Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Sorry treg Lorriz her 🙈 Pleier alltid å svare de som kommenterer på tråden min ganske raskt.

Ja etter å ha landet huekjøret en stund så har jeg kommet frem til at jeg nok beholder 535’n ihvertfall én sesong til.

Jeg har hatt noen e34-pauser opp gjennom årene jeg også, men får alltid suget etter en ny når det går litt tid 😂

Nå har jeg hatt bilen i tre år og kjørt drøyt 20k km uten noen alvorlige feil, så den er en billig og god bil å eie. 

 

Da fikk jeg bekreftelsen jeg håpet på at du satser på å beholde den.😊😊

Det tror jeg du gjør lurt i og hvorfor ?

Det å finne gode eksemplarer med litt motor i blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år .

Her har du en bil som du vet er iorden og er bra .

Om du selger og skal ha en igjen som er like bra ,kan det fort bli vanskelig/ vanskeligere å finne nå.😩

For ti årsiden kunne man jo velge disse ikke minst til en grei penge .

Men som jeg skrev tidligere så har ingen problem med å skjønne at noe annet frister ,men da må det virkelig være noe som ikke gjør deg søvnløs for det er noe drit å kjøpe biler ,så dukker det bare opp dritt på dritt.

Her vet du hva du har 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, sveigis skrev:

Da fikk jeg bekreftelsen jeg håpet på at du satser på å beholde den.😊😊

Det tror jeg du gjør lurt i og hvorfor ?

Det å finne gode eksemplarer med litt motor i blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år .

Her har du en bil som du vet er iorden og er bra .

Om du selger og skal ha en igjen som er like bra ,kan det fort bli vanskelig/ vanskeligere å finne nå.😩

For ti årsiden kunne man jo velge disse ikke minst til en grei penge .

Men som jeg skrev tidligere så har ingen problem med å skjønne at noe annet frister ,men da må det virkelig være noe som ikke gjør deg søvnløs for det er noe drit å kjøpe biler ,så dukker det bare opp dritt på dritt.

Her vet du hva du har 😊

 

Hyggelig at du bryr deg og er ærlig på hva du mener ☺️
Ja det må bli rent salg dersom jeg skal foreta meg noe. Og salg blir ikke aktuelt pr nå. Det er helt sikkert. Som du sier så vet jeg jo hva jeg har og bilen er jo sånn jeg ser det, der oppe blandt de solide og bra versjonene av e34 😃

Skal jeg ha en ny E34 en gang der framme i tiden, så skal det være en versjon som er 100% turn-key og det skal være en 540i har jeg bestemt meg for. Har fulgt et par restaureringer av 540 og blir helt våt av åtterlyden til M60-motoren 😂

Men nå blir det å ha 535’n og få den godkjent for to nye år og få godkjent senken 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå trenger jeg å lufte hue litt og dele med de av dere som følger med i tråden min 😅

Har jo vært inne på mye rart i det siste halvåret. Fra å lure på å kvitte meg med bilen, via bytte den i noe annet til nå og ha tatt et valg om å ihvertfall beholde bilen i én sesong til 😂

Jeg har vel sagt noe om det tidligere men samma det. Jeg klarer ikke å bli glad i fargen på interiøret. Grått er stuss i mine øyne, ferdig snakka 😉

Nå har jeg luftet dette med farging av setene i bilen på et forum for slikt på facebook og i den anledning så har et firma på Løten, altså ei mil unna meg, tatt kontakt. Firmaet heter Vegar’s Autospa og utfører alt fra polering/coating til farging av interiør.

Han har nå fått bilder av bilen innvendig og gitt meg et tilbud på farging av alt grått innvendig. Dvs setene, midtkonsollen, dekslene under dash samt hanskerom. Prisen han skal ha for dette er 16000 kroner. Noe jeg synes er en god pris. Dette er inkl mva og såklart med garanti og kvittering.

Hva synes dere om dette ? Ville dere kunne gjort det samme ?

Jeg har sagt til han at jeg er en veldig impulsiv fyr og at jeg skal høre litt med gode venner i Bmw-miljøet og at jeg skal tenke på dette en liten stund og ta til meg det dere mener 😉

Jeg har råd til jobben og det vil ikke gå utover økonomi 😂👍

Så er det nå på vei i posten, fire stk dørtrekk i svart med grå stoffdeksler fra en 525i der alle fire dørtrekkene er til elektriske vinduer ☺️ En på E34-Norge som la ut i går. Disse har kun litt limslipp på kantene like over der dørlåsene sitter. Og de grå stofftrekkene sitter fremdeles godt fast 😅 Disse betalte jeg prisforlangende 1000 kr og 279 kr i frakt.

