Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Det er fordi den er ren all over tenker jeg ,men kjenner til det du skriver ja 😊

Spesielt når du har du har brukt flere hundre laken på noe som skal være the shit ,så kan man like gjerne bruke baby olje 😅😅.

Der har jeg vært mange ganger gitt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sveigis skrev:

Det er fordi den er ren all over tenker jeg ,men kjenner til det du skriver ja 😊

Spesielt når du har du har brukt flere hundre laken på noe som skal være the shit ,så kan man like gjerne bruke baby olje 😅😅.

Der har jeg vært mange ganger gitt .

He he ja må jo være det, rett og slett 😅 Men jeg har aldri renset dette. Kan nok hende jeg har vasket det med en klut ifbm annen vask, men da har jeg sikkert ei ren ræv 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kjøpt meg en slik ein skumkanon i dag og fått vasket begge bila ☺️ Eller vaska og vaska fru blom. Kattevask er vel mer rett 😅

Men det skummet var da ganske effektivt. Ihvertfall når jeg er vant til "skumkanonen" fra Biltema som man hukker på hageslangen 😂

Fikk rene og fine felger igjen etter offroadkjøringa mi i går 😂 Og fikk slipt vekk disse stygge røde og gule dottene på dekka som jeg ikke aner hvorfor de trykker på dem 🤷‍♂️ Så en skikkelig vask og gummifornyer på de etterpå og må si det ser veldig fint ut. Blir bare mer og mer fornøyd med fargevalget på felga 😍03F8874D-35B6-4CDC-AC8A-933046BBC091.thumb.jpeg.33a2876e0a376d3aea3bb4cedbde1b92.jpeg

En sånn halvlitersdunk holder sånn ca til en overspray. 95BDD3ED-3F5D-4C77-8024-464DAEB82C47.thumb.jpeg.d3595d2eeeabd0cea33d217b608aac11.jpeg

En stk sånn grovt rydda furtebu/hobbyrom. Men skal få sortert skikkelig og få kasta litt ræl etterhvert 😅0BF13D67-255E-4ECA-B101-861F66C41DF3.thumb.jpeg.bb3358ea4b6cb4145c96c8e8b3d8c356.jpeg

Man tager hva man haver og den svarte Ikeahylla jeg demonterte fra et av soverommene kom til nytte som vask/polish-hylle 😅ABA5B7A8-28AC-44D9-B46A-419DDDAD498E.thumb.jpeg.b89302d4a945a34aeff99d99213f0926.jpeg

Har i grunn stort sett det man trenger av basic verktøy til mitt bruk ☺️8E9575ED-1408-4C02-8BD9-44EFFE46025D.thumb.jpeg.dcf2b2d1a6bb7c849adca574558dc805.jpeg

2 stk nyvaska bimmere 😍B4B51B20-1A4D-4B62-B9C5-517CEED99D88.thumb.jpeg.3297c5e26e198baf00b7e159d196129b.jpeg

269 kr hos Megaflis ☺️C79F85D4-1E54-4541-8588-A5ACDC1885C8.thumb.jpeg.a136f6b1f52fd38883ecfc0516dbf050.jpeg

En gul og en rød stor prikk oppe og nede på hjulet er blitt slipt vekk med ei gammal stål-kattebørste og vaska og påført gummifornyer. Så nå ser det mye finere ut 😍024DAD79-D100-4607-9169-D0B7BC60DB82.thumb.jpeg.fd6bddbac7feb6d47e1ec46f4164ba0f.jpeg

Jeg er så jævlig fornøyd med hvor tøffe felga ble i denne fargen 🤘8AD617F7-7162-407E-A090-72B0275BC2C0.thumb.jpeg.f3fe5cdf21cb7d36f9882565de7e9998.jpeg

Lækkert med nylakka felger og kalipere samt nye skiver. Skikkelig cleanlook 😃012FAB9D-BB94-4B0A-9887-BD37C7A1E592.thumb.jpeg.d56670e085348359a8e525ec1a4d7b28.jpeg

Rett og slett fornøyd 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du være fornøyd med :)

Skumvask er et flott alternativ når en ikke rekker eller gidder berøringsvask. Gikk itl inkjøp av ny AVA høytrykspyler i vinter, og fikk med skumkanon, Funka kjempemessig på begge bilene her som har vært i trafikk hele vinteren. Blir en skikkelig berøringsvask snart, men som et alternativ er det supert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette skal du være fornøyd med :)

Skumvask er et flott alternativ når en ikke rekker eller gidder berøringsvask. Gikk itl inkjøp av ny AVA høytrykspyler i vinter, og fikk med skumkanon, Funka kjempemessig på begge bilene her som har vært i trafikk hele vinteren. Blir en skikkelig berøringsvask snart, men som et alternativ er det supert.

