Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Mortenej skrev:

Håper du får utsatt EU, men her har jeg ingen erfaring.

Men om du kjører ut bilen uten EU kontroll, kan du risikere at forsikring ikke er gyldig, så sjekk det fær du evnt kjører uten EU godkjenning.

He he ingen egen erfaring her heller 😅 Men skal sende en mail og høre. Nei jeg kommer ikke til å kjøre denne uten forsikring 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he ingen egen erfaring her heller 😅 Men skal sende en mail og høre. Nei jeg kommer ikke til å kjøre denne uten forsikring 😉 

normalt sett så er bil fortsatt forsikret selvom man er utenfor EU tiden :) er bare ved levering av skilt den blir automatisk sagt opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da ble det 8 november før jeg valgte å vinterlagre 535’n 😉

Nå står den nyvaska og fin, klar for 4-5 mnd i isolasjon.

Så får jeg krysse fingrene for enda en vinter uten museangrep, noe jeg tror går fint. Denne garasjen er så møkkete og nedgrisa av olje at den nesten gir bilen understellsbeskyttelse bare av å stå der 😂 Så tipper at ikke engang mus synes det er fristende å luske inn der 😉

Tok å demonterte rattet også. Planen er å levere det hos salmakeren som reparerte førerstolen. Sømmene er raknet på to steder, så må få dette fikset. Greit at alt er i orden. Mye viktigere enn å ha strøkne enkeltdeler.

Jeg er veldig glad denne bilen har sin patina, for da trenger jeg ikke være så redd for den 😉

Det viktigste for meg er å ha en relativt rustfri utgave. Har et par bulker jeg ønsker å få retta ut. Den ene er på høyre bakdør og kan fikses ved metallmasasje. Et par andre bulker må rettes på annen måte. Så dette ønsker jeg å få ordna neste sesong.

Så har jeg et par ulyder bak. Ikke sikker på hva det er. Kanskje ene eller begge brillene. Dette og det faktum at den er ca 0,5 cm lavere på høyre side enn venstre side bak. Skal demontere demperene bak og sette de opp ved siden av hverandre for å se om de er like høye i utgangspunktet. Er de det så kan det jo hende at ene fjøra er mykere enn den andre og dermed gir denne forskjellen. Bare en gjettings 😉

Ja ja men da er den ihvertfall i opplag og jeg kan tenke på andre ting i noen måneder 😅

C344CF6E-781F-427E-BE2F-5C878E651F69.jpeg

745231A3-7106-420B-B607-F66CA2479055.jpeg

618D95EF-94FD-4EEB-9871-EBB8FDD2D59B.jpeg

D51252DF-4FE5-4D41-AEDF-45D74D1120A9.jpeg

E89FE412-FACA-4760-A9D2-09AA834E1AD4.jpeg

FE8C6485-DE52-4778-9B74-82E4F8EB4380.jpeg

C0B5BF70-EFB6-4949-8344-19024D35C486.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den i hus Tore og det er veldig greit igrunn tenker jeg 😊.

Ratt er greit å få tatt før det rakner helt .

Det med høydeforskjell kan nok fort være ei fjær muligens som gjør dette ,evnt den gummien som ligger mellom fjærene.

Hadde noe lignende på min i sin tid minnes jeg og da var disse gummgreiene borte omtrent .

Satt nå hvertfall på ny og det ble som det skulle ,men en halv cm det kan ikke være mye du ser dette?

Nå kan den hvertfall stå der til våren og lade opp til ny sesong .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Da var den i hus Tore og det er veldig greit igrunn tenker jeg 😊.

Ratt er greit å få tatt før det rakner helt .

Det med høydeforskjell kan nok fort være ei fjær muligens som gjør dette ,evnt den gummien som ligger mellom fjærene.

Hadde noe lignende på min i sin tid minnes jeg og da var disse gummgreiene borte omtrent .

Satt nå hvertfall på ny og det ble som det skulle ,men en halv cm det kan ikke være mye du ser dette?

Nå kan den hvertfall stå der til våren og lade opp til ny sesong .😊

Ja da var den i hus og egentlig litt godt å la den være litt ute av sinn.

