Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med fin F34 :D 

Syns kanskje du burde beholde speilene sånn, da det var veldig kledelig som @StigJ sa!

 

Angående dip på speilet, så må bryteren stå på venstre side i F20en min. Men da har jeg også en knapp ved justeringen for å brette de inn også. Jeg har i tillegg automatisk avblending på alle speilene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 330_Simonsen skrev:

Gratulerer så mye med flott GT. 

 

Syntes disse er rå tøffe jeg! Kult med den elektriske spoileren bak! :)

Tusen takk @330_Simonsen

Ikke noe å legge skjul på at den er kontroversiell, og at man må venne seg til rumpa. Men legger man det bak seg så syns jeg den er veldig fin og  eget praktisk! 

Kjører stortsett med spoileren oppe 😃👌🏻

3 timer siden, Runey skrev:

Gratulerer med fin F34 :D 

Syns kanskje du burde beholde speilene sånn, da det var veldig kledelig som @StigJ sa!

Angående dip på speilet, så må bryteren stå på venstre side i F20en min. Men da har jeg også en knapp ved justeringen for å brette de inn også. Jeg har i tillegg automatisk avblending på alle speilene.

Tusen takk @Runey

Blir å beholde de slik inntil videre, er litt likt M550D, uten videre sammenligning.

Kommer nok til å fjerne M merkene også, men når jeg skal polere bilen.

Har ikke knapp atmed bryteren for v/h speil, så spørs om det er motor inni de.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med fjerning av m merkene, syns generelt sett at alle er finere debadget helt @Gorg:)

Så likheten med M550, er også samme på M135/235. 

Er en fare for at du ikke har motor i de... Da burde de vel egentlig være lettere å klappe inn manuelt uten en motor som holder igjen? Uten at jeg er helt sikker på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, magneten skrev:

Gratulerer med så tøff, spesiell og praktisk bil! Ser skikkelig bra ut :D

Støtter også fjerning av verdens minste M-merker på sidene.

Takker 😃

True, true! 🤣 De er ikke spesielt store! 

Må nesten vente til jeg går grundig til verks på lakken. Ellers blir det nok limrester og ikke særlig pent.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_MG_0257-1024.thumb.jpg.fb40556965910c58dc0a6cbbe328d971.jpg_MG_0258-1024.thumb.jpg.c6a1106f80847682c1b5ddcd039c2355.jpg

Bilde av kommandosentralen og hvorfor GT ofte kalles Giant Trunk :D (beklager skittent bagasjerom)

Mange av de andre bilene jeg så på hadde standardautomat og enten rød eller blå lister. Syns interiøret harmonerer meget bra med fine kontraster. Kanskje litt kjedelig, men jeg liker det godt!

Liker også svært godt ZF 8-trinns sportsautomaten! Har prøvd den før men ikke levd med den. Spaken er meget god å holde i, bedre kvalitetsfølelse enn på standardautomaten. Føles ergonomisk mye bedre.

Med min forrige bil hadde jeg rattgiring og har vent meg til det, så det var herlig å ha det i denne bilen.

Girskiftinga går svært fort, og silkemykt! Er enorm forskjell på automatkassene i starten av 2000 tallet og nå. Ikke så rart at de fleste går for automat og det etter hvert fases ut.

Bagasjerommet er svært, rommer 520 liter! Bedre utforming enn i e91 men ikke like høyt, så ikke like lett å plassere barnevogna.

Men i denne så kan man sette barnevogna inn i lengderetning, måtte tidligere sette den på tvers og da tok den opp omtrent all plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott GT, gorg! I motsetning til storebror 5-serie GT er jo faktisk 3-serie GT en ganske pen bil. Det er nesten litt fascinerende å se hvor stor og massiv 3-serie GT er i forhold til de øvrige 3- og 4-seriene. Denne fronten er massiv. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med flott GT, gorg! I motsetning til storebror 5-serie GT er jo faktisk 3-serie GT en ganske pen bil. Det er nesten litt fascinerende å se hvor stor og massiv 3-serie GT er i forhold til de øvrige 3- og 4-seriene. Denne fronten er massiv. :D 

Takker @Saltkjelen:D 

5GT er ikke min kopp med te nei, men den er veldig god å kjøre!

Synd ikke folk har fått opp øynene for 3GT for den er ypperlig som familiebil.

Noen som forresten vet om det går an å kode slik at jeg kan ha sportsstyring som standard oppsett når jeg starter bilen?

Foretrekker å ha sportmodus, men gjerne ikke sportmodus på girkassa. Har jo ikke adaptivt understell så er bare styring og girkasse/gassrespons som de modusene påvirker. I komfortmodus så er styringa litt for lett.

Kjører som regel i sport og manuell giring på turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AndeRsen94 skrev:

Gratulerer så mye med kjempe fin bil!  Jeg var litt usikker på disse i starten, spesielt bak enden. 

Men må si denne begynner virkelig og falle i smak :)

Her skal det følges med !

Takker @AndeRsen94:D 

Den trengte litt tilvenning for meg også, men vant meg for over når vi skulle bytte bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gorg skrev:

Noen med tips til fjerning av folien på nyrene? Varmepistol eller noe?

Har fjernet mye folie på jobb. Da bruker jeg bare en hårføner for å varme opp folien for så å ta taki i hjørnet og dra det forsiktig av :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gorg changed the title to F34 320D Gran Turismo - 100000 km! Ekstralys??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...