 

Ja nå er jeg liksom i gang med sesongen. Selv om dette ikke er noen strøken bil med sine "Fifty shades of blue" og sine småbulker og småsår, så er jeg fornøyd med den teknisk og med stuket den har nå med de mørke felgene ☺️ Masse jeg ønsker å få gjort, men jeg har ikke dårlig tid. Tar litt nå og da så blir den slik jeg ønsker det med tid og stunder 😉

Etter oljeskiftet i fjor vår har jeg kjørt nøyaktig 10 tusen km og oljenivået har ikke eikka seg i det hele tatt. Så det er en veldig god motor. 525’n jeg hadde før denne, brukte 1 liter på 70 mil 😂

He he ja det var jo kjekt med denne skumkanonen 😅 Passer en vaskemessig latsabb som meg helt perfekt 😅 Huff vasking av bil er omtrent det verste jeg veit. Men en berøringsvask i ny og ne gjennom sommeren takler jeg 😂 Men skjønner at dette er mer i din gate 😉 Aner ikke hva en AVA høytrykksvasker er sånn kvalitetsmessig men antar at det er noe bra 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker LIIIITT for mye om dagen. Og hva tenker jeg på ? Jo at jeg føler at bilen ikke er noe god å kjøre. Hver gang jeg har sittet og kjørt 87’n og så skal kjøre 535’n, så føler jeg at jeg kjører en gammal traktor. Ikke kraft og fartsmessig, men det at den durer og vibrerer som en dildo 😅 Og det å ratte en halvslitt styresnekke krever jo også mer konsentrasjon 😉 Jeg kjører jo med samme dekkdimensjon i år som i fjor, men føler den er mer vinglete i år. Kanskje det er hue mitt som er vinglete ? 😂

Så en del av tankene mine går på om jeg skal sette bort bilen og begynne å strippe av alt som jeg vurderer å gjøre noe med og bruke den tiden jeg trenger på å bygge den opp igjen 🤔 Men da får jeg tanker om jeg sikkert kommer til å gi opp.

Det jeg ønsker å gjøre er å demontere eksosanlegg, mellomaksel og snekka. Samt alt av deler i forstillinga og noe i bakstillinga.

Men kanskje løsninga på alle grubleriene mine er at problemet er et utslitt mellomaksel-lager og at all vibrasjon forsvinner med et nytt slikt et ? 🤔😅

Sånn, da fikk jeg lufta tankene mine litt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Tore litt tenking er godt ,men er da og godt noen kan tenke med deg og her er noe jeg lurer på her e34 kollega😊😊

Den vibrasjonen ,er det under kjøring / drivverk?

Eller er det klassisk forstillings feil?

En annen ting jeg tenker litt her ,du har jo noen kraftige dekk på denne bilen og ting må vel være 100 % på stell mtp foringer osv for å ta imot ting her.

Har du prøvd feks 15 toms hjul?

Så vil jeg si noe her Tore .

Nå har du den på veien ,bil ser bra ut hvorfor ikke bare kjøre og faktisk bare akseptere at den er som den er ?

Da ville jeg heller brukt høst og vinter på en såkalt fiks.

Om du starter på dette nå ,skal jeg garantere at du blir dritlei .🥲🥲

Er mye jeg skulle gjort selv ,men driter i det da jeg har brukt altfor mye tid på å tenke på hvorfor det rister og banker ja Gud vet hva på mine / våres femmere 😊

Kos deg med den nå og tenk det er gammelt ,så fikser du alt til vinteren .Mitt tips for å unngå hodepine her .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, sveigis skrev:

Ja Tore litt tenking er godt ,men er da og godt noen kan tenke med deg og her er noe jeg lurer på her e34 kollega😊😊

Den vibrasjonen ,er det under kjøring / drivverk?

Eller er det klassisk forstillings feil?

En annen ting jeg tenker litt her ,du har jo noen kraftige dekk på denne bilen og ting må vel være 100 % på stell mtp foringer osv for å ta imot ting her.

Har du prøvd feks 15 toms hjul?