Men dæven så deilig det var med denne ni-milsturen. Blir jo alltid glad av å kjøre den 😃

Ja jeg får se om det er noen åpenbar årsak til forskjellen. Dette ble jo montert helt nytt for to år siden og med nye topplagre og gummi og hele sulamitten 😅 Men hadde jo vært fint om det bare er en bagatell ☺️
 

0,5 cm er ikke mye og det er kanskje såpass lite at kontrolløren som skal godkjenne senken etterhvert godkjenner den slik. Men jeg synes jeg ser åpenbar forskjell når jeg går fra ene siden til den andre. Men får bare demontere og se etter åpenbarheter først så får jeg bare ta det derfra 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja, da var sessongen slutt og bilen i hus.

Godt å berge unna før det blir for mye salt langs veiene.

Ingen tvil om at vinteren er komt til enklete deler av landet.

Håper du finner synderen til at den ikke er jevn bak. 5mm er ikke store forskjellen, men syns, og det spesielt når du vet det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja folkens, da vil jeg bare få ønske godt nytt år til alle sammen 🥳🎵

Bilen står i opplag som seg hør og bør for en slik bil og der skal den stå til føret er bra nok til å kjøre den på EU-kontroll.

Tok med meg rattet da jeg lagret bilen og det fordi sømmer hadde revnet med årene. Leverte det inn hos salmakeren som fiksa førersetet og sa; bruk så lang tid dere gidder, for bilen skal ikke brukes før til våren. Men her om dagen så fikk jeg telefon og beskjed om at rattet var ferdig fikset.

Tredve år gammelt skinn der sømmene sikkert har vært røket i noen år allerede, gjorde at skinnet hadde krympet litt på ett sted og dermed umulig å få strukket 100% på plass, men får si meg greit fornøyd med resultatet.

Så må jeg få lufte litt tankegods med dere som gidder å følge meg her i "Bloggen min 😂" Jeg er veldig i tenkeboksen ang bilen for tiden.

Først så var tanken min at jeg begynner å bli litt lei av å skru. Ikke bare lei, men begynner å få veldig mye vondt i kroppen når jeg ligger i alle mulige vinkler og skrur 🥵 Så tenkte på salg av bilen til våren/sommeren. Så chattet jeg litt med han som kjøpte "Brokaten" (520ia) av meg. Jeg har litt kontakt med han. Koselig gutt med en enorm interesse for Bmw 😅

Han sendte meg en mld med ønske om godt nytt år og et bilde av Brokaten som skulle få litt kjærleik og omsorg ifbm ny EU. Da jeg luftet for han at jeg er i tenkeboksen ang salg av bilen, viste han interesse med én gang 😅 Da var det at det kom på bordet det ene forslaget etter det andre 😂 Det ene gikk ut på at han kjøpte bilen min og Brokaten som et bittelite bidrag av en delbetaling 😂 Så blir 740’n (E38) hans foreslått som delbetaling og som om det ikke var nok så forteller han meg om en kollega som kan vurdere å selge E32 730’n sin. Dette er 730 med M60B30-motoren.

Phua som hue på meg har begynt å spinne nå pga disse forslagene 😂🤪 For jeg må jo innrømme at jeg er svak for E38 740i og jeg er enda svakere for E32 med V8’r 😍

Men så er det dette med førstetanken om salg av 535’n da. Hvorfor vurderer jeg salg av den utover at jeg er lei av å skru og lei av smertene jeg får i kroppen av dette ? Jo det handler også om at jeg også ønsker litt andre prioriteringer. Og da i form av å legge litt penger i hus og heim og hage 😅 Det skal sies at jeg ikke hwlt har noen spikra planer om hva jeg legger i det, men kåken og eiendommen trenger litt omsorg og vedlikehold i relativt nær fremtid. Og som enslig og kun en inntekt så begrenser det seg hvor mye midler jeg har til rådighet.

Uansett, ingenting er i noen kritisk modus. Det handler mye om saker og ting jeg kan ta litt etter litt. Jeg har jo ikke dårlig råd heller.

