Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Helt riktig Jan 👍

Er det ikke vittig hvor mange like ting vi har på bilene våres?😅😅

Lyden der har vært der bestandig på min og mener det er sirkulsjonspumpen som lager lyd .

Min kan plutselig starte midt på natta 😅😅.

Har ikke tenkt så mye på det ,for noen ting må jeg bare ta aksept for her .

Tror ikke det er noe relé heller ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sveigis skrev:

Er det ikke vittig hvor mange like ting vi har på bilene våres?😅😅

Lyden der har vært der bestandig på min og mener det er sirkulsjonspumpen som lager lyd .

Min kan plutselig starte midt på natta 😅😅.

Har ikke tenkt så mye på det ,for noen ting må jeg bare ta aksept for her .

Tror ikke det er noe relé heller ,

He he joda så da tipper jeg det ikke er så farlig 😅👍 Er det lyd så virker det da ihvertfall 😅👍 He he midt på natta også ja 😂 Tror min tier stille om natta men ikke godt å si siden jeg sover tungt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pussa ned alle dørene, behandlet det som var rustent med ferrobet og grunnet med Hagmans Grå primer.

Lakket førerdøren men her skjedde det at det krakkelerte. Så får pusse det ned igjen når det har tørket skikkelig. Kan ikke forstå annet enn det Jan sier, at her skjedde det en kjemisk reaksjon og siden jeg har brukt disse to ingrediensene sammen tidligere, så er det vel kanskje det at grunningen ikke har sluttet å gasse og herde 🤷‍♂️🧐 Det var ikke særlig mer enn 10 grader heller så kanskje dette også har en innvirkning.

Fikk også montert de nye blinklysene foran og på skjermene ☺️ Jeg synes det er så mye finere med hvite blinkers 👍

Så har jeg denne gongen på at det er for lite spylervæske. Derfor demonterte jeg spylertanken og flotøren. Tok ut denne lille magnetsylinderen som sitter i flotøren. Denne var litt rusten og hadde en del irr. Fikk pusset den og rengjorde plastflotøren og satte dette sammen og monterte alt på plass i bilen, men til ingen nytte. Kan nok være at det er noe ledningsbrudd her. Men fikk det rent da ihvertfall 😂 Ja ja har da fått kommet litt i gang her og snart kan jeg få montert de nederste listene og ting blir komplett 👍

DBFE8F4C-5D69-4A8A-9CB9-794BF0AC4870.jpeg

BEBECE8D-8C5B-4ABA-B67C-D2F9E8039FCA.jpeg

3BEEED42-4BE5-48F3-8777-A8C099EF2362.jpeg

66C2946C-4928-40F6-8E39-AA658ED802D0.jpeg

0FFC13C0-770E-413E-A846-4D181B284FD6.jpeg

1C04F648-2F00-40FF-BE4A-CE1BFC165C86.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, en liten misforståelse her. Det er ikke ABS modulen du har der men den er laget av ABS plast. En liten nyanseforskjell.

Dette er lysmodulen og inne i den så finner du endel releer som kan få dårlige loddinger, du finner fine veiledninger på nettet hvordan du fikser det.

Den flottørsaken skal slutte kretsen når tanken er full så det er bare og kortslutte de to kontaktpunktene. Hvis varselet blir borte  da så trenger du en ny flottør. Den fungerer med reed kontaktprinsippet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

He he, en liten misforståelse her. Det er ikke ABS modulen du har der men den er laget av ABS plast. En liten nyanseforskjell.

Dette er lysmodulen og inne i den så finner du endel releer som kan få dårlige loddinger, du finner fine veiledninger på nettet hvordan du fikser det.

Den flottørsaken skal slutte kretsen når tanken er full så det er bare og kortslutte de to kontaktpunktene. Hvis varselet blir borte  da så trenger du en ny flottør. Den fungerer med reed kontaktprinsippet. 

Ha ha ha 🤣🙈 Der kan du se 😂 Her snakker du med en som har peiling på el 🤣👍 Ja ja kanskje åpne opp og se om jeg ser noe visuelt feil men tror jeg skal holde meg laaangt unna en loddebolt 🙈😂 Men kan se om google kan hjelpe meg med å finne noen som driver med dette i hamarområdet 😉

Ok, takk for tipset. Skal ta opp igjen den flotøren i morra og se om varslet blir borte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rune-K skrev:

Det er vanskelig og se et dårlig loddepunkt hvis det ikke har løsnet helt, men som sagt så finner du greie bilder på nettet om hva du skal se etter. 

Men når du sier kortslutte kontaktpunktene; mener du bare at jeg skal teipe/stripse flotøren i topp posisjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ta av kontakten fra flottøren. Da ser du 2 kontaktpunkter inne i der. Da bare finner du fram en ledningsstump og kortslutter mellom de 2 punktene. Hvis du slår på tenningen og feilmeldingen er borte da så trenger du ny flottør.

