Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Gorg skrev:

Takker @StigJ  

Må bruke den ofte fremover! 

Skal også testes med varmtvann, siden jeg har det ute. Men spørs jo om det blir over 60 grader :| 

Nilfisken når den var koblet til strøm gikk av og på av seg selv hele tiden, så lysene i huset blafret. Måtte etter hver gang jeg hadde spylt, skru av bryteren så det ikke skulle skje. Felleskjøpet brukte en måned på å ikke finne feilen, så kom jeg å viste dem det (kunne jo faktisk spurt..), så skulle de vente i en måned på en del for å prøve å fikse en ventil. Men det var heller ikke problemet så da fikk jeg pengene tilbake. 

Kjøpte ikke hos dem for å si det sånn 

Min Nilfisk gjør også det - synes faktisk det er deilig at den ikke står å går når den ikke brukes. Står K7'en og durer hele tiden? Har en formening om at det er en ørliten lekkasje i pistolen, slik at når trykkfallet i systemet blir for stort slår den seg på for å bygge opp trykket igjen. Litt som en HPU skal fungere - opprettholde et gitt trykk i systemet ved forbruk. Har fått beskjed innenfra at noen lys blinker bittelitt når den slår seg på, men det er kun halogenlys, ingen av LED-spottene. Spurte elektroinstallatøren vår om dette, og fikk følgende til svar:

"Har opplevd dette med boremaskiner og mikroovner
Den ene gangen vi skulle borre noen hull i ett hus, så blinka nabohuset som ett tivoli under borringen.
Det er forstyrrelser/ spennings endringer som maskinen lager, som trafoene til de lysene ikke greier å nulle ut.".

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min slår seg på i ett halvt sekund en sjelden gang når den står i stand by hvis jeg f.eks tar håndvasken. Men det har alle spylerne jeg har hatt gjort (alle Karcher). Så har ikke tenkt så mye over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

40 grader holder i massevis. bruker du for varmt kan du kødde til beskyttelsen (voks etc) som ligger på lakken. 

Hørtes ikke ut som den mest effektive kundebehandlingen nei :D

Finnes det noe man kan koble på slangen for å se temperaturen? Ikke lett å gjette hvor mye 40 grader blir :P 

Kan ikke skru på maks varmtvann, da blir det fort 70 grader..

Nei det var rimelig slett.. Ba om lånemaskin i mellomtida, men det hadde de ikke..

12 minutter siden, StigJ skrev:

Min slår seg på i ett halvt sekund en sjelden gang når den står i stand by hvis jeg f.eks tar håndvasken. Men det har alle spylerne jeg har hatt gjort (alle Karcher). Så har ikke tenkt så mye over det. 

Det er vel mer normalt. Min Nilfisk stod å pulserte, med et sekund mellom hver gang den kjørte start-stop..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Min Nilfisk gjør også det - synes faktisk det er deilig at den ikke står å går når den ikke brukes. Står K7'en og durer hele tiden? Har en formening om at det er en ørliten lekkasje i pistolen, slik at når trykkfallet i systemet blir for stort slår den seg på for å bygge opp trykket igjen. Litt som en HPU skal fungere - opprettholde et gitt trykk i systemet ved forbruk. Har fått beskjed innenfra at noen lys blinker bittelitt når den slår seg på, men det er kun halogenlys, ingen av LED-spottene. Spurte elektroinstallatøren vår om dette, og fikk følgende til svar:

"Har opplevd dette med boremaskiner og mikroovner
Den ene gangen vi skulle borre noen hull i ett hus, så blinka nabohuset som ett tivoli under borringen.
Det er forstyrrelser/ spennings endringer som maskinen lager, som trafoene til de lysene ikke greier å nulle ut.".

Nilfisken stod å pulserte med ett sekund pause mellom start-stopp, så det ble veldig slitsomt. Ble også mas fra de som var inne i huset pga blinkinga i lyset.

K7 lager bare lyd når jeg trykker på pistolen. Sånn det skal være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorg skrev:

Nilfisken stod å pulserte med ett sekund pause mellom start-stopp, så det ble veldig slitsomt. Ble også mas fra de som var inne i huset pga blinkinga i lyset.

K7 lager bare lyd når jeg trykker på pistolen. Sånn det skal være :) 

Kan tenke meg at det var passe slitsomt haha. Det er heldigvis ikke tilfellet med min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott og detaljert anmeldelse. Med en porsjon humor. Akkurat slik det skal være. 👍

At spyleren pulserer tyder på lekkasje i høytrykkskretsen. Sånt burde de finne ut ganske fort eller bare få en ny vare. Like greit å handle et annet sted da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MGunders skrev:

Flott og detaljert anmeldelse. Med en porsjon humor. Akkurat slik det skal være. 👍

At spyleren pulserer tyder på lekkasje i høytrykkskretsen. Sånt burde de finne ut ganske fort eller bare få en ny vare. Like greit å handle et annet sted da.

 

Ikke alltid det er bare å gi ny vare dessverre. Kärcher er blitt skikkelig streng og der må det nå fylles ut skjema med serienr og kopi av kjøpskvittering. Slik vi har fått informasjon om er det kun godkjente serviceverksted som får skru på den. Tungvint, men har blitt slik på grunn av alle tullereklamasjoner, bl.a. lekkasjer pga. frost der hvor kunder før har bare fått nytt når det egentlig er "brukerfeil". Så for all del, ta de inn inn, ikke bare i garasjebod :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med grom spyler Gorg ,den er nok perfekt.

