Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sveigis skrev:

Det der er deler som holder Tore .😎

Topran har jeg aldri hatt noe tull med på e34ene faktisk .

Febi Bilstein laget kødd for meg for noen årsiden 😀

Håper du nå får en ristefri bil 😎

Ja nå bør ihvertfall forstillinga bli solid i alle retninger 😅😉 Meyle HD påstår at de overgår de orginale, så da får vi se da 😅 Nei det vel kanskje litt bingo med de billige delemerkene. Noen holder lenge 😃 Ja her krysses fingrene for at det er løsningen å få på disse stagene 🤞☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mortenej skrev:

Dette blir bra Tore. Myele HD er ikke feil, selv om det koster litt ekstra, men syns ikke prisen var avskrekkende her. Du får nok en fornøyd E34 når dette er på plass :)

 

 

 

 

Takk Morten 😃🙏 Ja tenkte jeg måtte få montert på litt mer kvalitet siden casterstaga jeg monterte for to år siden er utslitt og det etter bare 20 tusen km. Disse stagene skal jo liksom holde litt lengre enn det 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter slitet med 1-serien min, var det en skikkelig dørstokkmil å få startet på bytte av casterstag og bærearmer på grommisen 😅

Jeg driver og skal bygge terrasse og i går flytta jeg 4 tonn pukk med trillebår fra forsiden av huset og bak hvor jeg hadde lagt fiberduk på 45 kvm over plenflekken terrassen skal stå. Gidder ikke å bekymre meg for ugress og drit som skal komme opp gjennom gulvbordene 😉

Så den gamle skrotten min var ganske sår, noe som heller ikke bidro til særlig arbeidslyst 😅 Men jeg fikk da demontert disse armene uten særlig problemer 👍 Litt varme og de slapp taket etter noen slag.

Begynte på dette litt før kl 18 i kveld, så fortsetter å styre med dette i morra. Er heldigvis ikke jeg som skal sette opp denne terrassen. Det får jeg hjelp av den snille naboen min og kompisen hans 😃 Så da kan jeg heller mekke bil.

To be continued 🥳😂

Træler med å få lagt ut bilder, men skal forsøke å legge ut etterpå 😤

F8EACAB3-D6EC-4411-843A-475CA3737479.jpeg

9627655B-3C17-4A95-99EE-CCA0A631B737.jpeg

0785BED2-1BE0-423F-85D0-54725FDC1119.jpeg

BCF1619E-8398-4865-B429-7EAB4948C592.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mortenej skrev:

Dette blir bra Tore.

Hvordan kjennes det å kjøre når dette gåent?

Usikker på tilstand på mine, aner ikke når de sist ble byttet :-)

 

Ja dette ble to forskjellige verdener gitt 🥳 Hvordan det er når dette er slitt/utslitt, er at det rister når du kommer opp i hastighet og det rister til dels ganske mye når du bremser ned i fra litt hastighet, typ når du feks skal av motorveien og du tråkker til litt på pedalen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt for en forskjell dette ble 🥳 Nå er det bortimot null vibrasjoner. Var utrolig spent når speedometernåla nærmet seg 80 kmt 😅 Men bilen forholdt seg stille og rolig. Hvis jeg skal pirke, så kjenner jeg en bitteliten vibrasjon når jeg ligger jevnt i 90. Men det skylder på de digre hjula jeg kjører med 😉 Hadde jeg kjørt på orginalhjula så er jeg sikker på at den ville vært stille som i graven 😂

Dette var en gedigen opptur må jeg få si og humøret er nå tipp topp 😂🥳 Ikke noe træl eller motstand underveis i mekkinga heller. Ingenting som satt børr eller fastrusta 🥳 Plug & Play som man sier 😃

Nå føler jeg virkelig at jeg kjører noe som kosta en halv million i 1990 😉

Nå tenker jeg i utgangspunktet at jeg skal skifte ut flere slitedeler sånn over langen. Tenker brilleforinger og hjelpesnekke i første omgang. Men får se om jeg gidder dette i år.
Jeg skal også få tatt hjulkontroll med papirer på både denne og 1-serien, slik at jeg får godkjent senk. 535’n skal EU-godkjennes i slutten av februar, så da er det greit å ha alt i orden ☺️

Men nå skal jeg hvile litt og bare kose meg med begge bila som har blitt så gode å kjøre og i så god stand igjen 😃6642D501-EF73-4A7F-BEA3-9D639D7CBCA7.thumb.jpeg.4ff964b8e6ec2b6f3121cd38e1e64d48.jpeg

