Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, KireS skrev:

Gratulerer med ny bil etterhvert. Vurderte denne sterkt en stund jeg også. Kjempe fin bil til kurant pris men falt ned på at det ble litt kort rekkevidde, så tenker jeg prøver Polestar 2 når den blir levert til sommern.

Hadde gått for eTron 50 hvis rekkevidde behovet ikke hadde vært der. Hva har du blitt forespeilet i leveringstid?

Før jul, så får vi se. :) Og vi ønsket ikke vente over et halvt år. ;-) Polestar 2 kan kanskje bli en fin nummer to en gang. :)

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Bare å spørre om du lurer på noe. Bra kvalitet! Men synes den trekker litt for store mengder strøm under kjøring. På vår E-tron 55 klarer bilen Ca. 310km ved normal kjøring. Ved kjøring på flate veier med snitthastighet på 79km/t bruker bilen rundt 27,5 kW/10mil.
 

Hvis man tar den faktiske kapasiteten til batteriet på 95kWt/27,5 x100 (275wh/km) så skal du i teorien ha 345km rekkevidde. Men man har ikke 95kWt tilgjengelig på E-tron 55. Tror det kun er 83,6kWt tilgjengelig av 95kWt. Man klarer Ca. 328km rekkevidde med 27,5kW/mil. Men da har også bilen varslet behov for lading en god stund.

Kjører man motorvei store deler av turen så reduseres rekkevidden til rundt 270km. Forbruket jeg har hatt der har vært nærmere 32kW/mil i 110km/t.

Hadde håpet på bedre tall. Fantastisk bil, men synes forbruket kunne vært redusert.

Tror og håper Audi kommer med SW oppdateringer som øker effektivitet og reduserer forbruket.
 

Er en Fasttrack modell. Savner dog elektriske seter (?) skjønner ikke hvorfor dette ikke finnes i en bil til 825.000,- 😵 når noen andre produsenter har dette som standard i sine biler.

B68A1BE6-0A69-4BCB-B726-733004DE9C74.jpeg

89E29ACF-F1BB-496E-96E3-B27F12373354.jpeg

D92A8EDB-1B72-4E33-B28C-5513A3FCE909.jpeg

Moss - Elverum - Raufoss - Elverum - Moss forrige helg resulterte i 2.43kW pr mil, var nede og luktet på 2.02 også, men forbruket var akseptabelt. Mye kø ut av Oslo førte til høyere snittforbruk til Elverum. 50 har jo antakelig ca 63kW-batteri, men den er ca 175kg lettere også, så det vil nok utgjøre en del. Jeg har elseter i vår. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, fupsaker skrev:

Moss - Elverum - Raufoss - Elverum - Moss forrige helg resulterte i 2.43kW pr mil, var nede og luktet på 2.02 også, men forbruket var akseptabelt. Mye kø ut av Oslo førte til høyere snittforbruk til Elverum. 50 har jo antakelig ca 63kW-batteri, men den er ca 175kg lettere også, så det vil nok utgjøre en del. Jeg har elseter i vår. ;-)

Hvordan fikk du helt ned på 2.43? Er jo 110-sone store deler av veien. Var i Elverum helgen 04.10->06.10. Da hadde jeg 27kwh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Hvordan fikk du helt ned på 2.43? Er jo 110-sone store deler av veien. Var i Elverum helgen 04.10->06.10. Da hadde jeg 27kwh

Kjørte samme utgave som du har, men snittet var meget lavt. Ladet på Dal på vei hjem, ved 82% hadde jeg 308km. Vel hjemme var det 180km igjen. Så er jaggu spent på 50.. 🙈 Har bestilt Manhattangrå hellakkert advanced sport. 20" sommer og vinter. Samme interiør som deg. Så lenge den holder til Elverum i ett om vinteren pluss litt er jeg happy. Kommer vel hurtiglader der etterhvert også. Hamar får vel snart og Lillehammer får på Burger King, så passer ypperlig for vårt kjøremønster. Blir vel kanskje en elbil nr to også på sikt, med rekkevidde over 300km og hurtiglading på minst 100kW, så er vi veldig godt dekket. Da mangler bare en hobbybil. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like imponert hver gang det kommer en slik melding, og beklager på forhånd om jeg støter noen:

 

Navn:
Raimi ayiman

Melding:
Hallo, Jeg er interessert i denne annonsen din, vennligst bekreft om den fremdeles er tilgjengelig, og kom tilbake til meg med mer informasjon og din siste salgspris så snart som mulig via min e-postadresse med din direkte e-postadresse. Rami Ayman. Hello, am interested in this your advert, please confirm if it's still available and get back to me with more details and your last selling price as soon as possible through my e-mail address with your direct e-mail address. Rami Ayman.

Telefon:
096857464

Email:
ayman.rami111@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, fupsaker skrev:

Blir like imponert hver gang det kommer en slik melding, og beklager på forhånd om jeg støter noen:

 

Navn:
Raimi ayiman

Melding:
Hallo, Jeg er interessert i denne annonsen din, vennligst bekreft om den fremdeles er tilgjengelig, og kom tilbake til meg med mer informasjon og din siste salgspris så snart som mulig via min e-postadresse med din direkte e-postadresse. Rami Ayman. Hello, am interested in this your advert, please confirm if it's still available and get back to me with more details and your last selling price as soon as possible through my e-mail address with your direct e-mail address. Rami Ayman.

Telefon:
096857464

Email:
ayman.rami111@gmail.com

Dette er vel typisk scam/svindelforsøk er det ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
On 10/21/2019 at 1:04 PM, fupsaker said:

Ny bil bestilt, BMW ute på Finn. Audi eTron 50 med litt utstyr. Hadde en slik på lån for snart to uker siden, langtur. Helt nydelig bil komfortmessig, og så rolig. Og ikke minst: Vesentlig lavere driftsutgifter enn med BMWen. Det blir synd å kvitte seg med den, men i en overgangsperiode beholder vi den om ingen vil gi en OK pris for 330'n. Jeg beklager dypt og inderlig til dere alle at jeg har gått den veien. :( 

Tipper du kommer tilbake når BMW i4 slippes (så fremt den ikke lanseres med bevertenner-grillen 😑).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BrokeBoi skrev:

Tipper du kommer tilbake når BMW i4 slippes (så fremt den ikke lanseres med bevertenner-grillen 😑).

Det kan så være, skulle plassen vise seg å være tilnærmet det samme som e-Tron. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2020 den 10.50, papertiger skrev:

Se her er det et sett felger som ligger i Stavanger og venter på Folkevogna... eh Audien din!

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=178364847

Det heter ikke folkevogna, det er DKW!

DKW var et tysk bil- og motorsykkelmerke startet av dansken Jørgen Skafte Rasmussen. Firmaet eksisterte fra 1919 til 1932, da det gikk sammen med Audi, Horch og Wanderer og stiftet Auto Union. Merket ble brukt fram til og med 1965. Auto Union ble da en del av VAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...