Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg har aldri skjønt meg på de som setter på billige deler av ymse kvalitet på en kvalitetsbil. Jeg byttet alt på syvern når den hadde gått ca. 300 000. Da byttet jeg ut originaldelene som hadde sittet der siden bilen var ny.

Husker jeg så det på krasjete biler som kom inn da jeg jobbet som høgger også. Jo dyrere bil jo billigere dekk.

For min del handlet det om at casterstagene var utslitt og jeg hadde lyst til å bruke bilen, men hadde ræva råd akkurat da 😉👍 De fungerte jo fint et par års tid 😅 Kjapt å skifte disse. Så digg å nå ha råd til skikkelig kvalitet 🥳🎵 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

For min del handlet det om at casterstagene var utslitt og jeg hadde lyst til å bruke bilen, men hadde ræva råd akkurat da 😉👍 De fungerte jo fint et par års tid 😅 Kjapt å skifte disse. Så digg å nå ha råd til skikkelig kvalitet 🥳🎵 

Ja og det er det mye handler om .

Av og til er der ikke rom for Lemførder ,Meyle eller gud vet hva ,da kjøper man noe som lommebok tillater sånn at man faktisk får brukt bil .😊

Det være seg en mil eller 20 år ,så kan man fleske til når lommebok tillater det .

Dette har jeg gjort og gjør det lett igjen .😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Bimmerlorris said:

Det som skjer når casterstagene blir slappe, er at hjulet begynner å bevege seg unormalt mye forover og bakover. Dette skaper ubalanse på flere måter. Både at den bremset ujevnt, vibrerte og ristet. Både på rattet og også resten av bilen. Så spandér på den disse nytt og kjenn forskjellen ☺️

Du sier noe der :) får bli oppgraderingen til neste sessong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ikke stort som skjer her, men tok en liten tur i stad og da jeg kom hjem så kjente jeg den umiskjennelige duften av bensin 🤢 Heldigvis så var det bare lekkasje på slangen inn på bensinfilteret og jeg hadde liggende bensinslanger 👍 Så det var fort gjort å ordne ☺️
 

Sitter og venter på at garasjen til far blir ledig. Han er forsinket mtp å reise ned til Spania der han bor om vinteren. Han bruker da å parkere bilen sin i garasjen til søsteren min slik at jeg kan lagre bilen hos han der det er bedre mulighet for å skru litt vinterstid ☺️
 

Så det blir nok snart å få parkert den for vinteren. 

4A1504DD-FD78-49A1-8F90-5AE44B9A5C20.jpeg

A8EC7A5C-A5D0-4CC6-BF2C-A1BCA8E284CD.jpeg

5BDC79DD-83B8-4993-BDAA-66B0E745EDD8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Bensinlukt og e34 hører jo sammen Tore 😅😅.

Neida kjekt å få sånt iorden .

Ja det nærmer seg lagring på den og det er nok veldig lurt .

Sparer deg for mye bekymringer .😊

He he nei er ikke første gang jeg lukter bensin fra noen av firråtredvene jeg har eid 😂

Ja får håpe og tro at pappsen snart får reist sydover slik at jeg får plassert grommisen i opplag 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke store jobben å fikse dette.

Du er ikke alene om å parkere bilen for sesongen. Lakesprederen er observert på Sunnmøre så tror nok jeg har hatt min siste tur også. Heldigvis står den i garasje hjemme så kjapt å ta den ut om muligheten skulle by seg.

planer for den iløpet av vinteren Tore?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2021 den 7.41, Mortenej skrev:

Heldigvis ikke store jobben å fikse dette.

Du er ikke alene om å parkere bilen for sesongen. Lakesprederen er observert på Sunnmøre så tror nok jeg har hatt min siste tur også. Heldigvis står den i garasje hjemme så kjapt å ta den ut om muligheten skulle by seg.

planer for den iløpet av vinteren Tore?

Neida dette var fort gjort 😃👍 Ja huff, når lakesprederen har begynt sitt ødeleggende arbeid, er det bare å få firråtredvene innomhus 🤢😅 Er jo glad i 1-serien min også, men får bare være flink å spyle av og under den regelmessig gjennom sesongen.

Nei jeg har ingen spesielle planer for den i vintersesongen. Jeg er så frossen av meg at jeg hutrer bare ved tanken på å skru i kulda 😅🥶

Men til våren har jeg planer om å skifte brilleforingene, justere ventilene og få på en ny toppdekselpakning, samt få godkjent senkesettet. Jeg skal søke SVV om utsettelse på EU siden den er i slutten av februar og den da står i opplag.

Jeg har også lyst til å kontakte et eksosverksted og bygge nytt anlegg på den. Men dette er nok veldig dyrt så må vurdere om jeg skal ta meg råd.

