Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, 316 skrev:

Isen vi skulle ha i sommer får vi ta til neste år, ser du har hatt litt å gjøre med huset også :)

Hei Mads 😃 He he ja det ble ikke helt som jeg hadde ønsket denne sommeren, så da får vi satse på et «is-møte» neste sommer 😃 

Prata med Simon (E34-eier fra lillehammer) og Atle Bakland oppe i verkstedet til Simon her om dagen. Vi snakka om at vi må få til et møte neste sommer. Nå er vi jo en del folk som har E34 i hedmark og oppland, så det hadde jo vært kult å møttes til en Car&Coffee en dag til sommeren igjen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag overtok min søster og jeg nøklene til min fars nye bolig. Vår far fikk dessverre kreft i urinblære og prostata i sommer og gjennomgikk en vellykket operasjon, men måtte allikevel gjennom en cellegiftkur som han skal gå på til 5 desember. 

Derfor har vi vært gjennom en prosess med å skaffe far en bedre bolig enn den han hadde, som var i dårlig forfatning og lå i et kupert terreng. Vi ble alle enige om at dersom han skulle oppleve helsemessige konsekvenser, så ville det bli vanskelig å fortsette å bo der han bodde.

Så etter litt leting, fant vi en flott eldre bolig som han fint kan bo i dersom han skulle være uheldig å få svekket helse. Og hele tre garasjeplasser er der også 😃 En enkelgarasje som er knyttet til boligen samt en isolert dobbeltgarasje MED smøregrav 🎉

Riktignok et enkelt konsept. En 150 cm lang, 100 cm bred og ca 100 cm dyp, men stor nok til å utføre enkelte typer arbeid under bilen 😃

Så jeg er veldig fornøyd nå som jeg har fått et så fint sted å ha bilen stående i vinter 😃 

Jeg skal være forsiktig med å si at jeg skal skal gjøre ditt og datt med bilen i vinter, men nå har jeg ihvertfall mulighet til å stå tørt og relativt behagelig temperaturmessig i forhold tidligere forhold. 

Men jeg skal ihvertfall få bytta bensinlufterøra, tankbåndene og få sjekka for rust på baksiden av tanken. 

Vurderer også å få bytta motor. Har mulighet til å skaffe en motor uten topp som skal være i god stand, men spørsmålet er om jeg klarer å få tak i en topp i bra stand 🤔 Alternativt så skrur jeg av toppen på motoren jeg har og får overhalt den. For jeg har en følelse av at den blir bra med overhalte ventilseter. Vil da også gå over vanosen. Men denne nykkingen blir jeg ikke klok på 😖 Ja ja, håper på en enda bedre utgave i løpet av vinter/vår 2018 😃02143238-AEBF-4B8A-A8AD-F4CAC938BC18.thumb.jpeg.fd97f4b5cf1851e4b92fd069deb1ce2c.jpeg

Kan ikke bare kjøre den inn. Først en fuktsjekk 👍5E85E1AE-152F-4332-B76C-05D9208C0AD6.thumb.jpeg.2d30d825191b34e98e3d3df3ce538b2e.jpeg

Ser bra ut 😃 Tross myyyye regn i sommer, så er det knusk tørt. Ikke lekket inn noen plass ✌️BD005A91-9CA9-414B-BA75-359EA450B53B.thumb.jpeg.5f1e7f8ce555244bc592902d5ade82e8.jpeg

Samme tørre tilstand bak også 😃3B511673-338B-4D70-A64E-184CAAECC2D0.thumb.jpeg.31a8dff288864cb1ac90ba77c35601db.jpeg

Skrur ut seter i blinde 😂 Lurer på hvor mange ganger jeg har skrudd ut interiør på bimmera mine 🤔EB4F39D0-07F1-471B-98B2-792E964831D6.thumb.jpeg.ec1b433d5c0496d3bd349ea11223ef74.jpeg

For et nydelig design E34 har 😍 Er det rart man blir hekta ? Nope !! ✌️

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gabz skrev:

E34 er ufattelig fine, ja. Har siklet på de siden jeg var liten, men aldri fått ut fingeren med å kjøpe.. Jaja, fine planer du har iallefall, spent å se hva du gjør med motor :) Og grattis med bolig!

Ja det er noe spesielt fint med designet på E34 synes jeg. Det er så tidløst og enkelt på en måte. Bilen virker på en måte like moderne som nye biler. Vanskelig å forklare 🤔

Ja du burde skaffe deg en bra E34. Dersom jeg skal kjøpe en E34 igjen, så skal jeg kjøpe en som er garantert rustfri. Er så lei av å pusse rust 😖

Nå er det ikke jeg som har kjøpt bolig. Det er min far som har kjøpt denne boligen og jeg er så heldig å få lagre bilen der. Han har to biler selv, så da var det en ledig plass til min 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sånn ja. Misforsto jeg. Hoppet over ordnet "nye" når jeg leste "I dag overtok min søster og jeg nøklene til min fars nye bolig". Haha. 