Jeg har alltid sverget til Karcher selv om jeg har vært griseforbannet på stiv slange og spyler som velter.

Nå har riktignok ikke jeg den største og avanserte heller av spyler.

Men neste gang blir det en Karcher i 7 serie utgave på meg og ,og ikke 318i utgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ikke alltid det er bare å gi ny vare dessverre. Kärcher er blitt skikkelig streng og der må det nå fylles ut skjema med serienr og kopi av kjøpskvittering. Slik vi har fått informasjon om er det kun godkjente serviceverksted som får skru på den. Tungvint, men har blitt slik på grunn av alle tullereklamasjoner, bl.a. lekkasjer pga. frost der hvor kunder før har bare fått nytt når det egentlig er "brukerfeil". Så for all del, ta de inn inn, ikke bare i garasjebod :)

 

Var denne beskjeden jeg også fikk selv om jeg fikk levert ny vasker på stedet da jeg klaget på min. men det var vel på grunn av at kjøpsdatoen var datert dagen før og det ikke var en tid på året med frost. Vaskeren min gikk ca. 1 minutt på første test før den begynte å fosslekke.  Nice førsteinntrykk på en toppmodell ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, StigJ skrev:

Var denne beskjeden jeg også fikk selv om jeg fikk levert ny vasker på stedet da jeg klaget på min. men det var vel på grunn av at kjøpsdatoen var datert dagen før og det ikke var en tid på året med frost. Vaskeren min gikk ca. 1 minutt på første test før den begynte å fosslekke.  Nice førsteinntrykk på en toppmodell ja :lol:

Selvfølgelig må man behandle alt med skjønn. Så i ditt tilfelle skulle det bare mangle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ikke alltid det er bare å gi ny vare dessverre. Kärcher er blitt skikkelig streng og der må det nå fylles ut skjema med serienr og kopi av kjøpskvittering. Slik vi har fått informasjon om er det kun godkjente serviceverksted som får skru på den. Tungvint, men har blitt slik på grunn av alle tullereklamasjoner, bl.a. lekkasjer pga. frost der hvor kunder før har bare fått nytt når det egentlig er "brukerfeil". Så for all del, ta de inn inn, ikke bare i garasjebod :)

 

Neida. Ser den, men det har jo tross alt tatt litt tid og da er det jo fort at man blir lei. At det er mye tullereklamasjoner tviler jeg ikke på. Mange som glemmer at vinteren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, MGunders skrev:

Flott og detaljert anmeldelse. Med en porsjon humor. Akkurat slik det skal være. 👍

At spyleren pulserer tyder på lekkasje i høytrykkskretsen. Sånt burde de finne ut ganske fort eller bare få en ny vare. Like greit å handle et annet sted da.

 

Takk :) Prøver, skulle kanskje tatt meg lengre tid til å skrive men slik hverdagen er så er det enklere å ta litt flere bilder enn å bruke en halv kveld på å skrive. 

Virket som at de hadde litt for lite folk til å ta seg av disse sakene og kanskje kompetansen ikke var der den burde. 

Den er iallefall mye bedre enn den jeg hadde! 

6 timer siden, Marius2002 skrev:

Ikke alltid det er bare å gi ny vare dessverre. Kärcher er blitt skikkelig streng og der må det nå fylles ut skjema med serienr og kopi av kjøpskvittering. Slik vi har fått informasjon om er det kun godkjente serviceverksted som får skru på den. Tungvint, men har blitt slik på grunn av alle tullereklamasjoner, bl.a. lekkasjer pga. frost der hvor kunder før har bare fått nytt når det egentlig er "brukerfeil". Så for all del, ta de inn inn, ikke bare i garasjebod :)

 

Regner ikke med at det går lynfort, men når man har hatt maskinen inne i en måned, to måneder++ så begynner det å klikke. Fikk knapt vasket bilen til 17.mai 🙄

Den nye skal behandles pent, ekstra pent! Har jo passet på at de ikke skulle stå i frost noen av de jeg har hatt. 

giphy.gif

6 timer siden, sveigis skrev:

Grattis med grom spyler Gorg ,den er nok perfekt.

Jeg har alltid sverget til Karcher selv om jeg har vært griseforbannet på stiv slange og spyler som velter.

Nå har riktignok ikke jeg den største og avanserte heller av spyler.

Men neste gang blir det en Karcher i 7 serie utgave på meg og ,og ikke 318i utgave :)

Takker! Har vært et ekstremt stort savn! 

Hadde Kärcher før hos min far, også hadde jeg en liten K3 når vi kjøpte hus første gangen. Men den var så pinglete at den velta bare man så på slangen. 

Er nok verdt å bruke litt penger på en god spyler, varer nok lengre og sparer en for masse irritasjon 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤔Min Nilfisk E145 står ikke å pulserer i hvilestilling. Ikke tidligere K4 heller. Aldri hatt noe som helst feil med Nilfisk ennå og bruker den både på bilen, båten og terrassen. Fungerer upåklagelig til enhver tid🤗 Sto ute i boden i hele vinter og helt fin også da. Den gamle K4 riktig nok, frøs og sprakk i koblingene til pumpa 2 ganger og jeg lærte ikke at den kan ikke stå ute i boden🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...