Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Utsetter prøvekjøring til det nærmer seg aktuelt. Kommer vel et par gode alternativer snart. 

Er vel en vesentlig annerledes bil å kjøre enn i3? Den gjør egentlig jobben for min del, men greit med forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lars89 skrev:

Utsetter prøvekjøring til det nærmer seg aktuelt. Kommer vel et par gode alternativer snart. 

Er vel en vesentlig annerledes bil å kjøre enn i3? Den gjør egentlig jobben for min del, men greit med forandring.

Det anbefales uansett, for det er en flott bil å kjøre!

Sammenlignet med den bilen jeg har kjørt mest 3-serie GT så er den på papiret tyngre, har kortere akselavstand, og er noe trangere foran siden midtkonsollen er hevet i PS2.

Men komfortmessig er den mer komfortabel (understell satt i standard innstilling), den føles langt fra tung i svingene, støynivået er meget bra og jeg sitter bedre i Polestar 2 enn i GT'en. Den går som en M340i, altså mer enn godt nok og det stopper aldri slik det gjør i mange elbiler. Elsker de rammeløse speilene, de er en fryd å se på! Mange sammenligner den med en Model 3, en bil jeg aldri vurderte pga alle feil og trøbbel med garanti hos Tesla. Veldig spent på Pixel lysene! Og baklysene er bare helt rå å kjøre bak :) 

Sammenligner man den med en i3, så er det en mye raskere bil. Den gir seg ikke etter 80/100, den bare drar og drar (har jeg hørt :P ). Den er mye større, men der jeg synes i3'en er litt stumpete er PS2 utrolig bra dvs på dårlig underlag. Støynivået er en god del lavere også. På langtur er det ingen tvil om hva jeg hadde valgt.

Vi skal ikke selge unna i3s'n med det første, for vi liker den veldig godt. Men det er en helt annen type bil

Ser virkelig frem til å hente den nye bilen, selvom det ikke var en BMW denne gangen. De var desverre altfor treg til å levere iX3/i4, og iX3 skuffer stort på specsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med muligens det beste elbil kjøpet pr dags dato hvis man ser effekt/pris og kvalitet under ett. 

Jeg håper du ikke kjøpte den med performance pakken? Bilstein dempere og store bremser har, etter hva jeg leser, lite for seg på denne bilen. Det er mest for autobahn jagerne. 

Selv i standard utførelse er denne sportslig nok. 

Om jeg skulle kjøpt elbil og ikke trengte noe annet så hadde ps2 vært på min topp 3 liste, helt klart :)

Håper du legger inn bilder her når du får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laffe skrev:

Har du kjøpt din PS2 med performace-pakke?

Jepp, med Performance pakke, skinnseter, hengerfeste, 20" smidde vinterfelger også.

Stortsett alt, utenom gummimatter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Gratulerer med muligens det beste elbil kjøpet pr dags dato hvis man ser effekt/pris og kvalitet under ett. 

Jeg håper du ikke kjøpte den med performance pakken? Bilstein dempere og store bremser har, etter hva jeg leser, lite for seg på denne bilen. Det er mest for autobahn jagerne. 

Selv i standard utførelse er denne sportslig nok. 

Om jeg skulle kjøpt elbil og ikke trengte noe annet så hadde ps2 vært på min topp 3 liste, helt klart :)

Håper du legger inn bilder her når du får den.

 

Takker! Mener det jeg også.

Jo, kjøpte med Performance pakken. Har kjørt bilen her oppe med PP og synes den er mer komfortabel enn GTen. Fordelene foruten gule setebelter og gule ventilhetter, er at bremsekaliperne er lakkert som gjør at de holder seg fine mye lengre. Felgene er smidd, lettere vekt og sterkere legering. Bremsene holder nok lengre, selvom ikke stoppelengden er lavere enn standard. Større overflate på skiva så vil nok de slites mindre. Skivene har nok også bedre sinkbehandling som gjør at de ikke ruster like fort som vanlige. (Har hatt brembo BBK på min forrige BMW) Også synes jeg det ser unektelig mye bedre ut. 

