Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

PS2 appelerte til oss også (les: Kun meg. 😛 ) men falt igjennom for mulig lengre leveringstid og plass innvendig. Dog blir det spennende å høre deres erfaringer rundt dette. Endte på e-Tron 50, gleder oss veldig til den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, papertiger skrev:

Merkelig det der hvordan den lysten kommer snikende på etter så kort tid. Når jeg var liten hadde vi bilene våre i 10 år og vel så det (hadde faktisk kun to biler fra jeg ble født til jeg flyttet på hybel når jeg var 16, begge to Pajeroer). Jeg begynner å klø i fingrene etter et par år merkelig nok. Har hatt Minien i over 3 år nå, og det er faktisk rekord tror jeg. Hadde jeg hatt lademulighet hjemme hadde jeg sterkt vurdert PS2 jeg også. 

Mon tro om det har med kostnader etter garanti tid å gjøre? Vil tro det kostet mindre å ha bil for +/-20 år siden mtp hvor avanserte bilen har blitt

Også blir man i tillegg utsatt for ekstrem kjøpetrang når man blir påvirket hele tiden. Utviklingen går også svært raskt for tiden. 5 år gamle biler føles gammel fortere enn før

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fupsaker skrev:

PS2 appelerte til oss også (les: Kun meg. 😛 ) men falt igjennom for mulig lengre leveringstid og plass innvendig. Dog blir det spennende å høre deres erfaringer rundt dette. Endte på e-Tron 50, gleder oss veldig til den også. 

Haha! Gratulerer 😃

Nettopp kjøpt en liten morsom bil i form av i3s, så klarer oss frem til levering :) 

Skal nok dele litt her inne, men mest på Instagram siden dette er et BMW forum. 
eTron ser meget bra ut! Men det så ut som rekkevidden var kort til å være en såpass dyr bil, og ble ganske kostbar om vi skulle ha like mye utstyr som på PS2

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Haha! Gratulerer 😃

eTron ser meget bra ut! Men det så ut som rekkevidden var kort til å være en såpass dyr bil, og ble ganske kostbar om vi skulle ha like mye utstyr som på PS2

Mener jeg så at lanseringsutgavene av PS2 var prisa til 469 000 for en godt utstyr bil, men at de nå snakker om opp mot 600 000 om du skal ha en PS2 med litt utstyr. Fikk du bestilt lanseringsutgaven? Og var i prisen i såfall så gunstig? For 470 000 for en sånn virka som et veldig bra kjøp, men vet ikke om folk faktisk fikk kjøpt til den prisen. 

Edit: Og gratulerer med kult valg av bil. Hadde fort valgt den samme bilen selv i dagens marked om den holder det den lover. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laffe skrev:

Mener jeg så at lanseringsutgavene av PS2 var prisa til 469 000 for en godt utstyr bil, men at de nå snakker om opp mot 600 000 om du skal ha en PS2 med litt utstyr. Fikk du bestilt lanseringsutgaven? Og var i prisen i såfall så gunstig? For 470 000 for en sånn virka som et veldig bra kjøp, men vet ikke om folk faktisk fikk kjøpt til den prisen. 

Edit: Og gratulerer med kult valg av bil. Hadde fort valgt den samme bilen selv i dagens marked om den holder det den lover. 

Takker :) 

469’ er base, og det er ganske bra utstyrsnivå på den. Tror ikke mange av konkurrentene har like bra utstyr som standard. Elseter med minne er standard for å nevne en. 
 

For 50’ til får man Performance pakke, Pilot og Plus pakke inkludert. Da har man det meste utenom hengerfeste, skinn, vinterfelger og dekk, evt dyrere lakk.

Jeg valgte omtrent alt.

Performance 50’

Skinn 40’

Hengerfeste 13’

Smidde 20’’ vinterfelger med dekk 28’

Midnight lakk 9’

Dette er lanseringsutgaven, den som kommer senere er basis utgave såvidt jeg har forstått. Hva det innebærer vet ingen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du får en rimelig fullutyrt bil til like under 600 da👍Blir spennende å se hvordan denne står seg mot TM3 og etron50 som vel blir hovedkonkurrentene hvis man ser på pris. Men også mot MB Eqc og Jaguar iPace og eTron55 selv om disse er litt dyrere. Må si jeg heier litt på den svenske kineseren her. Evt. kinesiske svensken🙂 Håper de får til å levere et bra produkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laffe skrev:

Høres ut som du får en rimelig fullutyrt bil til like under 600 da👍Blir spennende å se hvordan denne står seg mot TM3 og etron50 som vel blir hovedkonkurrentene hvis man ser på pris. Men også mot MB Eqc og Jaguar iPace og eTron55 selv om disse er litt dyrere. Må si jeg heier litt på den svenske kineseren her. Evt. kinesiske svensken🙂 Håper de får til å levere et bra produkt. 