Så vil jeg si noe her Tore .

Nå har du den på veien ,bil ser bra ut hvorfor ikke bare kjøre og faktisk bare akseptere at den er som den er ?

Da ville jeg heller brukt høst og vinter på en såkalt fiks.

Om du starter på dette nå ,skal jeg garantere at du blir dritlei .🥲🥲

Er mye jeg skulle gjort selv ,men driter i det da jeg har brukt altfor mye tid på å tenke på hvorfor det rister og banker ja Gud vet hva på mine / våres femmere 😊

Kos deg med den nå og tenk det er gammelt ,så fikser du alt til vinteren .Mitt tips for å unngå hodepine her .😊

Takk for fin tilbakemelding 😃 Vibrasjonen er under kjøring og starter ved ca 70. Det kjennes overhode ikke i rattet, men i selve bilen. Kjenner det i kroppen når jeg kjører. Høyere fart utjevner på en måte vibreringen, men jeg kjenner den. Det er derfor jeg tenker at dette handler om lageret i mellomakslingen. Jeg hadde denne vibreringen mener jeg, også før jeg satte på de store felga/dekkene. Nå vet jeg ihvertfall at det ikke er bremseskivene for nå bremser den helt perfekt uten noen risting. Så jeg burde vel bare få sjekket dette opphengslageret én gang for alle. Samt automakasselabbene. De var utslitte på brokaten husker jeg og ga resonans i karosseriet.

Ang å fikse bil om høst/vinter har jeg innsett at jeg ikke orker. Det er en tid på året der psyken min er sånn at jeg ikke klarer å hente ut noen energi, så dersom jeg skal gjøre noe slikt selv, så er det sommerhalvåret. Sånn er det bare. Så jeg får se hva jeg gjør fremover. Eller ikke gjør 😅 Jeg er veldig i tenkeboksen, for jeg koser meg rett og slett ikke med denne vibreringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalde sure dager den siste tiden og da hæler jeg bare ikke å styre noe som helst med bilen. Ei heller gidder jeg å bruke den.

Men i dag kom kvikksølvet opp i tosifret, så da fikk jeg blåst av den litt støv ☺️ Trengte litt småtteri her og der, så da fikk den lufta seg ☺️

1245CA56-9E4A-4357-AB64-3CFF3E6166BF.jpeg

06B6C73F-DEEE-412D-BC2E-2002F40D2664.jpeg

19A67C28-303C-4667-A478-BBCED8809A17.jpeg

DA985AFF-D54B-406D-80E0-FC6E3D6181C8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du får lufta den innimellom.

Ang risting osv var jeg inne på samme tanken som Jan, Om det er 17" og lav profil som gir seg utslag. Nå har jeg ikke kjent hvordan din er å kjøre, men opplevde noe av det samme med min i fjor når 15" blei erstatta med 17" 

Har insett at jeg må akseptere litt "uting" på E34 opp mot F10. 25 år gjør noe med en bil.

 

Kjenner på det samme som deg ang skruing om vinteren, ikke alltid like kjekt å gå ut å skru bil når det er ensifret på gradestokken, er flere som da trives i større grad inne.

Utrolig fin din, så du må love å ikke rive den i filler og gå lei :) ta det du tenker er viktig og gled deg over å kunne bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Godt du får lufta den innimellom.

Ang risting osv var jeg inne på samme tanken som Jan, Om det er 17" og lav profil som gir seg utslag. Nå har jeg ikke kjent hvordan din er å kjøre, men opplevde noe av det samme med min i fjor når 15" blei erstatta med 17" 

Har insett at jeg må akseptere litt "uting" på E34 opp mot F10. 25 år gjør noe med en bil.

 

Kjenner på det samme som deg ang skruing om vinteren, ikke alltid like kjekt å gå ut å skru bil når det er ensifret på gradestokken, er flere som da trives i større grad inne.

Utrolig fin din, så du må love å ikke rive den i filler og gå lei :) ta det du tenker er viktig og gled deg over å kunne bruke den. 

Takk Morten 😃 Jeg ser ikke for meg å gjøre noe spess med bilen i år. Jeg har ikke så mye motivasjon til det for tiden 😅 Prøver heller å lande noen ferieplaner, men ikke så lett det heller i disse tider. Jeg har i grunn bare luksusproblemer, men jaggu er det problemer det også 😂

Jeg skal ikke banne på det, men mener å huske at den har hatt denne vibrasjonen siden dagen vi hentet den i Stavanger. Men såklart, jeg har ikke kjørt den på 15" felger. Så jeg kan ikke si at det ikke handler om felgene.

