Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Takk for at du følger RF91 😃 

Det er ingen hokus pokus med det jeg gjør. Først har jeg "marinert" motor og motorrom med vanlig avfetting og lot det stå over natten. Deretter har jeg kostet og børstet med diverse malekoster, tannbørster og oppvaskkoster i timesvis 😉 Har gått med noen ruller tørkepapir du kjøper på matbutikken og nesten en eske med engangshansker 😂

Oppskriften min er tid og tålmodighet. Men gøy når en ser resultatet 👍

Avfetting ei heil natt? Tørka da ikkje inn i lakken og lagde merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille gjøremål har vært å fjerne løs gammal teip og vaske ledningene til lyktene og ReWrappe dem, samt kuttet av en del av tuppen på servoslangen som var frynsete og dermed lekk. Håper å slippe å kjøpe ny, men spørs om den ikke har gjort jobben sin. Er jo ikke så dyr. Tre hundre spenn tror jeg. Verket skrider sakte men sikkert fremover 😉

IMG_0012.JPG

IMG_0068.JPG

IMG_0072.JPG

IMG_0069.JPG

IMG_0070.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsså såååå glad jeg ble i stad da det tikket inn en mld fra posten om at delene mine hadde kommet 😃 

Så nå kom fire stk Bilsteindempere (M-tec)

Supersport senkefjører 50/35mm

Tårnlager og alt nytt videre nedover, hvis du skjønner. 

Powerflex hovedforinger. 

Pakninger innsug og gasspjeld. 

Hjullagre med alt tilbehør. 

Fra tidligere bestillinger har jeg fått pansermatte og alle klipsene. 

Toppdekselpakning. 

Veivhusventilasjon. 

Oljefilter. 

Alle listene nederst dører pluss noen andre llister som mangler. 

Pluss noe bekledninger inni bilen og noen deksler i motorrommet. 

Så nå venter jeg bare på litt gummislanger i motorrommet som er bestilt, så burde det begynne å holde for å få bilen klar for eu-kontroll. Men jeg har noen småting til som må gjøres. Noe jordingsfeil som gjør at ene baklyset og ene tåkebaklyset lyser når jeg åpner bagasjerommet 🤔 Skal nok finne ut av det 😃

IMG_0074.JPG

IMG_0075.JPG

IMG_0076.JPG

IMG_0077.JPG

IMG_0078.JPG

IMG_0079.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Eystein Ose skrev:

For kjøpt vulk teip beregna til elnett på bilxtra :) Blir mye bedre det enn å bruke elteip!
Kjekt med oppdateringer :)

Kan jeg teipe den vulkteipen utapå det jeg allerede har teipa ? Satt tross alt i over en time og teipa dette 😉

Jo takk for det Eistein 😃 Kjekt at noen følger med her. Er glad for det. Men også en fin måte å ha dokumentasjon over eget arbeid, sånn til ettertid 😃 Hva er det du åker rundt i ? Har du en prosjekttråd du også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke mye vits dessverre. Greia med vulkteip er at ledningsbunten ikke blir like stiv som med elteip. Er sikkert flere grunner til at det er bedre å bruke også, men det er det sikkert andre som vet bedre enn meg.

 

Helt klart praktisk med prosjekttråd. Synest selv det kan vær motiverende til tider å blade bakover i min egen å se hva jeg har gjort. Nå fortiden har jeg en E46 320d som bruksbil, og et pågående E30 prosjekt. Link til e30 prosjekte skal ligge i signaturen min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Det er nok ikke mye vits dessverre. Greia med vulkteip er at ledningsbunten ikke blir like stiv som med elteip. Er sikkert flere grunner til at det er bedre å bruke også, men det er det sikkert andre som vet bedre enn meg.

 

Helt klart praktisk med prosjekttråd. Synest selv det kan vær motiverende til tider å blade bakover i min egen å se hva jeg har gjort. Nå fortiden har jeg en E46 320d som bruksbil, og et pågående E30 prosjekt. Link til e30 prosjekte skal ligge i signaturen min:)

Ok, jeg skjønner. Hmm, dumt jeg ikke tenkte lengre :-( Men jeg får se om jeg ikke vrenger det av igjen og kjøper sånn vulkteip.

Ok, jeg får ta en titt på prosjekttråden din :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NeonMuffler skrev:

hvis du skal ta opp teipen igjen, så sjekk kontaktene også, man får bestilt ledninger med ferdige ender til å sette i kontaktene :) jeg bytta absolutt alle på min og med vulk teip på alt. blir nydelig:)

Takk for tips Chr 😃 Har du en link sånn at jeg kan få bestilt slike kontakter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snirkler seg sakte men sikkert litt fremover 😃

I går fikk jeg lakkert toppdeksellokket og i dag fikk jeg for første gang siden jeg kjøpte denne bilen, endelig montert noe 😂

I tillegg har jeg gjort rent radiatoren og coilene/tennrørene 👍 

Men urutinert som jeg er, måtte jeg skru opp toppdekselet to ganger. Første gangen hadde jeg glemt å skru på det dekslet til veivhusventilasjonen. Da hadde jeg bare begynt å skru til med henda, så opp igjen med nesten femten bolter 😖 Så skru på dette lille dekselet og på med lokket igjen og denne gangen skrudde jeg til alt med momentnøkkel og det hele. Så kom jeg på at jeg hadde glemt å sette på plaskedekselet 😖😖😖 Da blei jeg forbanna !! 😤 Men det var bare å begynne å skru opp igjen. Så nå krysser jeg fingrene for at dette ikke har svekket pakningen, men tenker at det sikkert går bra. Har jo ikke starta opp og kjørt noe varmt. Tvi tvi Lorriz Urutt 😂

Slenger ut bilder 👍

IMG_0113.JPG

IMG_0116.JPG

IMG_0119.JPG

IMG_0120.JPG

IMG_0121.JPG

IMG_0122.JPG

IMG_0123.JPG

IMG_0124.JPG

IMG_0115.JPG

IMG_0118.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...