Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk også pakka fra Koed i går 😃

Det er del ting som mangler av detaljer, noe jeg synes gjør at ting føles JALLA 😤 

Det mangler deksel innvendig på bakre takstolpe. Den med kupélys.  Det mangler hattehylle, deksla foran baksiden av frontlyktene og pansermatte. Dessuten er den ene bolten som holder panseret, knekt. Og panserlåsen var også knekt i festet der wiren går inn og åpner. Bilen mangler også det meste av lister. 

Nå er alt kjøpt inn så bilen kan se ut som den skal 👍

Hattehylle er det jeg mangler nå, så dersom noen vet om eller har en hattehylle i grått, så hyl ut 😃

Har fått kjøpt meg M-tecratt da 😃

IMG_9927.JPG

IMG_9929.JPG

IMG_9930.JPG

IMG_9931.JPG

IMG_9933.JPG

IMG_9934.JPG

IMG_9936.JPG

IMG_9937.JPG

IMG_9938.JPG

IMG_9939.JPG

IMG_9940.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gabz skrev:

Digg! Alltid veldig tilfredsstillende å få på plass alle sånne småting, hever det generelle inntrykket betraktelig :) 

Ja helt klart et kvalitetsløft å få bilen komplett 😃 Det er fremdeles en del ting som gjør bilen litt slarkete, for å si det på den måten. Ting som er slitt eller rett og slett sitter løst. Ting som festet til bakseteryggen feks, i stedet for muttere har skruen der man fester festet til setet, blitt bøyd skrått for å "feste" setet 😳 Der spørs det rett og slett om det er mulig å skru på noen mutter igjen pga mulig ødelagte gjenger 😖 Det er en del sånne JALLA-detaljer 😖 

Men her skal det som fikses kan, bli fikset 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette må være den aller mest nedklinte motor og motorrom jeg noen sinne har hatt 😂 Makan til klin !!

Uansett, jeg skal ha dette skikkelig rengjort og tørt etter bytte av toppdekselpakning, det er helt sikkert ✌️ Så nå er arbeidet med dette i gang.

Først har jeg mer eller mindre "marinert" motor og motorrom med avfetting og latt det stå en god stund. Deretter har jeg en en dunk whitesprit jeg dypper en rund malekost i og koster og gnir alle kriker og kroker jeg kommer til. Det er forsåvidt ganske greit å komme til nå som innsuget er fjernet 👍 Har kommer ganske godt i gang, men det skal gnukkes i noen timer til før jeg tror at jeg er fornøyd 😉

Slenger ut litt vaskebilder 😜

IMG_9944.JPG

IMG_9945.JPG

IMG_9946.JPG

IMG_9947.JPG

IMG_9948.JPG

IMG_9957.JPG

IMG_9958.JPG

IMG_9959.JPG

IMG_9960.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er spent på neste levering fra Koed 😃

Har bestilt resten av pakninger, gummipropper og skiver til toppdeksel, plastkoblinger og slikt. Så nå blir nesten alt av gummi og plast til motor byttet ut i nytt 👍

Jeg har også bestilt ett sett med Bilstein B8 og Supersport fjører, samt ALT nytt av topplager, fjørskåler, og alt av gummi slik at det er spell nytt alt sammen 😃 Her skal det ikke skiftes noen slitedeler på ei god stund 😃 

Satser på å ha dette i hus om ei drøy uke 😃 Så nå blir det ei uke med detailing av motorrom og andre møkkete steder og det er det en god del plasser rundt om som er 😂 Blir ikke arbeidsledig med det første 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, liffi skrev:

Knekt så fort? Disse er jo ikke gammle 🤔

Ja du tenker på BC-coilsa ? Ja han forhandleren som solgte coilsa hadde aldri fått tilbakemelding på knekt fjør noen gang, så dette er spesielt har jeg forstått 😳 Men skal få sendt ti nye fjører så jeg får solgt settet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pust i bakken mens jeg snirkler meg frem med rengjøring av tidenes mest nedklina motor og motorrom 😴IMG_9970.thumb.JPG.f14f768c72ad584015134e6f8ac55013.JPGKoster og gnukker med rundpendsel og spyler rent med trykk-kanne og deretter tørker med papir. Bruker skaftet på en malekost for å pirke innimellom i kriker og kroker. Tidkrevende, men det betaler seg i form av stadig blankere motorblokk og topp 😃IMG_9971.thumb.JPG.1e4e6dde6ed06bb831682d4be22cee86.JPGIkke en krok eller krik slipper unna 😉 Når denne motoren skal startes igjen, så skal det bare lukte varmt stål og aluminium, ikke varmt oljeklin 👍

IMG_9972.JPG

IMG_9973.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjølevæske skal også byttes, samt ny olje og filter skal på 😃 

Fikk et tips om å handle olje på nettet til veldig rimelig pris. Skal legge ut en link når jeg får sjekka med kompisen min. Husker ikke navnet akkurat nå 😜

IMG_9966.JPG

IMG_9967.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en hel arbeidsdag ute i garasjen over. Og alt har handlet om rengjøring av oljeklumpen 😂

Jada, jeg kunne sikkert fått motoren ganske ren og fin ved å ta en motorvask med høytrykkspyleren, men nå står bilen på bukker, uten understell. Det kommer ikke på plass før om et par ukers tid. 

Så da kan jeg like greit gjøre det på den tungvinte men veldig detaljerte måten og kan være sikker på at motoren er dønn rein over hele overflaten under innsuget. 

Dessuten rengjør jeg alle kontakter skikkelig, samt rengjør med elektrospray og tørker de skikkelig 😃 Digg å vite at det er reint og fint over så og si hver en krik 😉

Tu bi kåntinjued 👍 Slenger ut noen bilder til 👍

IMG_9975.JPG

IMG_9976.JPG

IMG_9977.JPG

IMG_9978.JPG

IMG_9979.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...