Jeg har et koblingskjema liggende men med dine kunnskaper så vet jeg ikke om du trenger det.😊 Da må jeg kanskje gi et lynkurs i lesing av skjema i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Nei. Ta av kontakten fra flottøren. Da ser du 2 kontaktpunkter inne i der. Da bare finner du fram en ledningsstump og kortslutter mellom de 2 punktene. Hvis du slår på tenningen og feilmeldingen er borte da så trenger du ny flottør.

Jeg har et koblingskjema liggende men med dine kunnskaper så vet jeg ikke om du trenger det.😊 Da må jeg kanskje gi et lynkurs i lesing av skjema i tillegg.

Ha ha ha nei noe koblingskjema blir nok Latin for meg dessverre. Har hverken kunnskap eller intr for strøm. Kjøpte meg et multimeter en gang men det eneste jeg har brukt det til er å sjekke gåene sikringer og måle spenning på batteriet 😅 Men jeg skal forsøke det du sier. Men i mitt hode så ryker sikringen ved å kortslutte disse to punktene ? 🤷‍♂️🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør akkurat det samme som flottøren gjør. Når magneten treffer plasten så lukker den en bryter som er støpt inn i plasten. Det er bare noen få milliamper som går gjennom den kretsen uansett så ingenting kan bli ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune-K skrev:

Du gjør akkurat det samme som flottøren gjør. Når magneten treffer plasten så lukker den en bryter som er støpt inn i plasten. Det er bare noen få milliamper som går gjennom den kretsen uansett så ingenting kan bli ødelagt.

Kortsluttet kontakten men fremdeles varsel. Fant en annen kontakt og kortsluttet denne og det varslet kom ikke opp. Så jeg koblet denne kontakten til flotøren fordi jeg tenkte at de hadde montert feil kontakt, men da kom det opp varsel igjen. Etter dette så hjalp det ikke å kortslutte. Forsøkte forskjellige ledninger sånn bare for å være sikker på at kontaktpunktene ble kortsluttet, men alltid varsel. Så da vet ikke jeg hva som er problemet 🧐 Hilsen den krevende fyren fra Hamar 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, forsøkte som nevnt å få bort varslet om lavt spylervæskenivå, men ikke no hell der. Så da tok jeg heller en tur nedi sentrum og fikk spyla rent for støv og full tank 😉 Under 15 kr litern så må man benytte sjansen 👍 Alltid digg å cruise rundt i denne kjerra 🥳

Og på denne turen slo ikke abs-lampa ut i sitt skjærende plagsomme lys 😅 Men nå er det ikke så mye humper og dumper og farten var lav. Så forventer ikke at den har fiksa seg selv 😂1E5C7032-0786-4E8A-9957-1538C71DB4CE.thumb.jpeg.837e20e5fb30606c2572d890a726b362.jpeg

Verdens fineste 5-serie i mine øyne, men gud hjelpe meg så fjollete de ser ut med denne høyden foran 😂902F0503-7003-4CCE-B06E-756814E111D1.thumb.jpeg.e0da033f4e45df9f9ee57af1ab7bad5c.jpeg

Blir litt frustrert over denne fargeforskjellen men prøver å ikke tenke så mye på det. For har uansett ikke råd til å få den lakkert. A6CFD5C5-FF3A-4ADB-B323-F7AE344891EB.thumb.jpeg.0695b8c85de398d65befa505748fd93c.jpeg

Er veldig fan av denne fargen på blinkers. Sorte hella er også veldig fint men de synes jeg passer bedre på biler med andre farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Kortsluttet kontakten men fremdeles varsel. Fant en annen kontakt og kortsluttet denne og det varslet kom ikke opp. Så jeg koblet denne kontakten til flotøren fordi jeg tenkte at de hadde montert feil kontakt, men da kom det opp varsel igjen. Etter dette så hjalp det ikke å kortslutte. Forsøkte forskjellige ledninger sånn bare for å være sikker på at kontaktpunktene ble kortsluttet, men alltid varsel. Så da vet ikke jeg hva som er problemet 🧐 Hilsen den krevende fyren fra Hamar 😂👍

Litt vanskelig og feilsøke via korrespondanse men den riktige kontakten har 2 ledninger. En skal være brun med svart stripe og den andre skal være brun. Hilsen en som kan lese koblingsskjema.

Her er forresten en side med mange kjekke linker om E34. http://www.e38.org/e34/ Det er ikke alle linkene som er virksomme men mye greit lesestoff.

Nå ble jeg ferdig med syvern idag så da kan jeg ikke skylde på deg lenger. Blir nok en kjøretur imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...