Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Ser folk oppdaterer litt selv om det ikke skjer stort. Så får gjøre det samme selv. Vil jo gjerne at folk skal følge med her 😃 

Lagde meg en stor kaffekopp og satte meg ned og leste gjennom hele tråden min her om dagen. He he det tok jaggu litt tid 😂 Er jo litt sånn forfatter, så klarer ikke bare å skrive stikkord 🤪 Må si at jeg ble litt overrasket over hvor mye tid og arbeid jeg la ned i bilen sommeren i fjor 😳 Det var mye slit og mange ganger holdt jeg på å gi opp hele driten. Men jeg er glad jeg ikke ga opp. Denne bilen betyr i grunn mye for meg nå som jeg har lagt så mye tid og penger i den. Mest pga tiden og erfaringen jeg fikk av å ha gjort mesteparten selv. 

Så selv om bilen nå bærer preg av å ha blitt fikset av en amatør og førstereisegutt innen det å skru og lakkere helt alene, må jeg klappe meg selv litt på skulderen og si at resultatet ble ganske bra. Jeg har gjort så godt jeg kan 😃

Bilen står som dere vet i vinteropplag og planen for vinter/vår, er å senke tanken, fjerne evnt rust og bytte bensinlufterørene. 

Ang motor som bruker en del olje og ikke går helt rent, har jeg ikke bestemt meg enda for om jeg skal overhale toppen eller se om jeg får tak i en ny og sette i. Er i tenkeboksen. Men om noen av dere kommer over, vet om eller skal selge en B25 Non Vanos, så gi meg gjerne et hint 🙏 

Er redd for å legge mange penger i overhaling siden den har Vanos. Har hørt så mye negativt om første generasjon Vanos. 

Ja ja, da ble det en liten oppdatering 👍

Ønsker alle godt nytt år og lykke til med bila våres 🎉 8F3F9D91-4022-4D34-87F9-0804AA4687EB.thumb.jpeg.83eb74d711cbd3bdb724d2bdf1e207e8.jpeg

Var en tur på besøk hos far og måtte selvfølgelig ut i garasjen hans og se hvordan det sto til med frøkna mi ❤️628A63F3-DB75-4996-A4CD-BE21C3B6CCB0.thumb.jpeg.39557ce736f4f98c802ace6d9b8fe723.jpeg

Verdens vakreste bil 😍A0BF1A56-D487-4DD7-92D7-88A620EA4F37.thumb.jpeg.3814df48a8ce958f65e172f4ca73ffe9.jpeg

Fikk ordna meg kalender med bilen i full snurr 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg skulle ønske at flere fulgte meg her. Siden jeg ønsker å slippe å mase og gæle på e34-norge om alt jeg trenger eller lurer på 🙈 Var litt derfor jeg kom med en appell på fb-siden 🙏 Har begynt å følge enda flere i håp om å bli fulgt selv. 

Men skjønner også at kanskje ikke så mange følger, da jeg ikke har oppdatert noe særlig siden i fjor høst og satte bilen i opplag 😉

Sånn, da fikk jeg surva litt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jeg følger men er jo rolige måneder for oss alle nå 😀 Utenom Sveigis som skraper mugg i kulden, hehe. Kunne ikke du ha planlagt et treff i nærheten til sommeren? Lurer på åssen interesse hadde vært for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Jeg følger og garantert flere til .:).

Angående dekslene ,de burde være lett å skaffe ,hvertfall til den fargen.

Fikk jo skaffet i beige ,noe som er umulig :).

Ser jo fler og fler lager tråd her og bruker Forumet mer nå,og det bra .

Ja det er sikkert flere som har slikt liggende. Får vel spørre på e34-norge. Større sjanse å få svar der. 

Jeg forsøker å følge alle som har e34-tråder her inne 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 316 skrev:

Du vet jeg følger men er jo rolige måneder for oss alle nå 😀 Utenom Sveigis som skraper mugg i kulden, hehe. Kunne ikke du ha planlagt et treff i nærheten til sommeren? Lurer på åssen interesse hadde vært for det 😊

Ja jeg vet at du følger og er glad for det 😃👍 Som du sier; det er jo mer stille på slike tråder om vinteren og bare hardhausen Jan som finner styrke til å holde på i kulde og snø 😂 

Simon og jeg snakka om det i høst, at vi må få til et lite treff/møte med firråtredvene våres til sommeren igjen 😃 

Men ang bruk av min, så har jeg ikke lyst til å ta den ut før jeg har fått den slik jeg vil. Og jeg er nødt til å jobbe etter lommeboka 🤔 Den er i mine øyne ikke presentabel slik den er nå, med stygt panser og rustne skjermer som har fått quickfix 🙈 Så jeg kommer ikke til å bruke den regelmessig før jeg er fornøyd. Jeg har lagt flaut mye penger i denne i forhold til hvordan den ser ut. 

Men vi får se hva vinter og vår bringer med seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel spørre. Jeg har et panser jeg trenger å lakkere, men gidder ikke å få det gjort profft siden det har hatt masse rust på kantene på innsiden og jeg med mine amatørkunnskaper fått det vekk. Det er slettes ikke veldig pent arbeid, men gjort slik jeg klarte etter beste evne.

Derfor er tanken at jeg skal gjøre det selv. Jeg lakkerte fram og bakfangeren selv, med sprayboks. Ingen vil sikkert si at arbeidet er vakkert, men det duger til mitt bruk. Noe annet er det kanskje med et digert panser ? Kanskje vanskelig å få det jevnt pent med sprayboks ?

Har jo tenkt at jeg kan matte det ned selv og kjøpe lakk, for deretter og spørre et lakkverksted om de er villige til å spraye det for meg for en billig penge ? Jeg har dessverre ikke økonomi eller lyst til å betale mange tusen kroner for dette profft gjort. Det er uaktuelt rett og slett. 

Hva tenker dere andre ? Er vel kanskje ikke så mange av følgerene som bor i nærheten av meg som driver selv med lakking eller kjenner noen som fikser dette for meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Freakshow skrev:

hehe nei desverre! e39 og en e46 xD
hatt et par e34´er og savner de! :D

Ok 😃 Har selv en e39. En 523i 

Jeg har i grunn lyst på en e46 for synes det er er veldig pent karrosseri på de 👍 Så en slik brukis står på listen over biler jeg vil ha 😃 Finnes de med 2,5-liter bensin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...