Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

En ny ting nå etter firehjulskontroll og senk, var jo at bilen merkbart begynte å spore ganske tydelig. Så spm er da om jeg ikke heller skal selge dekkene og sette på nye, i stedet for å legge inn skum i hjulbuene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

En ny ting nå etter firehjulskontroll og senk, var jo at bilen merkbart begynte å spore ganske tydelig. Så spm er da om jeg ikke heller skal selge dekkene og sette på nye, i stedet for å legge inn skum i hjulbuene..

Høres rart ut med firhjulskontroll rett ettermontering av senk, de pleier å bruke tid på å sette seg ettermontering. E91n var inne for firhjulskontroll hvor rattet var skjev når jeg kjørte rett og sporet litt, nå en ukes kjøring senere er rattet rett og lite sporing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Høres rart ut med firhjulskontroll rett ettermontering av senk, de pleier å bruke tid på å sette seg ettermontering. E91n var inne for firhjulskontroll hvor rattet var skjev når jeg kjørte rett og sporet litt, nå en ukes kjøring senere er rattet rett og lite sporing. 

Skal prøve litt, da de mente at fjærene allerede var ferdig satt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.4.2018 at 14.55, fupsaker skrev:

Skal prøve litt, da de mente at fjærene allerede var ferdig satt..

Det samme mente BMW-verkstedet der jeg har bestilt time (ikke forhandler, kun verksted). Han hadde gode erfaringer med ACS fjørene. Normalt sett pleide de å ta en kjøretur med bilen etter montering for så å ta hjulstillingskontroll. Det virker å være fellesnevner for de fleste som har tilbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

Det samme mente BMW-verkstedet der jeg har bestilt time (ikke forhandler, kun verksted). Han hadde gode erfaringer med ACS fjørene. Normalt sett pleide de å ta en kjøretur med bilen etter montering for så å ta hjulstillingskontroll. Det virker å være fellesnevner for de fleste som har tilbudt.

Det gjorde de hos meg også. :) 

4 timer siden, Knoett skrev:

Kan du ikke prøve å justere lufttrykket? Mine 20" er veldig sår for feil lufttrykk mht. sporing. 

Jo, skal sjekke litt på det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisan , ble veldig bra med den nye eksosen . Vurderer å gjøre dette med min 320IX,kan jeg spørre hvor du kjøpte dette ? Og er dette orginalt 340I sitt ? Fikk ikke noe svar hos Bavaria om hva som passer ...20170424_182757.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sickfish skrev:

Heisan , ble veldig bra med den nye eksosen . Vurderer å gjøre dette med min 320IX,kan jeg spørre hvor du kjøpte dette ? Og er dette orginalt 340I sitt ? Fikk ikke noe svar hos Bavaria om hva som passer ...20170424_182757.jpg

Køpte det brukt på Finn av en kar med 340 som hadde byttet til M Performance. Uansett var det så godt som rett på. Den lengste biten kastet jeg, da jeg ikke trengte den, men det var ganske rett på. Brukte Svendsen eksos til å sette det på, kostet knappe 1500,- og tok ca to timer. Helt perfekt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må skryte av Gulbrandsen & Co bil, hadde vogna på teknisk kontroll hos SVV, gikk ikke gjennom, da fjærene bak ikke var godkjent for mer enn 1180kg, mens i vognkortet mitt står det 1240kg. Tok kontakt, det løste forhandler med å bestille nye og riktige fjærer bak, uten ulempe for meg (skulle bare mangle), men veldig fornøyd med at det løser seg og at det kommer inn i vognkortet når alt er i orden. Ellers, noen som skal på BMW CCN-treff i Halden i helgen? Tenkte å ta meg en tur i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Liten update: Fikk i helgen prøve M2, M3 Comp og M5, samt spottet en ny 911 GTS som går i området. Bare mobilbilder, får så være. :) M2 var usedvanlig morsom, en liten rakett, M3'en utrolig frisk og latterlig morsom å kjøre, mens nye M5 var brutal, rett og slett. Men en morsom opplevelse, uten tvil! X5M og i8 Roadster var også tilstede. Måtte parkere min mellom noen av grombilene. ;-)

20180622_132345.jpg

20180622_143542.jpg

20180622_143549.jpg

20180622_143551.jpg

 

20180622_211036.jpg

20180623_101838.jpg

20180623_102412.jpg

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 17.4.2018 at 13.47, fupsaker skrev:

Om to uker skal den til Follo antirust for støydemping, jobben tar ca tre dager. Vil ha bort endel av den hjulstøyen som er fra runflat-dekkene fremfor å bytte dekk. Noen som har erfaring med de og jobben de gjør?

Hvordan gikk dette? Merket du noe forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...