Men ja, helt enig. Er noe helt eget med disse bilene. Hadde en E34 som jeg plukket litt deler av for litt siden, tok meg selv i å måtte stoppe og se litt på den hver gang jeg var oppe der. Er så flotte linjer på de, og en sjarm få andre biler har.

Er bare så synd at de aller fleste har blitt stygge rånebiler. Var så billige de siste årene at folk handlet seg E34, slang på laksetrapp, wunderbaum og sørstatflagg, rævkjørte de gjennom vinteren og da endte markedet etterhvert opp med enorm andel med nedrustede og utslitte E34 med null tegn til kjærlighet. Er langt mellom gode eksemplarer som jeg kunne tenkt meg selv, så har bare aldri blitt noe av. 

Så det er iallefall godt at noen som deg drar opp ermene og gir slike biler et nytt liv, noe de virkelig fortjener. Det er det som gjør slike tråder så flotte å lese gjennom :) Synes også å huske at du er litt kresen på hvem du selger disse juvelene dine til når de er "ferdig", og det er også godt å høre. Disse må komme i riktige hender ellers går det fort tilbake til utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig vakre ja, mange som liker E30 bedre, men synes personlig at de er for svære og klumpete. Ser på E34 som en mer moderne og elegant versjon av dem, og har falt helt pladask for dem, spesielt din! De sota lyktene bak passer så utrolig godt synes jeg! Bruker bilde av din til inspirasjon ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz: Ja det har nok blitt ihjelkjørt en god del E34’r opp gjennom årene, men har en følelse av at de fleste av dem er 520’r med manuell kasse 🤔 Sikkert en del 525’r også, men er heldigvis en del gode eksemplarer velger jeg å tro. Så siden det begynner å bli færre utgaver, begynner de med rette å bli høyere og høyere priset også. Det hjelper kanskje litt på på motstanden mot å rævkjøre og mishandle dem. Håper jeg 😉

Jeg må gjenta meg og si at bilen min ser myyyyye bedre ut på bilder enn i virkeligheten. Den er utrolig slitt i lakken, men heldigvis uten bulker, så jeg driver og leker med tanken på foliering 🤔 Hellakkering er fullstendig umulig for meg økonomisk og de nye kanalene som har dårlig passform, bidrar heller ikke til å gjøre en «mint condition» utgave av den. Vi snakket kostnader på 50-75k for å lakkere og montere orginale kanaler. Det har jeg ikke lyst til heller. 

Men når det er sagt, så er bilen i god stand ellers. Så får jeg styre og ordne på den fram til jeg får økonomi til å legge litt penger i en skikkelig bra utgave der jeg slipper å tenke på rustfix 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Severen: Takknfor hyggelig tilbakemld ang bilen 😃 Jeg synes baklyktene er fine jeg også, men vurderer faktisk å få tak i røde baklys med sota hvitblinkers. Men det er ikke noe jeg stresser med. Kult at jeg kan være en motivator da 😃 Uansett moro med prosjekt og det å styre med dette 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zeveren skrev:

Skal bygge nytt verksted nå snart, når det er oppe må du bare gi meg et ring.. :) ang. kanalene

Ok ? Hvor i verden holder du til ? Hadde jeg fått kappa vekk de misstilpassede kanalene og montert orginale for en kompispris, hadde jeg blitt fryktelig fornøyd 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Zeveren skrev:

Når jeg tenker over det har du spurt om dette tidligere, bor I Lindesnes.. :stupid: er et stykke fra Hamar, men er du fortsatt intrs sveiser jeg som bare det :)

He he nå husker jeg også at jeg har spurt deg tidligere 😂 I genting er umulig og dersom jeg får råd og finner det «forsvarlig» økonomisk å gjøre dette, er det jo ikke noe problem å ta turen ned til deg og levere bilen og ta fly eller tog hjem igjen. Så kan bilen stå til den er ferdig og jeg bare tar turen ned igjen og henter bilen 👍 Greit å vite at du har gitt et tilbud og jeg kan komme tilbake til dette dersom det blir aktuelt 😃 Kult at du er villig til å ta på deg en slik jobb 😃 Takk for det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut det! Skal bare ha litt mer trening med kanaler først, hehe. Men har greit troa på at jeg får det greit til :) får fint til å sveise kaosserideler ihvertfall nå, ikke hatt en kanal helt opp men vurderer å åpne på gamle E34n for å studere. Skal og fikse kanaler på 2 kamerater sine E34er,  så skal få greit med trening der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...