En ting jeg føler, er at den varierer i vibrering. Noen ganger virker det som den durer mindre enn andre ganger. Om det er innbildning vet jeg ikke helt. Men det får meg til å tenke om dette handler om noe som "forflytter seg" 🤔 At noe glir litt ut og inn i posisjon ? He he jeg vet ikke 😅

Ja ja jeg får tute og kjøre med den til jeg evnt gjør noe annet eller finner ut av det 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg vært hos Hamar Salmakeri og bestilt time til fiks av førerstolen 😃 Har irritert meg lenge nok nå, så den 6 juli kjører jeg bort stolen. Da skal de ta av trekket og sy sitteputen samt at de skal sy opp igjen den dobbeltsøm-pynten slik at alt blir helt og fint igjen ☺️ Det med helt vekkslitt dobbeltsøm hadde jeg jaggu ikke merka meg 😂 Men NÅ ser jeg det gitt 😂 Salmakeren sa at det har ingenting med hovedsømmen å gjøre så det er ingen fare for at det skal revne. Men dersom jeg ønsker å farge opp igjen skinnet så vil det se veldig halvhjertet ut med manglende søm. 
 

Dette er ingen strøken bil. Den har sine småbulker og sår, men det synes jeg er relativt innafor. Spesielt mtp at den også er innehaver av fifty shades of Gletcherblau 😂 MEN !! det er et par bulker jeg gjerne skulle ha fått rettet ut. Legger ved bilder av det. Så dersom jeg kan få retta ut disse bulkene til en overkommelig pris så skal jeg vurdere dette.

En annen ting, og dette har jeg sagt før; denne motoren er helt utrolig. Den har altså ikke brukt en dråpe olje på de drøyt 10 tusen jeg har kjørt siden forrige oljeskift. Og når jeg lukter på eksosen så er lukter det bare varm luft 🥳 Og tutene er fremdeles like blanke innvendig. Ikke en sotprikk 😅 Det synes jeg er helt utrolig. Bilen nærmer seg jo øyeblikkelig 280 tusen.

Dette er en god bil rett og slett ❤️

ACEC10CE-74E2-4626-B05B-D828CDA9BA84.jpeg

DAABB3CE-D6B9-413C-A2B9-00370F8B5580.jpeg

4C6719DD-BE99-4984-A294-BD4F1EF92B12.jpeg

ACBA5857-4C02-4AE9-901B-248375B0610F.jpeg

3466AD4D-1A58-4542-A073-DF0D7809417D.jpeg

44F0658D-35A0-4ABF-8262-27B56559842A.jpeg

F93D61EC-62F1-4566-A437-B78EAFB39E8E.jpeg

83E3EFFF-C3A5-4B5A-814B-5E90FA6A4F92.jpeg

130B2BAA-4597-43C1-B631-B4E8B399EA59.jpeg

9A27BA1A-46F2-49F1-9188-9EE9BC74EA2D.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Note to self: 31 mai 2021, Motorrens fra Tunap 957 og ny olje og filter samt en boks Tunap Dysebeskyttelse. Fylte på en boks Tunap Dyserens ved forrige tankfyll.

Leste en artikkel om dette produktet og skal visst være av det bedre slaget å tilsette motor og drivstoff-system.

Så får ta meg en skikkelig tur snart og få kjørt det skikkelig gjennom systemet. Så får dette stoffet være Lurium så mye eller lite det vil. Skader sikkert å tilsette slikt. 

2F0A1C8C-A666-418C-8822-659864E703B6.jpeg

F11CC47A-87E3-4BFD-A009-C0FAEE5050CE.jpeg

6A803D9B-8691-4FAD-975B-CF86F00EF0B3.jpeg

AE42AE0B-3AD6-47B4-9614-FEB06A7C78E2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var oljeservice tatt ja ,det liker den nok godt 😊

Angående disse motorene ,så tror jeg disse er meget holdbare .

Er liksom så lite som skal til for holde de sikre virker det som .

Nå er min gått 316 000 km og bruker ikke olje den heller .

Og det byttes olje en gang i året på denne .

Det å få fikset stol ,det gjør mye med helhets inntrykket ,nei her har du en fin bil som jeg har sagt før og 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...