Ett stk ferdig montert sett klart for montering på bilen 😃AC2AFBD8-1246-4CC7-BA52-5896168D71B0.thumb.jpeg.516edf5c6af41ed122036ae9d936daa0.jpeg

Begge sidene ferdige og klare for å monteres 👍17B2628E-1206-46CF-AD06-D599FEE425E8.thumb.jpeg.e3e35204d364baf03fe6398e38d6bd17.jpeg

Ett stk casterstag på plass, men ikke strammet 😉3D5A53BF-976D-4A73-824B-B33C81E1EEB3.thumb.jpeg.5cdea8c627fb680f5700cff08f26e534.jpeg

En stk bærearm motert og heller ikke strammet 😉5FF2EF60-26B3-4595-BC77-D8EDE15F3294.thumb.jpeg.25bca0aadfa2480209c327b11860477e.jpeg

En stk bærearm i riktig posisjon og strammet 😉✌️5FF2EF60-26B3-4595-BC77-D8EDE15F3294.thumb.jpeg.25bca0aadfa2480209c327b11860477e.jpegDFBCAAAE-EC14-4865-AFF9-DB780F004857.thumb.jpeg.014d4025f85d03b6212f8cd44847f25f.jpeg

Ferdig og klar for hjula 🥳🎵12ECEF59-E60E-4F6A-8AD1-F61245D08DD3.thumb.jpeg.c0cc41424cba7ce5a3d6cf8ebccd8a6a.jpeg

Nybilfølelse etter prøveturen 😍🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ufattelig hvor gode disse er å kjøre når gode deler er på plass .😊

Husker ikke hva jeg har på min nå da jeg kjøpte et kit fra en på e34 Norge for lenge siden ,men bil ble helt annen å kjøre .

Så nå tenker jeg du er fornøyd 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Er ufattelig hvor gode disse er å kjøre når gode deler er på plass .😊

Husker ikke hva jeg har på min nå da jeg kjøpte et kit fra en på e34 Norge for lenge siden ,men bil ble helt annen å kjøre .

Så nå tenker jeg du er fornøyd 😊

 

Ja dæven dette ble som natt og dag 😃 Utrolig fast og fin i fronten nå 🥳 Veldig behagelig å tutle rundt i den nå ☺️ Disse bilene er jo som vi vet, veldig sårbare for slitte deler i forstillinga. Så nå er det hvetebrødsdager med 535’n 😂✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott når det blir plug'n play å bytte deler.

Flott med slike oppdateringer er at det gir litt insikt for andre hva som bør sees på.

Forsker fortsatt på hvorfor min er vinglette foran. Trodde først det var dekkene, men har testet alt fra 17" 225 ned til 15" 205, og ikke merkbar forskjell. ikke umulig at jeg bør se på noe av det samme. Har hatt noen tilfeller der det har vært volsomt med risting når jeg bikker 90, pluss at den føles mindre  presis på styringen. Merker at det bare er blitt verre og verre i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt meg på de som setter på billige deler av ymse kvalitet på en kvalitetsbil. Jeg byttet alt på syvern når den hadde gått ca. 300 000. Da byttet jeg ut originaldelene som hadde sittet der siden bilen var ny.

Husker jeg så det på krasjete biler som kom inn da jeg jobbet som høgger også. Jo dyrere bil jo billigere dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg har aldri skjønt meg på de som setter på billige deler av ymse kvalitet på en kvalitetsbil

Ofte må man lære på den harde måten ,snakker her for meg selv .

En annen ting her ,er jo at noen biler er ekstra sære på kvalitetsdeler kontra ettermarkedsdeler .

Og ser jo hvertfall på e34 så merker man det og sikkert alle andre Bmwer .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mortenej skrev:

Flott når det blir plug'n play å bytte deler.

Flott med slike oppdateringer er at det gir litt insikt for andre hva som bør sees på.

Forsker fortsatt på hvorfor min er vinglette foran. Trodde først det var dekkene, men har testet alt fra 17" 225 ned til 15" 205, og ikke merkbar forskjell. ikke umulig at jeg bør se på noe av det samme. Har hatt noen tilfeller der det har vært volsomt med risting når jeg bikker 90, pluss at den føles mindre  presis på styringen. Merker at det bare er blitt verre og verre i sommer.

Det som skjer når casterstagene blir slappe, er at hjulet begynner å bevege seg unormalt mye forover og bakover. Dette skaper ubalanse på flere måter. Både at den bremset ujevnt, vibrerte og ristet. Både på rattet og også resten av bilen. Så spandér på den disse nytt og kjenn forskjellen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...