Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt meg en 525i igjen. Den fjerde i rekken og den andre med M50-motor. Og den første M50 med manuell. Har hatt to stk med manuell og M20-motor. 

Må si det var digg å kjenne forskjellen på kraft i denne kontra 520' til dama, den også tidligere min 😉 Det er mer futt med manuell gitt 😜

Når det er sagt så er det litt smårufs med motoren. Den går ikke som den skal. Når den er kald og jeg starter den, så går den rett opp i drøye to tusen omdr og der står den til tempen har steget noe. Den går på alle seks og ikke noe fare med futten. Jeg tenkte jeg fikk sjekke litt, så koblet fra lmm, men det skjedde ikke stort. Den får bare et lite nykk og stiger litt i turtall når jeg kobler på igjen lmm. Uansett kald eller varm, så henger den i et lite sekund på turtallet jeg kjører på, før den går ned igjen. Det er ikke gasswiren som henger. Innsugsbelgen ser hel ut, men jeg hadde ikke startgass så fikk ikke sjekket falskluft. 

Ja ja, finner vel ut av det etterhvert 👍 Men tips og råd tas i mot med takk 🙏 

Det er en del småfiks og småfeil som må ordnes, men det er en del av grunnen til at jeg kjøper slike biler, så i dag ble det en romslig bestilling av stæsj hos Koed 😃

Men det som er digg med denne bilen er at den har fått en skikkelig fix av stor rustskade. Store deler av gulv, innerkanal og kanaler, begge sider har blitt reparert og fremstår så vidt jeg kan skjønne, i orden. Det er litt artigere å eie en E34 som har fått dette reparert 😃

Så målet med denne er å få den i så god bruksstand som mulig, og vedlikehold og forebygging er førstepri. Jeg aner ikke hvordan dette ender, men dersom mulighetene byr seg, ønsker jeg å få den 100 % rustfri og lakkert. 

Dette skal være den eneste bilen min når den blir eu-godkjent. Har nå også en 98 modell 523ia som jeg skal selge når 525'n blir godkjent. Så dette kommer aldri til å bli en utstillingsbil, men forhåpentligvis en fin og god kosebil. Jeg kjører sjeldent mer enn 10000 km i året, så er ikke redd for å ødelegge den ved å vinterkjøre den. Jeg er flink til å vaske bila mine og vet at en ren bil holder seg rustfri myyye lenger. Vask er en billig forsikring 👍 

Ja ja, håper det også kan være noen som følger på sånn at jeg kan avlaste Bmw E34 Norge på facebook ved å heller spørre og grave her inne når jeg lurer på saker og ting, og det er aldri lite 😂 

Folk her inne vil nok raskt gjenkjenne bilen, da dette er gamlebilen til Herr Hellem 😉 Han solgte den til en kar i Oppland og da jeg så på Finn at han skulle selge den videre, var jeg kjapt på pletten 😉 Så nå er det min tur 👍

Ja ja, legger ved noen bilder av den, slik den ser ut nå, så får vi tro at den bare blir finere og finere etterhvert som tiden går 🙏 Den så nemlig ikke ut i hælvette da jeg reiste og hentet den. Det var nok lite kjærleik å få på Oppland gitt 😂 Så da får den heller få det av meg 😉 

Skal forsøke å være flink til å legge ut det jeg foretar meg med bilen 😃IMG_9724.thumb.JPG.f07d7d4ca6b6436eeba22d67f8ed1804.JPGBilde tatt under inspeksjon av den før salg. Kjørte den over ei grav så jeg fikk sjekke den under. 

IMG_9725.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Solberg93 skrev:

Gratulerer med E34 :)

Kjøpte du den med de røde breyton felgene?

Takk takk Solberg og vælkømmin som første som følger 👍😃 Ja det stemmer det, men kjøpte den uten de felgene. Hadde ikke lyst eller råd til å legge ut 20 lapper 🙈 Så nå er jeg på jakt etter sommer dekk på ålreite kantfelger til en grei pris. Så dersom noen har felger de vil selge, så hyl ut 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bimmerlorris skrev:

Takk takk Solberg og vælkømmin som første som følger 👍😃 Ja det stemmer det, men kjøpte den uten de felgene. Hadde ikke lyst eller råd til å legge ut 20 lapper 🙈 Så nå er jeg på jakt etter sommer dekk på ålreite kantfelger til en grei pris. Så dersom noen har felger de vil selge, så hyl ut 👍

Hva har du for no gøy da Solberg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gabz skrev:

Gratulerer med 525i igjen :) Så denne på Finn og er glad for at den landet hos noen som skal gi den litt ordentlig stell! Følger med. 

Takk takk Gæbbz 🙏 Da jeg så annonsen så hadde den stått til salgs i 16 timer 😂 Skal love deg at jeg var kjapp på tråden til selger og fikk kloa i den 😉

Selger og jeg hadde en deal på at han skulle informere meg dersom han skulle selge den videre, men han hadde helt glemt det 😜 Så jeg var heldig som så annonsen så kjapt.

Det var helt tilfeldig, (i den grad jeg tror på tilfeldigheter lenger 😜) at jeg så den. Jeg hadde allerede lagt inn et bud på en E32 740ia 1992-modell og skulle ned og se på den uka etter. Jeg var utrolig lysten på den bilen. Men siden jeg er blodfan av E34, og vært lysten på akkurat denne gamlebilen til Hellem, så hadde jeg ikke noe valg. Da måtte jeg bare kontakte selger av 740'n og trekke budet og forklare han det som hadde skjedd. Heldigvis var han forståelsesfull 🙏 Men det var kjipt å ta den telefonen 🙈 Føltes nesten som å gjøre det slutt med ei dame 😜

Uansett, det bar rett bort til feil sie ta mjøsa og hente den lyseblå tralla 😂 Er spent på om jeg klarer å få den skikkelig bra med den økonomien jeg har, men har da klart å skrape sammen litt til vedlikehold og fiks, så vi får sjå 😉 Den som lever får sjå 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Loefald skrev:

Se her ja, alltids gøy med ny e34 tråd her på forumet.

Dette liker jeg..som jeg skreiv på Facebook, dette er stas! :D

Takk takk Herr Loefall 🙏 Nei det er jo ikke så veldig mange E34-prosjekter i forhold til andre modeller, så derfor er det jo kjekt når det kommer noen flere av disse firråtredvene 😃

Skal gjøre mitt beste med dette utgangspunktet så får vi se hvor det ender 😉 Er jo ikke noen dreven mekaniker selv, så er avhengig av en del hjelp fra en kompis som har skrudd mye på andre E34 jeg har hatt. Men har da lært litt ved å observere samt forsøke litt selv, så det blir vel en årnings tenker jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...