Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Gorg skrev:

Det ligger noen 30i på finn.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=128770460

G31 530i, ser meget tiltalende ut! Litt dyr, men kunne kanskje ha strekt meg for en slik. 

Er ikke mange X3 30i, den billigste ligger på 899.000 og det blir altfor mye i denne omgang. 

20i er ikke feil det heller, og det ligger en X3 20i ute

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=137814053

Begge er litt i dyreste laget, men kan hende de ligger litt lavere når vi er klar til å selge bilen. 

 

Den femmern har ligget ute lenge, tror den begynte på 780 eller noe rundt der. Sikkert mulig å prute litt på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G31 520d Xdrive må være et godt valg dersom man ikke må ha sekser. Disse er jo begynt å bli greie priser på  og etterhvert:) 

@Gorg du er jo vant med 2,0:). Nye 5 series er meget pen. Kan virke litt mer plastikk aktig med første øyekast kontra f10/f11 men du verden for en god og pen bil.

lykke til med jakten på ny bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

En tun g31 med en liten bensinfirer vil nok ha forbruk oppunder literen. 520d er min anbefaling på g31. 20i motoren passer bedre 3 serien og lavere. 

Er det noe som taler mot 20i eller 20d i deres valg?

Ja er klar over det. 

Lyd, ytelse osv er hovedgrunnen til at jeg skulle ha valgt bensin over diesel. 

Om jeg skulle ha valgt fornuftig, i den grad en 5er eller X3 er fornuftig hadde jeg valgt 20d. 

Blir nok ikke noe nytt før sommern, men det skjer fort når det skjer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Ja er klar over det. 

Lyd, ytelse osv er hovedgrunnen til at jeg skulle ha valgt bensin over diesel. 

Om jeg skulle ha valgt fornuftig, i den grad en 5er eller X3 er fornuftig hadde jeg valgt 20d. 

Blir nok ikke noe nytt før sommern, men det skjer fort når det skjer :) 

Starter med en 20d, ender sikkert opp med en 40i😀 Når jeg solgte min 328i hadde jeg planer om å kjøpe 330i.

Så på flere, gikk opp gradvis (335i, 340i osv) så endte jeg opp med M4.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På ‎25‎.‎01‎.‎2019 den 18.52, Gorg skrev:

9B715266-DD66-400C-B25F-B71671463F26.thumb.jpeg.9ae068e707007194751b4a4645be6c9f.jpeg

En liten oppdatering her.

Byttet bremseskiver foran, og klosser foran før jul. Var eneste anmerkning på PKK

Så har jeg fått oppgradert til 18’’ vinterfelger med ganske nye piggfrie dekk. Dog 245 brede, men har ikke vært andre utfordringer enn at det merkes at de er bredere i hjulbua.

Monterte led fjernlys bak nyrene. Lazer St-2. Var stort behov for mere lys, og nå er det mye lettere for møtende biler å se at jeg dimmer ned. Blir ofte flashet pga at ene lykta henger etter når jeg dimmer ned, så den er i halvstilling en stund og blender litt. Fått dette påvist hos BMW, så utbedring kommer

Nå er bilen snart utenfor garantien, så ny(ere) bil vurderes i de kommende måneder. 

 

Har du fått noen løsning på fjernlys som ikke dimmer ned som den skal? Jeg har også det problemet på min F34. Vært på Bilia som har kalibrert lampene, men fortsatt henger de igjen som du beskriver. Virker også som at det kun skjer når gradestokken synker under frysepunktet.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Archie skrev:

Har du fått noen løsning på fjernlys som ikke dimmer ned som den skal? Jeg har også det problemet på min F34. Vært på Bilia som har kalibrert lampene, men fortsatt henger de igjen som du beskriver. Virker også som at det kun skjer når gradestokken synker under frysepunktet.(?)

Nei ikke fått noen løsning enda. Skal purre på de imorgen 

Mulig det er noen pinner som må byttes, vet ikke hvor mye arbeid det egentlig er. Skulle helst hatt nye lykter da.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fant noen saker på lakken nylig som jeg ikke likte. Lakken har flasset av i overgang mellom dørene(på venstre side bare på førerdør, på høyre side begge dørene) virker som at det har vært for tight mellom lakk og pakning som har skapt gnissing og har resultert i slitasje på lakken

Tror dere det kan gå på garanti? 

617DD6D4-29F1-4DE6-BCB6-867DE976A9B5.jpeg

8DF1D4E8-9F38-476D-AA1D-A67916360167.jpeg

A8B448F1-13EF-4C81-B0B3-A4D30B61BC87.jpeg

DDA4C3F0-EFEC-4A52-9617-AE78E621C9A9.jpeg

6A950AFE-96D5-41B4-BBA2-12A0528513A0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Bra å se deg her igjen med oppdatering ,lenge siden nå føler jeg 😀

Ja, falt litt bort en stund :) Men skal prøve å være mere aktiv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Bra å se deg her igjen med oppdatering ,lenge siden nå føler jeg .😀

Forresten ,er det Citrus wash du har skummet bil med og ?

Takk forresten, må ta en runde å oppdatere meg på hva som har skjedd her inne og med blant annet dine biler @sveigis 😃👍🏻 

Nei bruker Nerta Active Diamond i kanonen. Fortsatt litt beskyttelse igjen fra Fusso i høst. Årets vinter har vært rimelig hard.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gorg skrev:

Takk forresten, må ta en runde å oppdatere meg på hva som har skjedd her inne og med blant annet dine biler @sveigis 😃👍🏻 

Nei bruker Nerta Active Diamond i kanonen. Fortsatt litt beskyttelse igjen fra Fusso i høst. Årets vinter har vært rimelig hard.. 

Ja nå har det skjedd mye her på min bilpark og .😀

Skal få meg en dunk med Nerta jeg og .

Skal sende en pm da jeg har et problem mtp vasking du sikkert kan svare på 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Ja nå har det skjedd mye her på min bilpark og .😀

Skal få meg en dunk med Nerta jeg og .

Skal sende en pm da jeg har et problem mtp vasking du sikkert kan svare på 😀

Det må du bare gjøre! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...