Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, norbakken skrev:

Dette blir veldig bra, må jeg si! Godt å se en fin E34 bli enda bedre! Og alt arbeidet er verdt det når man kan montere rene og nye deler igjen ;) 

Takk for det Norbakken 😃 Som jeg har skrevet tidligere så er jeg glad jeg ikke er synsk 😂 Da er jeg redd jeg hadde plukka rent alt det nye den har fått og kjørt den på dynga 🙈 Jeg har lett, funnet og pusset vekk enormt mye rust. Heldigvis ikke så mye eller store hull, men gud hjelpe meg !! Alle tenkelige og utenkelige steder har jeg funnet rust 😳 

Men nå troooor jeg at jeg har funnet og eliminert den rusta som var. Er sikkert noe under tanken, men dette skal jeg sjekke ved en senere anledning. Så skal det store hullet i gulvet foran på siden min sveises og behandles. Da kan jeg nok ærlig si at jeg har en relativt rustfri E34 👍

Jada så sett i ettertid så er jeg glad jeg har valgt å redde denne stakkaren 😉

Har du E34 du også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Takk for det Norbakken 😃 Som jeg har skrevet tidligere så er jeg glad jeg ikke er synsk 😂 Da er jeg redd jeg hadde plukka rent alt det nye den har fått og kjørt den på dynga 🙈 Jeg har lett, funnet og pusset vekk enormt mye rust. Heldigvis ikke så mye eller store hull, men gud hjelpe meg !! Alle tenkelige og utenkelige steder har jeg funnet rust 😳 

Men nå troooor jeg at jeg har funnet og eliminert den rusta som var. Er sikkert noe under tanken, men dette skal jeg sjekke ved en senere anledning. Så skal det store hullet i gulvet foran på siden min sveises og behandles. Da kan jeg nok ærlig si at jeg har en relativt rustfri E34 👍

Jada så sett i ettertid så er jeg glad jeg har valgt å redde denne stakkaren 😉

Har du E34 du også ?

Det er vel sånn det er å ha gammel bil - dukker stadig opp noe nytt, og rust er vel dessverre ikke noe unntak. Kjører F30 og E28, men hadde en 520i E34 for noen år siden, kjempegod bil, men dessverre altfor mye rust... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gabz skrev:

Blir bra det her :) Hadde kjøpt noe sånn tekstilfarge og sprayet taktrekket svart mens jeg hadde det ute.

Jada det blir vel greit ettehvert tenker jeg 👍 Men jeg kommer nok ikke til å lakke det svart. Hadde jeg fått tak i svart gulvteppe så kunne det nok tenkes at jeg hadde lakka resten svart også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og fortviler over været og prognosene den neste uka 😤 Nå skal jeg ha to uker ferie og planene var klare. Rustpuss og flekklakkering av panser og skjermer, samt noe sparkling og lakkering på kanten under koffertlokket. Men med fuktig vær er det vel ikke så lurt å drive med slikt selv om jeg står tørt inni denne primitive plastgarasjen min 🤥 Så nå ser det ut til at prosjektet blir ytterligere forsinket 😤 Ja ja måtte bare syte litt 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Shattered skrev:

Her har jeg glemt å følge med :o Fett prosjekt, hva skjedde med e39en din? 

Ja flott om du følger 😃👍 Jeg har e39'n fremdeles. Bruksbil mens jeg pusser opp denne 525'n som blir den nye brukisen 👍 Da skal e39'n selges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ja flott om du følger 😃👍 Jeg har e39'n fremdeles. Bruksbil mens jeg pusser opp denne 525'n som blir den nye brukisen 👍 Da skal e39'n selges. 

Så du satser fullt på E34 framover, det er jo fett (Y) Jeg følger med på et annet prosjekt her, en som redder E34 fra døden (tråden heter vel "båten" tror jeg), moro å se! :D
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Shattered skrev:

Så du satser fullt på E34 framover, det er jo fett (Y) Jeg følger med på et annet prosjekt her, en som redder E34 fra døden (tråden heter vel "båten" tror jeg), moro å se! :D
 

Ja jeg burde ha visst at en e39 ikke kan gi meg samme følelsen som en e34 🤔 Ikke et vondt ord om e39, tvert i mot 😃 Men det blir rett og slett for moderne og kjedelig i lengden. E34 har mer sjel og passer mine mekkeferdigheter mye bedre 😃

Ja jeg følger med på båten jeg også 😃 Skulle gjerne kunnet sveise jeg også, dor da hadde det blitt enda bedre dette prosjektet mitt. Men det er aldri for sent å lære 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola tittet heldigvis frem i dag, så da ble det å utnytte situasjonen etter beste evne 😃

Så da fikk jeg lakkert plata foran radiatoren, samt dempertårn og området der spylertanken er montert. Jeg fikk også lakkert plata mellom baklyktene. Har også fått montert fremre del av midtkonsollen. Så det er da litt fremskritt 😃

IMG_0687.JPG

IMG_0688.JPG

IMG_0694.JPG

IMG_0695.JPG

IMG_0689.JPG

IMG_0699.JPG

IMG_0700.JPG

IMG_0693.JPG

IMG_0692.JPG

IMG_0696.JPG

IMG_0691.JPG

IMG_0698.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo framover her Lorriz! 😁 må kjefte litt igjen på svartmalingen din når jeg ser du maser om at hadde du vert synsk så hadde den gått i bosset 😂 leter du så nøye som du etter smårust så finner man alltid det! :) jeg har hatt 12 stk, så det vet jeg godt 😅 ikke mange som gidder å gå så nøye til verks som deg her, og det skal du ha creds for! men om du så ikke hadde gjort det hadde den nok fortsatt holdt i ørten år til uten å bli "dyngeklar" ! 