Så som dere skjønner så er jeg uansett veldig i prosess med å ha bestemt meg for at grommisen min skal ha svart interiør 😂

Men skal lytte til det dere mener seriøst.

Var flere som mente de heller ville fått tak i svart interiør og pusset opp dette. (E34-Norge) Men argumentet mitt er at interiøret er det orginale med doble sømmer og det har jeg sett at ikke alle andre skinnseter har som ligger for salg. Så det frister mer å få det orginale interiøret strøkent ☺️
 

Kjør debatt 😅

 

F445E0FF-8530-402E-A12F-22A33796C124.jpeg

AE9448EF-7EA1-4399-BAE6-334FCF06CC8A.jpeg

699BC575-F87B-4317-B928-796981DA48D6.jpeg

46424EB6-1241-4406-AB55-0F1450DCA7FC.jpeg

A88C6073-148D-478A-AE0F-67A37278EC7B.jpeg

E265B510-1B1D-44E0-AF63-C3972041446B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med og farge interiøret hvis det er gjort ordentlig.

Prisen har jeg ingen formening om, det som det koker ned til er jo hvor mye du må betale for et strøkent svart interiør sammenlignet med og farge det som du har.

Men er du helt sikker på svart interiør? Det er jo veldig vanlig og kjedelig, noe som alle har. Skjønner at du ikke vil ha grått men det finnes jo mye annet fint. Det firmaet bør jo ha en del fargeprøver så du kan undersøke litt. De kan sikkert gi råd om fine farger også. Men liker du svart så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Jeg ser ingen problemer med og farge interiøret hvis det er gjort ordentlig.

Prisen har jeg ingen formening om, det som det koker ned til er jo hvor mye du må betale for et strøkent svart interiør sammenlignet med og farge det som du har.

Men er du helt sikker på svart interiør? Det er jo veldig vanlig og kjedelig, noe som alle har. Skjønner at du ikke vil ha grått men det finnes jo mye annet fint. Det firmaet bør jo ha en del fargeprøver så du kan undersøke litt. De kan sikkert gi råd om fine farger også. Men liker du svart så hvorfor ikke.

Takk for tilbakemelding Rune 😃

I følge Vegar’s Autospa så skal han klare å få interiøret mitt til å se ut som nytt, og skal jeg få tak i et strøkent interiør på markedet, så blir nok prisene ganske like. Ser at pene skinnseter alene ligger på 10 lapper og oppover. Så kommer deksler, midtkonsoll og dashbord utenom.

Nå er jeg helt tullete etter svart, så for meg er det den absolutt peneste fargen på skinnseter 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt mørk brunt 😬 men det er nå min smak .

 

eller hva med Amaretta / stoff seter ? Det er også et meget pent alternativ. 
 

nei skulle jeg farge opp ville jeg valgt noe litt annet en "kjedelig" sort 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Tore.

Skjønner at du ønsker å gå etter drømmen, og er det sort så er jo det rett for deg.

Og om han får interiøret til å se ut som nytt og samtidig holde på fargen er jo det supert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, liffi skrev:

Jeg hadde valgt mørk brunt 😬 men det er nå min smak .

 

eller hva med Amaretta / stoff seter ? Det er også et meget pent alternativ. 
 

nei skulle jeg farge opp ville jeg valgt noe litt annet en "kjedelig" sort 

Du har vel no snacks på lager å selge meg du Liffi 😉

For meg er svart skinn det fineste som finnes, så valget er enkelt dersom jeg skal farge det opp 😍😅

Men bevares, bare jeg slipper grått interiør så er jeg åpen for andre farger. Jeg så en E34 på nett med en veldig spesiell, nesten en slags senepsfarge som var utrolig kult 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mortenej skrev:

Spennende Tore.

Skjønner at du ønsker å gå etter drømmen, og er det sort så er jo det rett for deg.

Og om han får interiøret til å se ut som nytt og samtidig holde på fargen er jo det supert.

 

Ja jeg er veldig glad i sort skinn 😃 Vet at mange synes det for vanlig og kjedelig, men ikke for meg.

Ja han påstår det vil se ut som nytt, så får i såfall være glad om det stemmer ☺️
 

Nå er jo dette et firma og det er garanti, så dersom fargen fader for kjapt eller ikke holder seg pent, så får han ta en ny runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du er veldig glad i sort interiør og da må du gå den veien du føler selv ,men det må da være billigere å skaffe et komplett sort interiør til denne bilen Tore ?😊

Å farge opp et interiør er ingen problem for de som kan det ,likevel på plastdetaljer så vil det etterhvert garantert løsne litt og da vil du få frem sånne plasser der du ser det grå igjen og det er kjipt .

