Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Mortenej skrev:

Får gratulere deg med EU her inne og Tore. Herlig når dette er på plass. Blir mindre å tenke på da.

 

Herlig med deler klar til montering. nesten kose jobb det der.

 

Blir bra denne nå Tore :)

 

Tusen takk Morten 🙏😃 Ja nå blir det litt lettere å ha motivasjon til å starte på de oppdragene jeg har på den ☺️ Og med disse delene på plass er det bare å glede seg til det er dags å få det montert 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dokumentere litt og holde tråden i det minste litt lunken :-P 

I dag har jeg nappa alle nedre dørlistene av bilen og fått sjekket hvordan det står til. Og jeg må si at det var slettes ikke det verste jeg har sett, på langt nær. Kan begynne med sjåførdøra. Den har fått mest juling og hadde en god del rust. Passasjerdøra foran er mye bedre og der ser det ut til at det bare er å pusse vekk løs overflaterust. Bakdørene hadde omtrent ikke rustangrep :-) 

Så tok en tur ut i koronaverden og besøkte Biltema. Kjøpte med meg en flapdisk til vinkelsliperen og reiste kjapt hjem igjen ;-) 

Så var det å gyve løs på sjåførdøra. Den hadde såpass mye rust at her blir jeg nødt til å skaffe en ny dør dersom jeg ikke skal måtte utføre rustpuss hvert år er jeg redd. Falsene hadde masse rust under seg og jeg gnagde ned så det ikke var falser igjen omtrent. Så er spent på om lista i det hele tatt vil henge fast, for dørbladet nederst er nok en del tynnere enn før :-P 

Så her lurer jeg på om jeg skal legge på noe stålplast sånn at bladet blir noe tykkere ? Eller har folket noen annen ide om hva jeg kan gjøre ? Jeg har ikke gidd eller ork i år til å begynne med dørskift og mest sannsynlig måtte lakkere. Det blir for dyrt for meg i år.

Så litt tilbake til dette med at bilen går litt rufsete på tomgang. Den slangen som går fra innsuget og inn på undersiden av tomgangsregulatoren, har jeg tenkt flere ganger at kanskje kan være en årsak til falskluft. Den slangen er hard som bakelitt og jeg tenker at dersom jeg bestiller den så får jeg en slange som er myk og fleksibel. Jeg antar at ingen vakuumslanger skal være beinharde ? Så jeg ringte Sulland og bestilte likesågodt en ny. Jeg har dessverre vært gjerrig og ikke giddet bestille den på Koed fordi den lille slangen koster 500 kroner pluss frakt. Men Sulland ga meg rabatt og der er det heller ingen fraktkostnader, så den får jeg for 370 kroner :-D Bestilte også slitasjevarsler til bremseklossene i samme slengen siden den ene er røket og gir gong i displayet :-P 

Så nå venter jeg på at Ferrobet`n skal tørke slik at jeg får behandlet med grunning og lakkert dørbladet. Er bare 5 varmegrader, så det tar lang tid. Må nok vente til i morra.

Jeg har også fått vasket dørstokkene og skal montere nye festeklips på innstegslistene.  

Må si meg fornøyd med at denne bilen :-) Så fort jeg har fått rengjort og pusset disse dørbladene så blir det å montere de nye listene og jeg er ett steg nærmere mål :-D 

5C8513BA-8511-476D-A08A-690F56DD6DCD.jpeg

5502FB59-45FD-4A12-916A-548D972BA71A.jpeg

CBD1DD27-3D35-4FFB-B439-B343FE7E657D.jpeg

581803E0-0EF2-4543-AB00-A699FFD44456.jpeg

B01E8070-5632-46A8-AB42-D811791EF885.jpeg

2BC212A2-EEBC-4A1E-AAD0-BBDCFD24C9EF.jpeg

01E720CC-FFBD-48C0-878E-5E1EB47BAA15.jpeg

A9434883-58B8-406E-B4E2-C275F29C91AA.jpeg

8EB5BF0D-45C9-41AB-BA4B-0967112E09A8.jpeg

A9423C43-B40E-4235-A4E4-BAE36CC02DFC.jpeg

C6469DD1-FE13-42CD-B82B-418E1935E39B.jpeg

Endret av Bimmerlorris
La til bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæsken døtte meg !! Jeg har meg selv å takke for at bilen har vært så rufsete i gangen. For jeg har mistenkt den slangen mellom tomgangsregulatoren og innsuget hele tiden men vært gjerrig å ikke kjøpt ny slange fordi jeg syntes den var så dyr og bare å få tak i orginalt 🙈 Men i dag fikk jeg endelig ut fingeren og hentet ny slange på Sulland. Ble den noe bedre da mon tro ? Ja er vel bare å se på videoen det så ser du svaret 😉

Og den gamle slangen var så hard at man kunne slått ihjel en hest med den 😅 Så en liten kosejobb senere så var den slangen på plass og gud hjelpes for en forskjell !!