Du ender nok opp med en kjempeflott bil til slutt 😁 og neste gang du kjøper en brukis (siden denne må jo bli søndagsbil) så prøv å se vekk fra bagateller, hvis ikke kommer du til å slite deg ut 😂

 

Dørstopperene dine er nok der forresten! De er bare inni døren.. Må draes ut med tang :)

Og trenger du smådeler som plastmuttre osvosv så låg en god liste å send til meg! Jeg hugger en 520i denne uken og har maaaaasse deler! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AHellem skrev:

Går jo framover her Lorriz! 😁 må kjefte litt igjen på svartmalingen din når jeg ser du maser om at hadde du vert synsk så hadde den gått i bosset 😂 leter du så nøye som du etter smårust så finner man alltid det! :) jeg har hatt 12 stk, så det vet jeg godt 😅 ikke mange som gidder å gå så nøye til verks som deg her, og det skal du ha creds for! men om du så ikke hadde gjort det hadde den nok fortsatt holdt i ørten år til uten å bli "dyngeklar" ! 

Du ender nok opp med en kjempeflott bil til slutt 😁 og neste gang du kjøper en brukis (siden denne må jo bli søndagsbil) så prøv å se vekk fra bagateller, hvis ikke kommer du til å slite deg ut 😂

 

Dørstopperene dine er nok der forresten! De er bare inni døren.. Må draes ut med tang :)

Og trenger du smådeler som plastmuttre osvosv så låg en god liste å send til meg! Jeg hugger en 520i denne uken og har maaaaasse deler! 😁

Ha ha ha, sorry svartmalinga mi 🙏 Det har vært tungt å finne motivasjon innimellom, men hver gang jeg føler meg overveldet, tenker jeg på det Simon kompis sier; den som gir seg er en dritt !!

Ja, man finner rust om man leter. Sikkert på alle typer bil. Men jeg har tenkt det at dersom jeg gjør en skikkelig research ang rustleting og eliminering, ja så kan jeg slappe av og vite at det meste som trengs i ettertid, er å vedlikeholde og bytte slitedeler 👍

Det burde ta en goood stund nå før det blir store rustproblemer. For én ting er sikkert, og det er at grunnarbeidet jeg har lagt ned her, burde være mer enn godt nok. 

Takk for info ang dørstoppere. Hadde lagt disse i handlekurven på koed, men da kan jeg fjerne dem derfra da 😃 

Ja jeg mangler som du sier, en del småting. Plastmuttere og de proppene som holder fast plastdeksla til ledningsnettet på hver side 👍 Skal gå over nøye i morra og lage en liste over ting jeg trenger 👍 Takk for at du tilbød deg dette, da jeg ikke tenkte på dette 😜 Kontakter deg i morra kompis 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rent og pent her ja, Lorriz! :D Men kan du forklare meg litt hvordan jeg skal få ut gulvteppet fremme? Jeg må vell koble av pedal og høytaler dekselet på sjåførsiden, sant? :) Jeg synes teppet går under varmeapparat-systemet.(Stor svart boks bak sigarett tenneren)...Håper du forstår hvor jeg mener, dårlig forklart.. :P  Bare å rive til å dra ut eller må jeg demontere dette? Forklar meg hvordan du gjorde det om du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Loefald skrev:

Nå er det rent og pent her ja, Lorriz! :D Men kan du forklare meg litt hvordan jeg skal få ut gulvteppet fremme? Jeg må vell koble av pedal og høytaler dekselet på sjåførsiden, sant? :) Jeg synes teppet går under varmeapparat-systemet.(Stor svart boks bak sigarett tenneren)...Håper du forstår hvor jeg mener, dårlig forklart.. :P  Bare å rive til å dra ut eller må jeg demontere dette? Forklar meg hvordan du gjorde det om du kan!

Ja du må skru av sparkepanelet på førersiden og gasspedalen sitter bare i et klips i bunn. Bare å dra det opp fra gulvet. Dessverre så sitter teppet under hele varmeapparatboksen, så enten må du skru alt vekk eller som i prosjektet mitt sitt tilfelle. Teppeskjærer på begge sider, så tett inntil som du klarer. Jeg så med gru på det å få ut teppet inntil jeg så at det var blitt gjort slik. Selvfølgelig ikke optimalt, men dersom du klarer å kappe teppet pent, så vil det ikke synes noe særlig. Det er jo deksler som dekker greit der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...