Men hva tenker evnt dere som leser dette ? Jeg er jo redd jeg kommer til å angre dersom jeg ikke har en hobbybil også da 😅 Så bare kom med forslag eller tanker dere gjør dere ut av det jeg har skrevet her. Men forsøk å sette dere inn i min situasjon og ikke kom kun med meninger dere har for "egen del". Hvis dere skjønner hva jeg mener 😉

Da har jeg ihvertfall fått luftet tankene litt og det er digg. Jeg får så jævlig kok i hue når jeg bare sitter og grubler aleine 😅

Legger ved noen bilder av ratt og de bilene det er snakk om i dette tilfellet ☺️
 

D3D1D71C-BC4F-4C7F-B54F-D823031C2A50.jpeg
Fikset. Godt å få det helt igjen ☺️

F168486A-4093-4F58-91CB-99A415C320EE.jpeg

Synes det ble greit utført ☺️2319CE77-D30E-4115-B4C1-88F6502869E9.thumb.jpeg.dde2f79f44229e95676c794c2d4992f5.jpeg

Synes disse rattene er ganske pene ☺️C56290A7-3231-4969-87B2-35B04B8C36C5.thumb.jpeg.0758125761c402b45b68a79fda2b5ae2.jpeg

E38 er jo helt nydelige 😍EAF506D8-5B9E-48D7-BC82-76C7A7476091.thumb.jpeg.33380d8d3a6a384ba8b73ecac5e2c89e.jpeg

E38 med V8’r er jo faen meg gromt 😍48837FCD-7B79-461B-B64F-FF8812EC0D25.thumb.jpeg.62171f6e999311f5172b064d332b4ee9.jpeg

Og den fargen da 😍3900244D-C454-463F-93F5-867F27DD9001.thumb.jpeg.b9abd1cba16679f7316f41f990664963.jpeg

Jeg er også svak for sort skinn 😍D77C28DD-1819-4878-BE08-E6C791E5CBB5.thumb.jpeg.e6d9e041c9a024e6070204a0dc9157f9.jpeg

Her er E32’n 😍72A6139F-0CAF-4751-8385-D52C9925BA1B.thumb.jpeg.b4da46c540cd833df15a7e7f335b4ce9.jpeg

Lyst intr i en sort E32 er ankepuntet  litt vel kontrastfylt ? 🤔9DA46A1D-A2C7-4BDF-9913-BB73467416C4.thumb.jpeg.a268842929ec4c345a367bb3bf1b2ba4.jpeg

Gode gamle Brokaten jeg hadde da 😍

EAF506D8-5B9E-48D7-BC82-76C7A7476091.jpeg

48837FCD-7B79-461B-B64F-FF8812EC0D25.jpeg

3900244D-C454-463F-93F5-867F27DD9001.jpeg

D77C28DD-1819-4878-BE08-E6C791E5CBB5.jpeg

72A6139F-0CAF-4751-8385-D52C9925BA1B.jpeg

9DA46A1D-A2C7-4BDF-9913-BB73467416C4.jpeg

C5685255-BC42-45BF-A1D0-DB64498C19DA.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Endring av bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips har du kommet i den fellen som jeg er minst to ganger i kvartalet 😊😊,noe som er et helsike .

Sier det rett ut ,har ikke tall på meldinger ,tlfer på folk som vil kjøpe eller bytte biler med meg og spesielt e28..

Har fått så mange tilbud at folk sier jeg må være gal som ikke takker ja så skjønner hodet ditt jobber men over til din situasjon .

Ja jeg skjønner at du blir fristet av tilbudene absolutt ,men du liker ærlighet isteden for pynting av drømmene ,en gammel 7 serie er absolutt ingen feilfri bil og utfordringer vil komme .

Og det du evnt ser på som en utfordring på e34 kan du nok gange med to spesielt på e38 .Les gammel luksus ,mye el feil som kan komme og dyre deler kontra e34 og det er bare et lite eksempel.

E32 v8 218 hk er jo sånnsett bare en forfinet utgave i direktør stil komtra den du har nå.

Vet at dette ikke er lett ,men tenker høyt nå her at enten så hadde jeg rensolgt e34 og tatt en pause fra bilhobby og kommet tilbake når du føler du er mer klar for det .

Da har du som du sier mer tid til hus og hjem .

