Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

20 timer siden, ahj skrev:

De skadene burde gå gjennom på garanti. Her er det klart å tydelig en stor feil fra BMW sin side :) 

Får BMW i Bodø til å se på det etter påske. 

Blir isåfall nylakkerte dører, noe som ikke hadde vært dumt. Er en betydelig andel steinsprang på de.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

 

På 16.4.2019 den 17.36, Gorg skrev:

 Tatt en tur med den nye 3-serien. En fullspekket 320d, folkemodellen. Tenkte å lage en liten omtale av den her når jeg får tid til å skrive teksten

Gjør gjerne det, kjekt å høre andres erfaringer med G20 som også kommer fra F3x-land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 18.2.2019 den 20.34, Gorg skrev:

Nei ikke fått noen løsning enda. Skal purre på de imorgen 

Mulig det er noen pinner som må byttes, vet ikke hvor mye arbeid det egentlig er. Skulle helst hatt nye lykter da.. :) 

Jeg fikk byttet den ene lykten innenfor garantitiden før den gikk ut i mars. De ville ikke bytte begge da de ville se om problemet gikk over etter bytte av den ene lykten(?) Etter dette har det vært mildt i været, men jeg har gitt beskjed om at jeg returnerer til Bilia dersom problemet gjenoppstår når det blir kulde igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 14.08, Archie skrev:

Jeg fikk byttet den ene lykten innenfor garantitiden før den gikk ut i mars. De ville ikke bytte begge da de ville se om problemet gikk over etter bytte av den ene lykten(?) Etter dette har det vært mildt i været, men jeg har gitt beskjed om at jeg returnerer til Bilia dersom problemet gjenoppstår når det blir kulde igjen.

 

Byttet også ene lykta, noe som virker som at det har fikset problemet. Blir ikke blendet av møtende trafikk lengre. 

Fikk prøvd dette i flere uker i kulde, så tror ikke det kommer tilbake :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
10 timer siden, ahj skrev:

På bilde her har du et sommer og et vinterdekk :P 

Ja du ser vel jekken? :) 

Nesten i seneste laget, men godt å få lagt om til god dekka fra i fjor 👍🏻

Blir litt prepping til landstreff denne uka, men drar ikke dit for å stille ut bilen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Gorg skrev:

Ja du ser vel jekken? :) 

Nesten i seneste laget, men godt å få lagt om til god dekka fra i fjor 👍🏻

Blir litt prepping til landstreff denne uka, men drar ikke dit for å stille ut bilen ;) 

I dag ser jeg den ja, men ikke i går 🤣😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lite bilder av GTen for tida, da den trenger sårt detailing. Så det satser jeg på at den skal få iløpet av de neste ukene.

Nå fikk den seg oljeservice mellom anbefalt intervaller. Føler det er på sin plass før sommertur med bilen.

I tillegg ble AC sjekket for lekkasje, noe den ikke hadde heldigvis.

Også begynte kupevifta å tulle nylig, stoppet helt opp og hørtes ut som den gav helt opp. Men det viste seg å være en parkeringslapp 😂 Ikke min, skulle ha likt å sett datoen på den der

5C3BD234-5C2F-485C-91AD-2C170AE58EBC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei @Gorg

Har hatt en f30 i noen år nå som er moden for bytte (f30 328i 2012 med 82k km hvis noen skulle vært interessert).

F34 er noe jeg vurderer (som jeg ikke trodde jeg skulle), men har litt bekymring for bilen da den er beslektet med f30’en...

Støy: Kjører mye motorvei i Norge og Sverige (120-140 km/t) og på F30 er støyen rett og slett ubehagelig...og nei, har ikke run flat:) hva er din erfaring på dette området med f34?

 

tannstang: slet med ulyder i understellet i flere år helt til BMW løste det på garanti med å bytte ut tannstang (etter å ha prøvd mye annet først). Hadde du dette problemet? Noen forteller meg at det er knyttet opp mot m sport adaptivt understell, men er usikker om det stemmer.

Hvis du har noen andre erfaringer -positive/negative hadde det vært strålende å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @KHE

 

Har en F34 fra 2013 bensin ( sport ) og gikk fra E39 med omtrent standard dekk til standard for F34 med 19" og 18" på vinteren.

Første jeg reagerte på når jeg kjørte bilen hjem fra Bergen, var veistøy på slitt asfalt sammenlignet med E39, mye mere støy.

Får nok ned noe av bråket med annet en run flat dekk, men generelt mye bråk. Husker ikke akkurat nå hvilke dekk som står på, men det var ikke noe stor overgang til vinterdekka. De har et område rundt 40 km/t hvor de durer så mye at jeg kan høre fartsgrensen, før det går over når farten bikker 50.

 

Lydisoleringen av F34 har nok BMW ikke lagt mange kilo i.

Bilen min fikk innkalling for å kontrollere og etterstramme noen bolter på styringa. Ble tatt samtidig som bilen var innom for bytte av bremsevæske. 

 

Ellers er bilen veldig god å kjøre, passe stor og bagasjerommet tar nok unna for en familie på 4 med 2 barn i barneseter.

God plass bake så ungene enkelt kommer seg inn og ut og med ryggekamera + parkeringssensorer er det null stress å parkere.

Kjører du mye transport på motorvei, ville jeg i hvert fall sjekket 5 serie og vurdert om den vil fungere bedre med tanke på støy og comfort.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 10.48, KHE skrev:

Hei @Gorg

Har hatt en f30 i noen år nå som er moden for bytte (f30 328i 2012 med 82k km hvis noen skulle vært interessert).

F34 er noe jeg vurderer (som jeg ikke trodde jeg skulle), men har litt bekymring for bilen da den er beslektet med f30’en...

Støy: Kjører mye motorvei i Norge og Sverige (120-140 km/t) og på F30 er støyen rett og slett ubehagelig...og nei, har ikke run flat:) hva er din erfaring på dette området med f34?

 

tannstang: slet med ulyder i understellet i flere år helt til BMW løste det på garanti med å bytte ut tannstang (etter å ha prøvd mye annet først). Hadde du dette problemet? Noen forteller meg at det er knyttet opp mot m sport adaptivt understell, men er usikker om det stemmer.

Hvis du har noen andre erfaringer -positive/negative hadde det vært strålende å høre!

Hei!

Er ikke nevneverdig plaget med støy, men det er noe mer støy enn det var i gammelbilen (e91) men da hadde vi på run flat. Etter dekkskift ble det vesentlig bedre!

Eneste som plager meg med støy er fra dieselmotoren..

Har ikke kjørt mye F30 så kan ikke komme med noen sammenligning. 

Det jeg kan si er at den fungerer utmerket for vår familie på 5. Den gode beinplassen i baksetet er bare så herlig. Og bilen er god å kjøre med sin litt høye bakkeklaring også heter den jo GT ;)

 

De få problemene vi har hatt har ikke vært knyttet til F34, men knyttet til komponenter. Slik som AC. Hatt veldig få besøk på verksted utenom service. 

Stortsett meget fornøyd med bilen over de siste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...