Du glemte Ford Mustang Mach-e, dette er sammen med Tesla Model 3 den elbilen som gir best rekkevidde for pengene 😉

Ellers så gratulerer (eller kondolerer, alt ettersom hvordan man ser det) med Polestar. Sprekt å kjøpe elbil oppe i nord med store avstander og tynt ladenettverk 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du glemte Ford Mustang Mach-e, dette er sammen med Tesla Model 3 den elbilen som gir best rekkevidde for pengene 😉

Ellers så gratulerer (eller kondolerer, alt ettersom hvordan man ser det) med Polestar. Sprekt å kjøpe elbil oppe i nord med store avstander og tynt ladenettverk 😀 

Sant det - glemte den. Den blir det også veldig spennende å se om den holder hva Ford lover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laffe skrev:

Sant det - glemte den. Den blir det også veldig spennende å se om den holder hva Ford lover. 

Ja det gjenstår å se 😀 Jeg har vært på førvisning og sett den live, ser utrolig bra ut. Kanskje litt mye Tesla design over interiøret, men kvaliteten virker veldig bra selv på en pre production bil. Bør kunne bli en slager dette også 👍

Endelig kommer elbiler som iallfall ikke ser helt dust ut. Bortsett fra EQC og ID3 så synes jeg den senere tids elbiler ser ganske normale og bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja det gjenstår å se 😀 Jeg har vært på førvisning og sett den live, ser utrolig bra ut. Kanskje litt mye Tesla design over interiøret, men kvaliteten virker veldig bra selv på en pre production bil. Bør kunne bli en slager dette også 👍

Endelig kommer elbiler som iallfall ikke ser helt dust ut. Bortsett fra EQC og ID3 så synes jeg den senere tids elbiler ser ganske normale og bra ut.

Ja, det er mye spennende på vei, og Forden virker veldig lovende. Når vi først er inne på Ford så er jeg jo også spent på hvordan markedet tar imot Ford Explorer Plug-in Hybriden. Selv synes jeg den virker råtøff (selv om jeg heller drømmer om Lincoln Aviator om jeg skal bevege meg i de baner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, laffe skrev:

Høres ut som du får en rimelig fullutyrt bil til like under 600 da👍Blir spennende å se hvordan denne står seg mot TM3 og etron50 som vel blir hovedkonkurrentene hvis man ser på pris. Men også mot MB Eqc og Jaguar iPace og eTron55 selv om disse er litt dyrere. Må si jeg heier litt på den svenske kineseren her. Evt. kinesiske svensken🙂 Håper de får til å levere et bra produkt. 

Har regnet litt på 330e som var et alternativ, og havnet på 728' med samme utstyrsnivå. Langt utenfor budsjett, strakk meg nok på PS2 men siden det er så mye å spare på bruken kunne jeg ta litt i på den. 

eTron ville ha blitt 700++, og kan vel ikke helt sammenlignes på ytelser heller. 

Tror det blir bra, selv med familie på 5. Klart oss meget fint med GTen. Snart skal også barnestolene endres litt på, så om det blir smalere inni bilen så har det ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Du glemte Ford Mustang Mach-e, dette er sammen med Tesla Model 3 den elbilen som gir best rekkevidde for pengene 😉

Ellers så gratulerer (eller kondolerer, alt ettersom hvordan man ser det) med Polestar. Sprekt å kjøpe elbil oppe i nord med store avstander og tynt ladenettverk 😀 

 

EL Mustang ble ikke vurdert, ville ha kommet enda senere vil jeg tro, og er ikke helt overbevist på utseende. Får heller ikke sammenlignet direkte i konfiguratoren til Ford, er svært lite valgmuligheter. 

Takk! Har ikke noe problem med å kunne kjøre Nordland/Nord-Norge på langs uten lading. Kjørte nylig Harstad-Bodø med den nye i3s'en og der var det mange lademuligheter. Nå kjører vi stort sett hjem-Bodø tur retur, (17 km en vei) og nordover til Harstad en gang i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
1 time siden, Lars89 skrev:

Fått levert Polestar nå? 

Frister litt å bytte ut i3en med en sånn om et år. Rett og slett et par hakk opp på alle måter.

Nei, men det er ikke lenge til.

Så nå står GT’en i garasjen for korrigering av lakk før jeg tar bilder til Finn annonsen. 
 

Har du prøvekjørt? Den var bedre å kjøre enn jeg hadde håpet på 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...