Eller så må du bare følge drømmene dine og se hvor de bringer deg uansett ,jeg har ikke problem med å skjønne deg 😊😊

Har selv vært der men jeg tok et veivalg at mine blir .

Vet hva jeg har og slipper å tenke på noe nytt å bekymre meg for og tenker kanskje at du er litt der du og .

Igjen følg hva hjertet ,helse og fornuft sier ,så finner du en løsning men vær streng med deg selv .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tanker Tore.

Etter å fulgt deg her en stund så forstår jeg at E34 står deg nært, så ikke lett å ta en besluttning her.

Forstår at tanken kommer snikende når du kjenner at kroppen ikke sammarbeider de gangene du må ut å skru. Samtidig så blir du fristet med 2 flotte alternativer. Både E32 og E38 er nydelige alternativer til E34, men som Jan nevner er de nok hakket mere krevende enn E34.. Her er nok E34 snillere. Så om bytte til noen av disse vil gjøre det enklerer helsemessig er nok tvilsomt, tror heller ikke det er noe å spare på kostsiden, så hus/hage vil nok lide her også. Samtidig kjenner du ikke tilstanden til disse like godt om E34.

I såmåte er vel E34 i så god stand nå at der kommer det minimalt med kost og arbeid fremover.

Du er nok ikke den eneste av oss som har kjent på dette, inkludert meg selv - har 2 daily driver, så det krever sitt i vedlikehold og tidsbruk, som igjen går utover annet vedlikehold.

For meg er E34 blitt et koselig avbrekk, som jeg kan sette tilside om det blir nødvendig.

 

Følg hjerte, men lov oss å ta den ut på en tur til våren før du bestemmer deg ;) lyden av M30 osv.....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2022 den 7.55, sveigis skrev:

Og vips har du kommet i den fellen som jeg er minst to ganger i kvartalet 😊😊,noe som er et helsike .

Sier det rett ut ,har ikke tall på meldinger ,tlfer på folk som vil kjøpe eller bytte biler med meg og spesielt e28..

Har fått så mange tilbud at folk sier jeg må være gal som ikke takker ja så skjønner hodet ditt jobber men over til din situasjon .

Ja jeg skjønner at du blir fristet av tilbudene absolutt ,men du liker ærlighet isteden for pynting av drømmene ,en gammel 7 serie er absolutt ingen feilfri bil og utfordringer vil komme .

Og det du evnt ser på som en utfordring på e34 kan du nok gange med to spesielt på e38 .Les gammel luksus ,mye el feil som kan komme og dyre deler kontra e34 og det er bare et lite eksempel.

E32 v8 218 hk er jo sånnsett bare en forfinet utgave i direktør stil komtra den du har nå.

Vet at dette ikke er lett ,men tenker høyt nå her at enten så hadde jeg rensolgt e34 og tatt en pause fra bilhobby og kommet tilbake når du føler du er mer klar for det .

Da har du som du sier mer tid til hus og hjem .

Eller så må du bare følge drømmene dine og se hvor de bringer deg uansett ,jeg har ikke problem med å skjønne deg 😊😊

Har selv vært der men jeg tok et veivalg at mine blir .

Vet hva jeg har og slipper å tenke på noe nytt å bekymre meg for og tenker kanskje at du er litt der du og .

Igjen følg hva hjertet ,helse og fornuft sier ,så finner du en løsning men vær streng med deg selv .😊

Takk for fin tilbakemelding og sorry sein tilbakemelding.

E38 er nok uansett uaktuelt. Enig i det du sier om gammal luksus. Mye som kan bli dyrt der.

Ang E32 så er vel den mer lik e34 sånn mekanisk. Har ingen info om denne bilen. Jeg er litt skeptisk til v8-motorene. Mener å ha hørt at det kan være en utfordring med bolter som raser ut. Var det fra oljepumpa ?

Nei jeg har roet hodet nå og skal ikke ta noen som helst beslutninger før jeg har eu-godkjent 535’n.

