Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Da var coilsa ute 👍 Nå skal de vaskes og deretter sendes til en bekjent som er pulverlakkerer og bli syrebadet og lakkert (fjørene altså) Deretter skal de selges til en kar som var på jakt etter slike coils 👍

Men tross verkende blånegl så fikk jeg blod på tann av mestringen av coiloverdemonteringen, og har tenkt meg fram til at jeg ønsket å få litt overblikk over tilstand der "sola aldri skinner" 😜 Mao under innsuget. Så da ble det å demontere innsuget for å få se hvordan det så ut inni mørket der 😉 Og derunder var det jaggu grisete 🙈 Det var oljeklin over alt. Mest sannsynlig pga oljelekkasjen i toppdeksel. Men det var også masse gammalt oljeklin.

Det var også olje i innsuget, noe jeg lurer på hva grunnen til er. Kan det være slitne ventilseter og dermed oljelekk inn i innsuget ? Sånt vet jeg ikke noe om.

Uansett, nå blir det å bestille masse ny gummi sånn at det er nytt og fint og på den måten trygg på at det ikke suges no falskluft eller lekkasje av bensin eller kjølevæske 👍

Får også sjekke priser på ny tempføler til ecu og ny tomgangsregulator. 

Her skal intet overlates til tilfeldighetene 😉 Greit å få det i orden når man først har tatt av dette innsuget 👍

 

IMG_9907.JPG

IMG_9908.JPG

IMG_9909.JPG

IMG_9912.JPG

IMG_9915.JPG

IMG_9916.JPG

IMG_9917.JPG

IMG_9918.JPG

IMG_9919.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert , at enn blir ikke arbeidsledig som e34 eier prosjekt 😃.

Men godt du tar ting ved roten og gjør det bra 😃.

Når du har gjort det blir det som nytt .

Funnet ut noe mer om hostingen på motoren ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, liffi skrev:

Se her ja! Velkommen i E34 verden igjen :) håper å se denne på et treff en dag 👍

He he, har vel ikke vært ute no særlig 😉 Jeg overlot 520'n (brocaten som jeg kaller den 😉) Så her har det gått i fiks og årn og tut og kjør av e34 hele veien selv om brukisen min er en e39 😉

Tja det kan nok hende vi kommer på bmwccn 👍 Takk for at du følger 🙏👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, sveigis skrev:

En ting er sikkert , at enn blir ikke arbeidsledig som e34 eier prosjekt 😃.

Men godt du tar ting ved roten og gjør det bra 😃.

Når du har gjort det blir det som nytt .

Funnet ut noe mer om hostingen på motoren ?

 

Ha ha, nei men dette er spennende og nytt for meg 👍 Jeg er litt imponert over at jeg klarte å mekke såpass som jeg har gjort i dag 😃 Nå blir det detailing på høyt plan nedi motoren 👍 Møkkete og grisete som fyyy under innsuget. Der skal jeg få det rent og tørt. Bestiller mye ny gummi og pakninger sånn at jeg kan eliminere falsk luft ihvertfall 👍 

Nå har bilen stått med åpen topp i ei uke mens jeg venter på deler fra koed som er forsinket pga bestilt panserkledning som er så stor at frakten ble omdirigert til noe posten kaller pallefrakt. Så jeg har ikke fått startet bilen og sjekket moe mer ang den kremtende motoren 😂 Andreas forteller meg at det gjort en del ifbm den litt ujevne gangen. Bla ny tps og forsøkt flere brukte tomgangsregulatorer uten at det hjalp stort. Så det er litt merkelig at den har denne hengingen på turtall, samt smånøkking akkurat i punktet der gassen nesten ikke er på når man kjører i svak helling på vegen. Veldig slitsomt når man ligger i trafikk og må justere på gassen fordi man tar igjen bilen foran. 

Så håper at ny gummi og nye plugger og generell ren motor kan være løsningen, men det tror jeg ikke 😜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gabz skrev:

Fine oppdateringer her :) Stå på!

Takk for det Gabz 😃 Står nesten LITT for mye på her 😜 I går ble det en "hel arbeidsdag" ute garasjen. Fikk skikkelig blod på tann 👍 Men det er moro å få til saker og ting jeg aldri har gjort før 👍 Men det er takket være tips og råd jeg får her, på e34-norge og youtube 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.3.2017 at 19.02, Bimmerlorris skrev:

He he, har vel ikke vært ute no særlig 😉 Jeg overlot 520'n (brocaten som jeg kaller den 😉) Så her har det gått i fiks og årn og tut og kjør av e34 hele veien selv om brukisen min er en e39 😉

Tja det kan nok hende vi kommer på bmwccn 👍 Takk for at du følger 🙏👍

Joda, men en som er din å ditt prosjekt og ikke dama sin ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en liten nedtur da jeg vaska coilsa som jeg har demontert. Da jeg skulle tørke og småflikke litt på dem, oppdaget jeg at den ene fjøra på bakdemperen faen meg hadde knekt 😖 

Fikk kjapt hivd meg på telefonen til han som skulle komme og hente dem, før han reiste hit og fikk dermed hindret han i å gjøre bomtur. 

I første øyeblikk så jeg for meg syv lapper rett ut vinduet, men så har jeg sjekka på nettet (BC-Coils) og funnet at slike fjører i seg selv ikke er veldig dyre, så da bestiller jeg bare ei ny fjør og VOILA !! Alt i orden igjen 😃

 

 

IMG_9928.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...