Tok en testtur etter montering. Før skifte så har jeg syntes den har "holdt igjen" litt ved skikkelig gasspådrag og fikk testet dette nå. Forskjellen var tydelig. Nå trekker den lett, seigt og jevnt hele veien 🥳 Og jeg synes den er markant kvikkere oppover i hastighet. Skal ikke si i hvilken hastighet jeg slapp opp gassen. Men kan si at sletta jeg kjørte over er et par km lang 😂 Dæven dette var en skikkelig opptur 🥳

Legger ut en videosnutt fra før jeg fiksa toppen og du dæven for en forskjell på lyden i motoren 😅 Nå er det null ventiltikk i forhold 😅

https://youtu.be/fQKUCSFMC6Y

https://youtu.be/_dMcws6T66I

 

F514F1E0-1DB4-4EF1-9F8A-5AF8BC006C5A.jpeg

B868C537-AF54-47E6-A3F5-99E243F35FD0.jpeg

CBF772DC-CDFA-4C62-B987-480A07F26370.jpeg

02CBA055-C1E4-428B-BE76-F0F33B257A6E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dette løste seg Tore .😀

Er rart med det ,små ting kan gjøre stor forskjell.

Ser og på dørene dine at der er jaggu ikke mye der i forhold til andre e34er.😀

Du har fått deg et godt eksemplar .👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

 ingenting låter bedre enn m30 !! men var voldsomt med tikking ?`eller er det bare jeg som har vært veldig heldig med den jeg hadde kanskje.

Er vel gammel video fra før den ble overhalt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

 ingenting låter bedre enn m30 !! men var voldsomt med tikking ?`eller er det bare jeg som har vært veldig heldig med den jeg hadde kanskje.

Jeg la ut to lenker Ingvaldsen 😅👍 Finnes ikke ventiltikk lenger på denna nå 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sveigis skrev:

Bra dette løste seg Tore .😀

Er rart med det ,små ting kan gjøre stor forskjell.

Ser og på dørene dine at der er jaggu ikke mye der i forhold til andre e34er.😀

Du har fått deg et godt eksemplar .👍

Ja jeg leste gjennom en annen tråd her om dagen med en som hadde en M20-motor og han fortalte hvor utrolig følsomme disse motorene er for falskluft. Det var da jeg tenkte at nå får det fanden meg værra bra og ringte Sulland og fikk bestilt denne jævla slangestumpen 😅

Ja det er faktisk bare førerdøra som er rufsete. Det er jeg glad for. Så snart sitter det nye ferske lister på den og da er den komplett og fin igjen. Ja dette er faktisk et ganske så godt eksemplar. Kosta meg ca 30-35 lapper etter innkjøp (inkl dette siste jeg handla nå) og ga 75 for den, så jeg føler ikke at jeg har gjort et dårlig kjøp her ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, viggo E34 skrev:

smooth:bmw:

Litt tikk og knakk når motoren er driftsvarm og står en stund på tomgang. Men som flere nå har sagt; drit i lyder så lenge det ikke er stygge fæle lyder 😅🙈😷🤧 Så forsøker å la det bare være og bare nyte at bilen går godt, nærmer seg rustfri og snart litt senk og nye felger 🥳😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig ettermiddag og kveld 🥳 Ringte en kompis og spurte om vi skulle ta en roadtrip så jeg fikk testa den skikkelig etter bytte av den vakuumslangen mellom innsug og tomgangsregulatoren.

Det ble en flott runde rundt Mjøsa og ca 23 mil. Og bilen gikk som ei kule !! Mulig det var innbildning men føler virkelig at motoren gikk bedre nå som falskluften var eliminert og den går helt nydelig på tomgang 😍 Ingen rufsete gange lenger 🥳 

81436C25-0155-420C-B849-D1259B39BFEB.jpeg

A643B869-71C0-4748-8061-CE74B91175A4.jpeg

1EEBECF6-1146-4389-A626-A7B6A6481F6F.jpeg

8F8A3980-4BDE-4C56-9286-2A133714F452.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...