Jeg sier det ikke skjer ,men vær obs på det .

Sett flere som forandrer farger på spesielt plastdetaljer ,der kan det skje noe på sikt .

Og om du velger å skaffe et originalt i sort ,så er jo sjansen stor for at du for elektrisk justerbare og det tar type 10 sekund og montere .😊

Plutselig har du litt luksus og .

Angående dørtrekkene du har skaffet ,så vil jeg bare si at om du skal ha av den midre platen med stoff så er tålmodighet stikkordet her .

Altså her har du min mening ,men summen av alt så er det jo du som skal ta avgjørelsen .

Er jo mye sorte deler feks du får latterlig billig til disse .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Jeg vet at du er veldig glad i sort interiør og da må du gå den veien du føler selv ,men det må da være billigere å skaffe et komplett sort interiør til denne bilen Tore ?😊

Å farge opp et interiør er ingen problem for de som kan det ,likevel på plastdetaljer så vil det etterhvert garantert løsne litt og da vil du få frem sånne plasser der du ser det grå igjen og det er kjipt .

Jeg sier det ikke skjer ,men vær obs på det .

Sett flere som forandrer farger på spesielt plastdetaljer ,der kan det skje noe på sikt .

Og om du velger å skaffe et originalt i sort ,så er jo sjansen stor for at du for elektrisk justerbare og det tar type 10 sekund og montere .😊

Plutselig har du litt luksus og .

Angående dørtrekkene du har skaffet ,så vil jeg bare si at om du skal ha av den midre platen med stoff så er tålmodighet stikkordet her .

Altså her har du min mening ,men summen av alt så er det jo du som skal ta avgjørelsen .

Er jo mye sorte deler feks du får latterlig billig til disse .😊

Takk for fin tilbakemelding som alltid fra deg Jan 😃

Ja, jeg har også tenkt tanken ang flassing av farget plast. Jeg får prate med firmaet og høre hva han sier ang dette.

Når det kommer til setene så er det vel langt i mellom de strøkne som er til salgs ? Men jeg kan legge ut en forespørsel på facebook og se om det er noen som tilbyr.

Men jeg har innhentet dette tilbudet fordi jeg ønsker å få et strøkent interiør, og innbiller meg at et strøkent oginalt svart interiør vil være mye dyrere enn 10 tusen🤷‍♂️ Men er jo såklart verdt et forsøk. Jeg får sikkert noen kroner for interiøret jeg har i bilen nå 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg får sikkert noen kroner for interiøret jeg har i bilen nå 🤔

Første e34 535en jeg prøvde var blå med grått skinn ,så hadde jeg hatt blå e34 535i stående som neste prosjekt så hadde jeg kjøpt det 😅,men nå har jeg jo ikke sånt så .

Solgt det får du gjort garantert .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sveigis skrev:

Første e34 535en jeg prøvde var blå med grått skinn ,så hadde jeg hatt blå e34 535i stående som neste prosjekt så hadde jeg kjøpt det 😅,men nå har jeg jo ikke sånt så .

Solgt det får du gjort garantert .😊

La ut en forespørsel på E34-Norge nå, så får vi se om noen er interessert i bytte, kjøp/salg 🤔🤞

Det finnes sikkert noen som liker grått, selv om det er uforståelig for meg 🤣 Nå har jeg forsøkt å like fargen i drøye to år samt at jeg forsøkte å like gråfargen i Brokaten, men det lar seg ikke gjøre 😂

Skulle du vite om noe svart interiør så gi meg et Heads Up kompis 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg blitt kontaktet av enda et firma (Poleringskongen) på Gjøvik/Hunndalen. Dette er et firma som Hamar Salmakerverksted anbefalte da jeg spurte om råd etter at de reparerte førerstolen i fjor sommer.

Poleringskongen har visst holdt på i mange år, mens Vegar’s Autospa er et ganske nytt firma. Føles derfor litt tryggere å velge Poleringskongen pga dette 🤔

Foreløpig dårlig respons på E34-Norge. Men kan jo hende noen kontakter meg i løpet av helgen.

Men nå har jeg bestemt meg for at bilen skal konverteres til svart interiør uansett hvilken måte den blir det 😉

En ting jeg tenker på er sømmene. De blir vel også svarte ved farging ? Hadde jo vært finest om de var hvite og ga litt kontrast. Men sånn er det vel bare.

Lurer på om jeg også skal farge hattehylla. Den har blitt slaskete i stoffet, så lurer på om jeg skal få den trekt opp igjen i svart. Og dermed lurer jeg på om resten av det grå skal farges eller om det kan være fint med litt kontrast å ha grått tak og stolper ? Grubler fælt her nå 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...