Ohlins dempere, som er justerbare. Kan justeres mykere enn standardutgaven og en god del hardere. Da tenker jeg det blir mykt på vinteroppsettet og sportsligere på sommer :) 

Skal legge ut noen bilder her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, humpfy skrev:

Blir spennende å høre mer om plassen i PS2 @Gorg. Spesielt dersom dere frakter rundt på vogn enda :)

Det blir nok litt mindre plass enn i GT'en, iallefall i bagasjerommet. Men vi bruker ikke kapasiteten fullt ut mer enn et par ganger i året. Vogn har vi sluttet med, men der er mange som skal ha små barn. Hvis du vurderer å handle så sjekk ut Polestar Owners Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Gorg skrev:

 

Takker! Mener det jeg også.

Jo, kjøpte med Performance pakken. Har kjørt bilen her oppe med PP og synes den er mer komfortabel enn GTen. Fordelene foruten gule setebelter og gule ventilhetter, er at bremsekaliperne er lakkert som gjør at de holder seg fine mye lengre. Felgene er smidd, lettere vekt og sterkere legering. Bremsene holder nok lengre, selvom ikke stoppelengden er lavere enn standard. Større overflate på skiva så vil nok de slites mindre. Skivene har nok også bedre sinkbehandling som gjør at de ikke ruster like fort som vanlige. (Har hatt brembo BBK på min forrige BMW) Også synes jeg det ser unektelig mye bedre ut. 

Ohlins dempere, som er justerbare. Kan justeres mykere enn standardutgaven og en god del hardere. Da tenker jeg det blir mykt på vinteroppsettet og sportsligere på sommer :) 

Skal legge ut noen bilder her :) 

Høres ut som du har tenkt gjennom det, og ja de bremsene ser bra ut! Lette felger er alltid et pluss.

Jeg tenker mer kostnader ved utskifting av bremser kontra de som er standard. Samt det faktum at øhlins, rå som de er, ikke har samme holdbarheten som en standard demper. Uten at jeg vet hvilke forholdsregler polestar har gjort her, så tror jeg at vi får se noen utskiftninger på garanti grunnen tetningslekkasjer. Håper jeg tar feil, time Will show. De er en forfinet bilstein demper egentlig. Har 3 veis øhlins selv på banebilen, og ingen tvil om at det bedre kjøreegenskapene 😃 Disse bør sendes på overhaling hver vinter, men har ikke gjort det enda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2020 den 21.23, Evopower skrev:

Høres ut som du har tenkt gjennom det, og ja de bremsene ser bra ut! Lette felger er alltid et pluss.

Jeg tenker mer kostnader ved utskifting av bremser kontra de som er standard. Samt det faktum at øhlins, rå som de er, ikke har samme holdbarheten som en standard demper. Uten at jeg vet hvilke forholdsregler polestar har gjort her, så tror jeg at vi får se noen utskiftninger på garanti grunnen tetningslekkasjer. Håper jeg tar feil, time Will show. De er en forfinet bilstein demper egentlig. Har 3 veis øhlins selv på banebilen, og ingen tvil om at det bedre kjøreegenskapene 😃 Disse bør sendes på overhaling hver vinter, men har ikke gjort det enda. 

 

Såpass! Ja de er ofte nevnt som noe av det råeste som er. 

Satser på at det blir tatt på garanti om det skulle oppstå noe. Har ikke tenkt å ha bilen mer enn 5 år, så det problemet får eventuell ny eier få :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

F837EDD2-D95B-4A0E-B772-4285D9873299.thumb.jpeg.8b7870b246c4cebc76491e391cbf8db8.jpeg

Lekker smekker sak, men all den bruken av ulakkert plast synes jeg senker premium-looken betraktelig. Heldigvis ikke altfor vanskelig å gjøre noe med, men likevel :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Walkabout said:

Lekker smekker sak, men all den bruken av ulakkert plast synes jeg senker premium-looken betraktelig. Heldigvis ikke altfor vanskelig å gjøre noe med, men likevel :) 

Forsåvidt enig, burde være mulig å bestille med lakkert plastikk. Ellers absolutt den bilen jeg hadde gått for i dag om jeg var i markedet for en elbil i den klassen og prisklassen.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Lekker smekker sak, men all den bruken av ulakkert plast synes jeg senker premium-looken betraktelig. Heldigvis ikke altfor vanskelig å gjøre noe med, men likevel :) 

Enig i det, også synd at man ikke kan få den levert med mørke ruter fra fabrikk. Spurte også om det vil komme mulighet for sort skinn etterhvert, det vil det dessverre ikke. Kun lyst ventilert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...