Men må innrømme at jeg ble veldig fristet. Nå har det seg sånn at jeg har ingen gjeld på denne så den koster meg jo minimalt å eie. Har en følelse av at jeg vil angre dersom jeg velger å selge den nå. Strengt tatt så bør jeg ha den i noen år. Jeg har lagt ned en god del penger og tid i den, slik som jeg la ned i både den forrige 535’n og ikke minst 525’n. Så kanskje jeg ikke skal være så følelsesstyrt nå og heller ha masse is i magen. 535’n vil jo kunne glede meg i mange år fremover mtp at den bare blir kjørt i sommerhalvåret.

Jaja, nei får nok bli hos meg 😉😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for at du beholder e-34 fremover også men skjønner veldig godt hvordan du tenker. Var litt av samme grunn til at jeg solgte E-34 min tidligere. Var ikke så giret på skruing av bil. Så da tok jeg faktisk et par år BMW pause å kom sterkere tilbake etter en liten periode med hus prioriteringer. Men uansett håper jeg du beholder bilen videre. Har blitt så fin med sommer hjul også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2022 den 14.53, Mortenej skrev:

Spennende tanker Tore.

Etter å fulgt deg her en stund så forstår jeg at E34 står deg nært, så ikke lett å ta en besluttning her.

Forstår at tanken kommer snikende når du kjenner at kroppen ikke sammarbeider de gangene du må ut å skru. Samtidig så blir du fristet med 2 flotte alternativer. Både E32 og E38 er nydelige alternativer til E34, men som Jan nevner er de nok hakket mere krevende enn E34.. Her er nok E34 snillere. Så om bytte til noen av disse vil gjøre det enklerer helsemessig er nok tvilsomt, tror heller ikke det er noe å spare på kostsiden, så hus/hage vil nok lide her også. Samtidig kjenner du ikke tilstanden til disse like godt om E34.

I såmåte er vel E34 i så god stand nå at der kommer det minimalt med kost og arbeid fremover.

Du er nok ikke den eneste av oss som har kjent på dette, inkludert meg selv - har 2 daily driver, så det krever sitt i vedlikehold og tidsbruk, som igjen går utover annet vedlikehold.

For meg er E34 blitt et koselig avbrekk, som jeg kan sette tilside om det blir nødvendig.

 

Følg hjerte, men lov oss å ta den ut på en tur til våren før du bestemmer deg ;) lyden av M30 osv.....

 

 

 

 

Treg Lorriz her 🙈 Liker å svare de som gidder å kommentere. Nå har jeg landet tankekjøret for en god stund siden, så tror nok ikke det blir noe alternativ til e34’n min 😅

Uten å ha satt meg så mye inn i e32, så mener jeg vel at den stort sett er bygget opp ganske likt som e34. Bare at den er litt bredere og lengre. Teknisk er de vel ganske like mtp deler. Så skulle vel kunne levd med en slik. E38 er jo en helt annen sak når det kommer til all elektronikken. Dette er jo stæsj som kan gi meg hodeverk dersom det begynner å klikke 😅

Men jeg tenker jeg beholder 535’n ihvertfall en sesong til 😃 Den skal jo på eu-kontroll og jeg ska ha senkesettet godkjent i vognkortet. Pluss noen mindre oppgraderinger. Skal få laget meg en liten liste på dette ☺️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2022 den 17.15, M-jakob skrev:

Jeg stemmer for at du beholder e-34 fremover også men skjønner veldig godt hvordan du tenker. Var litt av samme grunn til at jeg solgte E-34 min tidligere. Var ikke så giret på skruing av bil. Så da tok jeg faktisk et par år BMW pause å kom sterkere tilbake etter en liten periode med hus prioriteringer. Men uansett håper jeg du beholder bilen videre. Har blitt så fin med sommer hjul også.

Sorry treg Lorriz her 🙈 Pleier alltid å svare de som kommenterer på tråden min ganske raskt.

Ja etter å ha landet huekjøret en stund så har jeg kommet frem til at jeg nok beholder 535’n ihvertfall én sesong til.

Jeg har hatt noen e34-pauser opp gjennom årene jeg også, men får alltid suget etter en ny når det går litt tid 😂

Nå har jeg hatt bilen i tre år og kjørt drøyt 20k km uten noen alvorlige feil, så den er en billig og god bil å eie. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...