Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mortenej skrev:

Nydelig :) flott landskap og flotte bilder. Noe av det som er så kjekt med å kjøre bil er at en får se så mye fin natur. Ikke rart jeg foretrekker bil fremfor fly.

God du ble kvitt risinga og at ikke noe nytt dukket opp på turen.

Riktig lekker på det siste bildet der Tore. Dette kledde bilen virkelig.

Tusen takk Morten 🙏😃 Ja jeg er helfrelst på vestlandet. Forsøker å få til en vestlandstur i året 👍 Og med det været vi hadde hele veien så blir det helt perfekt 😍

Ja den slutta å riste med de nye hjula og det var godt 😃 Men det kommer en slags svak during i nøyaktig nitti kmt. Kan være hjullager for det kjennes ikke noe i rattet. Men nå får det være. Jeg er fornøyd og skal ikke henge meg opp i noe av dette nå 😅👍 Nå skal bilen nytes og kjøres 🥳👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evenlode skrev:

Flott bil blitt, dette her! E34 på style 32 slår heller aldri feil 😀 

Tusen takk Even 🙏😍 Ja jeg syntes dette var knalltøffe felger på denne bilen og fargen på de matcher fargen på bilen synes jeg, så mulig jeg velger en liknende farge når jeg får pusset de opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

e34 på 18" slår aldri feil!  godt å se at denne endelig har blitt "heil ved" :D

angrer mer å mer for vær gang jeg ser en 535 at jeg solgte min egen.... INGENTING slår lyden av frisk m30, gode biler med mye sjarm.

Ble overrasket over hvor stabil og god den er å kjøre med såpass digre hjul. Trodde den kom til å bli slitsom og sporete, men neida, den ligger stø og fin på veien 👍

Ja, jeg har vel omtrent angret hver eneste gang jeg har solgt en E34 😅 Verst var det da jeg solgte den forrige 535’n min, for den var 110% tipp topp stand. Den runda 200k da jeg eide den og var eid av et petimeter av en gammel tysk mann helt til 2014 og jeg kjøpte den i 2015. Makan til bill 😍 Men er tatt godt vare på denne jeg har nå også. Det må sies 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en flott tur dette Tore og jeg visste at de felga kom til å passe perfekt .😀

Veldig gøy å treffe folk man blir kjent med og bak tastaturet 😀

E34 er en deilig bil å kjøre langt med det er sikkert .

Kan vel si det sånn at det skjedde et skille når den kom kontra kjørestil og komfort på e28😅.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ble overrasket over hvor stabil og god den er å kjøre med såpass digre hjul. Trodde den kom til å bli slitsom og sporete, men neida, den ligger stø og fin på veien 👍

 

ingen fare med 18", hemmeligheten ligger i å velge gode dekk å ha hjulstilling iorden... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, sveigis skrev:

Helt riktig Ingvaldsen ,det har alt og si .😀

og ikke minst dekktrykk X) la om til sommerhjul på vogna mi og gikk over trykket på alle 4 og trodde jeg har fått det riktig...

kjørte ned til kongsberg og var ikke helt fornøyd, den sporet som et helvete.. men jeg tenkte det var fordi jeg har rotet med hjulstiling.  noen dagen senere gikk jeg over dekktrykket på nytt og da viste det seg at jeg hadde 2,8 isteden for 3.2 som jeg egentlig skulle ha i ene bakhjulet.  fylte det opp så begge hadde 3.2 og etter det ble bilen helt stødig å fin, null sporing :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sveigis skrev:

Så ut som en flott tur dette Tore og jeg visste at de felga kom til å passe perfekt .😀

Veldig gøy å treffe folk man blir kjent med og bak tastaturet 😀

E34 er en deilig bil å kjøre langt med det er sikkert .

Kan vel si det sånn at det skjedde et skille når den kom kontra kjørestil og komfort på e28😅.

 

Ja det var en utrolig artig tur 😃 Vi kom såpass seint at det ble liten tid til å få snakka så mye med hverandre. Hadde en like lang tur hjem igjen også 😅 Var ikke hjemme igjen før halv fire i natt 😅 Hadde jeg hatt gode nærlys så hadde jeg nok ikke vært så sliten på slutten av turen heller 😉

Jeg har kjørt en e28 518 en gang og den var litt mer gammelmodig å kjøre enn e34, så ja. Men det er kanskje mer komfort og kjøreegenskaper på en e28 535 ? Hmm nå ble jeg usikker. Kanskje det var e12 jeg kjørte 🤔😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare oppsummere. Ble 112 mils tur i går og forbruket var omtrent 1 liter pr mil. 0,92 på første tanken og 1.04 på andre tanken. Men jeg var hardere på gassen hjemover og hadde ti mil på motorveien den siste delen hjem og kremt, litt over fartsgrensa 😅. Og kanskje de breie hjula også bidrar til økt forbruk ?BF43A1D8-22C1-4D34-BF71-2601A83E8FE7.thumb.jpeg.9f204b1ec094cbdbad8815f68f7aeaa5.jpeg

