Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Men deler ikke 316i, 318i og 320i samme kasse?? (Manuell og automat)

trodde 28i, 30i, 35i og 40i hadde omtrent samme kasse

Iflg realoem.com deler 320i og 330i (med den nye motoren) samme kasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wikipedia har en grei oversikt over ZF kassene og hvilke BMW modeller som har de forskjellige variantene: https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission

Du vil eksempelvis finne 8HP45 varianten i de fleste pre- LCI modellene. 8HP50 som har en maks grense på 500 nm for bensin- og dieselmotorer og er å finne i LCI modeller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Nydelig bil. Nesten lik den svenskimporterte tvillingen fra Ålesund. Tilnærmet likt interiør og utstyrspakke. Jeg legger ved et bilde, men jeg kjører fortsatt på vinterdekk og har ennå ikke fått på 19 toms hjulene fra utstillingsbildet. Skifter vel hjul til helgen. Artig å følge med på hva du modifiserer. Jeg har heller ikke gjort noe med motor/eksos. Har hatt den registrert i 3 uker nå og har skiftet grill og speilkapper. Grill er M3 look med doble ribber og fortsatt krom ramme. Speilhusene er sorte M3 look. Thule skistativ er montert og Viofo a119s dash camera blir det neste. Antirustbehandling og DAB+ er også planlagt. Det ser ut til at 3 serie fra og med 2016 ikke har innstegslister i dørtersklene bak. Jeg ble rådet til å foliere. Alternativet er å kjøpe originalt. Før jeg kjøpte denne biler prøvekjørte jeg en F31 som hadde stramming av setebelter. De strammet seg litt til når man begynte å kjøre. Fikk en følelse av trygghet og sportslighet. Vet ikke hva det heter eller hva som er utstyrskoden. Er det noen som vet om dette bare er koding eller om det ev må fysisk ettermonteres? Savner også den lille tiltingen  av høyrespeilet når man setter bilen i revers. Tipper at det kan kodes på plass.

1489476431090[1].jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Knut O E61 skrev:

 Savner også den lille tiltingen  av høyrespeilet når man setter bilen i revers. Tipper at det kan kodes på plass.

 

Du må gjerne ha disse utstyrskodene for å kunne gjøre det.

0430 Automatisk avblendbart sidespeil førerside

0431 Aut. avblendbare innvendige speil

Hvilken farge var det @fupsaker Den så meget fin ut! Du må få tatt flere bilder å lagt de ut asap :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Knut O E61 skrev:

Gratulerer. Nydelig bil. Nesten lik den svenskimporterte tvillingen fra Ålesund. Tilnærmet likt interiør og utstyrspakke. Jeg legger ved et bilde, men jeg kjører fortsatt på vinterdekk og har ennå ikke fått på 19 toms hjulene fra utstillingsbildet. Skifter vel hjul til helgen. Artig å følge med på hva du modifiserer. Jeg har heller ikke gjort noe med motor/eksos. Har hatt den registrert i 3 uker nå og har skiftet grill og speilkapper. Grill er M3 look med doble ribber og fortsatt krom ramme. Speilhusene er sorte M3 look. Thule skistativ er montert og Viofo a119s dash camera blir det neste. Antirustbehandling og DAB+ er også planlagt. Det ser ut til at 3 serie fra og med 2016 ikke har innstegslister i dørtersklene bak. Jeg ble rådet til å foliere. Alternativet er å kjøpe originalt. Før jeg kjøpte denne biler prøvekjørte jeg en F31 som hadde stramming av setebelter. De strammet seg litt til når man begynte å kjøre. Fikk en følelse av trygghet og sportslighet. Vet ikke hva det heter eller hva som er utstyrskoden. Er det noen som vet om dette bare er koding eller om det ev må fysisk ettermonteres? Savner også den lille tiltingen  av høyrespeilet når man setter bilen i revers. Tipper at det kan kodes på plass.

1489476431090[1].jpg

Takk det samme, Knut! :) Tenker på dashcam selv, lurte litt på BMW sitt eget, men synes det er så stort. Eksos er på vei til meg. Antirustbehandling også, er det nødvendig? Eventuelt trodde jeg at dette ble gjort på bilene før levering. Men jeg kan være litt blåøyd. :wink: Jeg har den strammingen i min, men tror kanskje det er Active Protection? Tilting kan kanskje kodes, ja. Men har du innklappbare speil? Mulig det trengs, men her er nok andre bedre skikket til å svare enn meg. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gorg skrev:

Du må gjerne ha disse utstyrskodene for å kunne gjøre det.

0430 Automatisk avblendbart sidespeil førerside

0431 Aut. avblendbare innvendige speil

Hvilken farge var det @fupsaker Den så meget fin ut! Du må få tatt flere bilder å lagt de ut asap :D 

Mineralgrå. :) Hehe, liker'n godt selv! Og jada, det kommer nok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...