Gå til innhold

Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020


 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, e30_joakim skrev:

Hei,

må bare spøre :) leste et sted her at det var leasing. 

hvordan er det å senke / bytte eksos etc på leasing biler ?  skal den leveres eller kjøpes ut ?

 

Vel, de stiller seg ikke problematisk til det, men mulig jeg beholder eksosen uansett, om det er et problem ved innbytte. De har ikke nevnt noe om problemer med dette, da det bare øker verdien på bilen i de fleste tilfeller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, fupsaker skrev:

Nei, i ettermiddag, venter på fruen også. :wink: 

Godt å høre. Uansett så vil jeg ikke tulle til med ECU, så blir i så fall E-Tronic, så får vi se om det blir noe og hva jeg eventuelt synes om det. :) Og takk for gratulasjon og velkommen til forumet!

Eneste som kan være litt å tenke på er girkassen/clutch. Faren min kjørte med box på sin E92. Han måtte justere ned effekten på boksen fordi clutchen begynte å glippe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fupsaker skrev:

Blir mye ekstra kjøring fremover, men ikke hørt noe om innkjøring. Har sett for meg at de første 100 milene kanskje får det litt ekstra rolig, men stresser ikke med det. Stort sett kjøring til og fra Oslo, samt litt opp i Hedmark. :)

Før sto det spesifikk i instruksjonsbok at innkjøring var de første 2000km. Dette er noe forhandlere ikke nevner, men som da BMW gmbh sier burde gjennomføres :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Eneste som kan være litt å tenke på er girkassen/clutch. Faren min kjørte med box på sin E92. Han måtte justere ned effekten på boksen fordi clutchen begynte å glippe :P 

Da er det jo bare å undersøke hva girkassa tåler :) 

Er jo gjerne ikke like mye dreiemoment på en 330i som 330d, er det samme girkasse så tåler den mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gorg skrev:

Da er det jo bare å undersøke hva girkassa tåler :) 

Er jo gjerne ikke like mye dreiemoment på en 330i som 330d, er det samme girkasse så tåler den mye!

Var en M3 😆 Så litt usikker på om det kan ha vært et problem med clutchen i seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gorg skrev:

Da er det jo bare å undersøke hva girkassa tåler :) 

Er jo gjerne ikke like mye dreiemoment på en 330i som 330d, er det samme girkasse så tåler den mye!

Nei, det er vel omtrent 270nm i forskjell. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gorg skrev:

Girkassa heter GA8HP50Z, og deles av 320i og 330i :) 

Og betyr det at den takler 500nm? Etter å ha googlet litt, ser det ut til å stemme. Jeg får visst 447nm om jeg bruker den boksen, så da er det innenfor med god margin. :)

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fupsaker skrev:

Og betyr det at den takler 500nm?

'The new 8HP entered volume production at the start of July in the BMW 520d as the 8HP50 version that is designed for torques of up to 500 Nm. In the future, the 8HP75 will be part of the ZF portfolio for drives with even higher torque of up to 750 Nm.

Kan virke som det. Klarte ikke å finne noe data fra ZF om den. Men min heter 45 på slutten og har begrensning på 450nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gorg skrev:

'The new 8HP entered volume production at the start of July in the BMW 520d as the 8HP50 version that is designed for torques of up to 500 Nm. In the future, the 8HP75 will be part of the ZF portfolio for drives with even higher torque of up to 750 Nm.

Kan virke som det. Klarte ikke å finne noe data fra ZF om den. Men min heter 45 på slutten og har begrensning på 450nm.

Vel, da er det fortsatt innenfor, men bare akkurat. Sjelden den blir dratt til maks uansett. :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, fupsaker skrev:

Vel, da er det fortsatt innenfor, men bare akkurat. Sjelden den blir dratt til maks uansett. :wink: 

leste på ZF sine sider at den tåler 500nm som Gorg sier :) 

Her kan du lese mer om den: http://www.zf.com/corporate/en_de/products/product_range/cars/cars_8_speed_automatic_transmission.shtml 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • fupsaker changed the title to Min x F31 LCI 330i xDrive. End of lease 1.5.2020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...