Må si at 265/35-18 fyller godt 😍 Og bilen sitter som klistret på veien 👍 Fikk et "illebefinnende" opp Måbødalen og tråkka på skikkelig gjennom svingene og bilen satt som limt  i asfalten 🥳😂2F8D4D98-1DFB-47A8-B689-3D0DD330C2A5.thumb.jpeg.bec5904d8bc80615188ff534bd722acb.jpeg

Eksosrørene er like blanke etter 112 mils tur  kjørte jeg ti mil med 525’n så var det beksvart i tuttene 😅E7E4F8F4-EDFE-49E6-86D8-7680BE9C4E22.thumb.jpeg.4053f7bef2ff225c29aa664772f4e467.jpeg

Velger nok å pusse opp felgene til vinteren og da vil jeg nok velge omtrent samme fargen da jeg synes de matcher fargen på bilen så godt ☺️ Hva tror dere ? Kom gjerne med forslag 👍

Peilet oljen i dag og det var omtrent ikke minket noe på pinnen. Eksosrørene like blanke som da vi reiste i går og null svetting noe sted på motoren 🥳👍

Så nå har jeg vært nede på bensinstasjonen og fått vasket den ren og satt den i carporten ☺️ 

CB232224-02CD-4894-BD33-2A74D2759109.jpeg

61DC1061-39DD-4CE5-89E9-89224789868F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

265 bak ja, bredden på dekka har nok litt å si for forbruket, blir nok en tanke mere motstand.

Angående vinterjobb og oppussing av felger så ville jeg beholdt fargen. Må til med det samme med mine, og må si at den litt mørkere grå kler felgene veldig bra. Men dette er en smaksak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mortenej skrev:

265 bak ja, bredden på dekka har nok litt å si for forbruket, blir nok en tanke mere motstand.

Angående vinterjobb og oppussing av felger så ville jeg beholdt fargen. Må til med det samme med mine, og må si at den litt mørkere grå kler felgene veldig bra. Men dette er en smaksak.

 

Mye dekk som skal rundt både foran og bak 😅 Ja jeg har lyst til å få pulverlakka de opp igjen i denne fargen. Så litt barskt ut. Bilen fikke et mørkere preg rett og slett og det likte jeg veldig godt. Alternativt i en slags diamantgrå/sølv greie 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ingvaldsen skrev:

stemmer for orginaltfarge på felgene eller lignende! 

du har ikke vurdert reflexplate bak ? 

Skal kikke litt på bilder av firråtredve med Style 32 👍 He he jeg får kikke litt på bilder av refleksplate også 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksplate vil bli fint på denne.

Det var noe av det første jeg skaffet til min.

Husker når jeg annonserte etter det ,visste omtrent ingen av den yngre garde var det var 😀😀.

Nå derimot ,skal fler og fler ha de og de begynner å bli dyre.

Jeg ga 150 INK frakt i 2012 .

Skal si ifra om det dukker opp her nede Tore👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket da vi kjørte hjem fra Bergen, at det ble veldig varmt på beina. Skrudde varmen ned til null men fortsatte å være veldig varmt. Så tenkte at her har det skjedd noe med følersystemet.

På brokaten min så var det tempfølere på hver side under dash. Sånn klædd som ble styrt av strøm og vakuum. Der var det sånn at dersom du demonterte strømmen så gikk den rett i "posisjon varmeste"

Men på min er det et annet system. Etter litt plukking og pirk så deo jeg ut dette "steketermometeret" 😅 Men dette er det ikke mulig å se om er defekt eller ikke. Googla delenr og ser der at det kommer opp temp-sensor.

Men det jeg lurer på, er om det er denne sensoren som er årsak til at jeg ikke får justert ned tempen ? 🤷‍♂️🧐

Må vel neste mase på @Rune-K igjen da 😅 Har’u noen glupe råd å komme med ? En på facebook mente at det kunne være varmeventilen/sirkulasjonspumpen i motorrommet som har hengt seg opp ? Kan jo også nevne at det er helt elendig med luft ut av dette varmeapparatet. Såvidt det kommer noe ut av ventilene både oppe på sidene og ned mot føttene. Ok med luft ut av ventilen i midten 🤷‍♂️

5FD71266-B6FA-417B-993E-7A450DD334F7.jpeg

C95B1E4F-498E-48C3-A369-552A5B50986C.jpeg

0193A0E6-FC8A-45CE-8590-AB6BAD15B7F0.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...