komponenter som ikke har direkte sammenheng med motor, men til dels drivverk og elektronikk. 

Godt å høre. Uansett så vil jeg ikke tulle til med ECU, så blir i så fall E-Tronic, så får vi se om det blir noe og hva jeg eventuelt synes om det. :) Og takk for gratulasjon og velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...