Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, fupsaker skrev:

Takk det samme, Knut! :) Tenker på dashcam selv, lurte litt på BMW sitt eget, men synes det er så stort. Eksos er på vei til meg. Antirustbehandling også, er det nødvendig? Eventuelt trodde jeg at dette ble gjort på bilene før levering. Men jeg kan være litt blåøyd. :wink: Jeg har den strammingen i min, men tror kanskje det er Active Protection? Tilting kan kanskje kodes, ja. Men har du innklappbare speil? Mulig det trengs, men her er nok andre bedre skikket til å svare enn meg. :wink: 

Jeg tar full antirustbehandling. Det er en langsiktig tanke og det er ikke naturlig å gjøre for egen regning om man leaser bil. Når jeg ser på utstyrskodene mine så ser jeg at det oppgis følgende kode for spei: "S431 interior rear-view mirror wiht auto dip". Vi får lære oss litt koding etter hvert. Når det gjelder dash camera så har jeg også observert utrolig mange varianter med dårlig design. Rart at det ikke finnes flere løsninger med integrert "look".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Knut O E61 skrev:

Jeg tar full antirustbehandling. Det er en langsiktig tanke og det er ikke naturlig å gjøre for egen regning om man leaser bil. Når jeg ser på utstyrskodene mine så ser jeg at det oppgis følgende kode for spei: "S431 interior rear-view mirror wiht auto dip". Vi får lære oss litt koding etter hvert. Når det gjelder dash camera så har jeg også observert utrolig mange varianter med dårlig design. Rart at det ikke finnes flere løsninger med integrert "look".

Da har du auto dim i ryggespeilet. Hvis du ikke hadde de andre kan du ikke kode innfelling eller ned dip av høyre speil. Hvis du finner ut av noe annet så er jeg interessert i hvordan dette kodes, da tenker jeg på ryggefunksjonen i speilet. Har ikke selv elektrisk innfellbare speil og mangler da motor i speilet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, gregus skrev:

Gratulere med ny bil! :D

Om du vil ha diskret dashcam så synes jeg Blackvue er et godt alternativ.  Blant de minst klumpete jeg har sett på markedet, og synes bildekvaliteten er ganske bra.

 

Takk for gratulasjoner og tips! :wink:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Hiver meg inn i rekken og gratulerer med nydelig bil.

Denne er nok deilig å kjøre ja :)

Takk! Joda, fin å kjøre, foreløpig litt dyr i drift, 0,87 på vei til Elverum. Blir nok bedre. :wink:

 

6 timer siden, BimmerFan! skrev:

Gratulerer med flott bil :) 

Takk takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger kanskje etterhvert merke til at desto mer fun factor det er å kjøre bilen jo høyere prosent av maks drivstoff forbruk bruker man 😂 

Men du bør kunne kjøre ganske greit på langkjøring vil jeg tro. Må komme under 0.6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gorg skrev:

Du legger kanskje etterhvert merke til at desto mer fun factor det er å kjøre bilen jo høyere prosent av maks drivstoff forbruk bruker man 😂 

Men du bør kunne kjøre ganske greit på langkjøring vil jeg tro. Må komme under 0.6?

😂😂😂. Gode poeng! Kommer seg nok! Og kanskje bedre med 100nm til. :wink: Var uansett fire personer i bilen og ganske full med bagasje. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fupsaker skrev:

Takk! Joda, fin å kjøre, foreløpig litt dyr i drift, 0,87 på vei til Elverum. Blir nok bedre. :wink:

 

Takk takk! :)

Usikker på om du vil komme under 0,6 på langkjøring. Med særdeles pen (kjedelig) kjøring over 350 km med fart mellom 60 - 110 km/t kommer jeg sjelden under 0,65 med min 320i på sommerdekk (20"). Mulig ekstra dreiemoment vil hjelpe på og 19".

Edit: kjørecomputer viser også nesten notorisk 0,03 i feilmålinger i forhold til reellt bruk. Altså, viser for lite. 

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Knoett skrev:

Usikker på om du vil komme under 0,6 på langkjøring. Med særdeles pen (kjedelig) kjøring over 350 km med fart mellom 60 - 110 km/t kommer jeg sjelden under 0,65 med min 320i på sommerdekk (20"). Mulig ekstra dreiemoment vil hjelpe på og 19".

Edit: kjørecomputer viser også nesten notorisk 0,03 i feilmålinger i forhold til reellt bruk. Altså, viser for lite. 

Regner med at forbruket vil gå opp, ja! Kan leve med det, men som du sier: Får 100nm ekstra neste uke ser det ut til, opp til 450nm. Det bør utgjøre noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, fupsaker skrev:

Regner med at forbruket vil gå opp, ja! Kan leve med det, men som du sier: Får 100nm ekstra neste uke ser det ut til, opp til 450nm. Det bør utgjøre noe. :)

Drivstoffutgifter er nok ikke det som bikker budsjettet uansett :-) 

100 NM ekstra gjør noe med bilen, så bare å glede seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gorg skrev:

Du legger kanskje etterhvert merke til at desto mer fun factor det er å kjøre bilen jo høyere prosent av maks drivstoff forbruk bruker man 😂 

Men du bør kunne kjøre ganske greit på langkjøring vil jeg tro. Må komme under 0.6?

Amen! Det verste jeg har hatt på E91n er 1.5 på mila men det er jo ikke så rart 😂 

Beste er 0.67 som jeg vil si er veldig bra :) 

Kjempe flott bil fupsaker! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...