Så joda, har da noen tanker og planer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får utsettelse på kontrollen. De gjorde om reglene for et par år siden men nå kan du ta kontrollen når det passer for deg også er det 2 år til neste kontroll uavhengig av skiltet. 

Jeg ville undersøkt dette før du parkerer og evt. tatt kontrollen før vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg tror ikke du får utsettelse på kontrollen. De gjorde om reglene for et par år siden men nå kan du ta kontrollen når det passer for deg også er det 2 år til neste kontroll uavhengig av skiltet. 

Jeg ville undersøkt dette før du parkerer og evt. tatt kontrollen før vinteren.

Fatter fikk utsatt kontrollen på sin veteran uten problem. Fortalte bare at bilen står i opplag og at han bor i Spania fra oktober til april. Kan hende det er pga landflyktigheten altså. Det vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger ikke be om utsettelse av Eu :) bare levere skilta og ta eu akkurat når det passer deg! så fra godkjent dato får du to nye år. passet meg perfekt når jeg tok eu forrige uke, for da kan jeg kjøre en hel sommer og høst før eu igjen :)

tidligere hadde jeg eu rett før sesongen, og det ble ofte stress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, NeonMuffler skrev:

du trenger ikke be om utsettelse av Eu :) bare levere skilta og ta eu akkurat når det passer deg! så fra godkjent dato får du to nye år. passet meg perfekt når jeg tok eu forrige uke, for da kan jeg kjøre en hel sommer og høst før eu igjen :)

tidligere hadde jeg eu rett før sesongen, og det ble ofte stress

Tenkte jeg skulle slippe å avskilte den ☺️ Har veteranforsikring så bryr meg ikke om noen kroner spart. Betaler 1700 i året inkl årsavgift. Derfor jeg kunne tenkt meg å be om å få eu-godkjenne den i feks mai og da kjøre den på eu med egne skilter. Styr og dyrt å kjøpe disse prøveskiltene 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Tenkte jeg skulle slippe å avskilte den ☺️ Har veteranforsikring så bryr meg ikke om noen kroner spart. Betaler 1700 i året inkl årsavgift. Derfor jeg kunne tenkt meg å be om å få eu-godkjenne den i feks mai og da kjøre den på eu med egne skilter. Styr og dyrt å kjøpe disse prøveskiltene 🤢

ja ser den! har samme forsikring på min :) jeg måtte levere skilta siden når jeg skulle godkjenne den på BT gikk jeg over eu tiden, og da var det lettest å kjøre på prøveskilt dit :) men fyr av en mail/tlf til BT og hør ang forlenging av eu eller hva de foreslår 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser her så ser det ut som en utsettelse blir vanskelig. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/eu-kontroll/nar-kan-du-ta-eu-kontroll/ Dette fordi du kan ta kontrollen før du parkerer den for vinteren, det er ikke mer en et par år siden disse reglene ble forandret så godt mulig faren din akkurat rakk det før de ble forandret.

De kommer nok ikke hjem til deg og tar skiltene men de kan ta de på kjøreturen fra vinterlagring til kontrollpunkt.

En kamerat har en veteranbil som manglet godkjenning for noen år siden, ta tok han den på en bilhenger når han trengte og flytte den til verkstedet for kontroll så han ikke kjørte en bil uten godkjenning. Han ble stoppet også tok de skiltene når bilen sto på hengeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rune-K skrev:

Hvis du leser her så ser det ut som en utsettelse blir vanskelig. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/eu-kontroll/nar-kan-du-ta-eu-kontroll/ Dette fordi du kan ta kontrollen før du parkerer den for vinteren, det er ikke mer en et par år siden disse reglene ble forandret så godt mulig faren din akkurat rakk det før de ble forandret.

De kommer nok ikke hjem til deg og tar skiltene men de kan ta de på kjøreturen fra vinterlagring til kontrollpunkt.

En kamerat har en veteranbil som manglet godkjenning for noen år siden, ta tok han den på en bilhenger når han trengte og flytte den til verkstedet for kontroll så han ikke kjørte en bil uten godkjenning. Han ble stoppet også tok de skiltene når bilen sto på hengeren. 

Jeg vet bare hva fattern sa her forleden. Søstera mi som ordnet dette siden gammern er litt skral på dataen 😅 Han har ikke engang en mailadresse 😉 Det er bare et par uker siden hun ordnet dette for han 🤷‍♂️😅

Selv orker jeg ikke å styre med å godkjenne bilen nå like før lagring. Jeg må finne ut hvorfor bilen har denne lille høydeforskjellen mellom høyre og venstre siden bak. Gidder ikke bruke penger på godkjenning av senkesettet og evnt eu-kontroll nå like før også henger de seg opp i denne høydeforskjellen og avslår godkjenning. Surt og kaldt er det også 🥶😂 Så jeg forsøker først å få utsatt eu til april/mai sånn at jeg kan være sikker på at bilen er i orden før kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...