Gå til innhold

F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass


Gorg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Et kast i blinde, men monterte ekstralys fra lazer på min X3 f25 i helgen. Vi brukte kun relé og ledningsnett på 2mm fra Biltema. Lysene lyser helt kanon, men skjer at lysene blender og dimmer ned konstant (blinker) om jeg skrur på fjernlys.

Får til å «lure» bilen, hvis jeg skrur på fjernlys når kun tenning er på, før man starter bilen. Da fungerer det som normalt. Med andre ord, meget merkelige greier!

Hentet forresten styrestrøm rett fra høyre fjernlys og koblet på reléet. 

 

Noen som har vært borti lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2019 den 9.36, Komatsupower skrev:

Hei! 

Et kast i blinde, men monterte ekstralys fra lazer på min X3 f25 i helgen. Vi brukte kun relé og ledningsnett på 2mm fra Biltema. Lysene lyser helt kanon, men skjer at lysene blender og dimmer ned konstant (blinker) om jeg skrur på fjernlys.

Får til å «lure» bilen, hvis jeg skrur på fjernlys når kun tenning er på, før man starter bilen. Da fungerer det som normalt. Med andre ord, meget merkelige greier!

Hentet forresten styrestrøm rett fra høyre fjernlys og koblet på reléet. 

 

Noen som har vært borti lignende? 

Har du bixenon eller adaptive lys?

Husker ikke helt hva vi koblet oss på, men det var iallefall venstre side. Det er bixenon på GTen vår og da er det litt forskjell på ledningsnettet sammenlignet med standard xenon med nær og fjærn pærer. Men her er jeg på tynn is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
14 timer siden, papertiger skrev:

Snasen S! Så nesten litt bøs ut :D Gratulerer! Hvordan står det til med GTen?

Takker! Måtte ha en bil til når både jeg og fruen bytta jobb.

For en morsom liten bil, overraskende fremkommelighet 👌🏻
 

Syns ikke den er så lekker bakfra, men inni og foran er den lekker i mine øyne :) 

 

GTen har hatt litt trøbbel med AC i 2019, tok lang tid å finne ut at det var punktert kondenser til ACen. Men ble reparert i januar 😂 Når man trenger det aller mest

Skal få på litt ny lakk på den i april før den skal selges i sommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gratulerer med herlig valg. i3S er en fantastisk kreasjon! :) 

Mange takk :) Angrer ikke et sekund! Befrielse å slippe litt diesel lyd på kalde vinterdager også 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Takker! Måtte ha en bil til når både jeg og fruen bytta jobb.

For en morsom liten bil, overraskende fremkommelighet 👌🏻
 

Syns ikke den er så lekker bakfra, men inni og foran er den lekker i mine øyne :) 

 

GTen har hatt litt trøbbel med AC i 2019, tok lang tid å finne ut at det var punktert kondenser til ACen. Men ble reparert i januar 😂 Når man trenger det aller mest

Skal få på litt ny lakk på den i april før den skal selges i sommer.

 

Gratulerer med ny jobb da 😀 god en finner ut av det, helst innenfor garantitid 😛 hva blir det neste etter salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med ny jobb da 😀 god en finner ut av det, helst innenfor garantitid 😛 hva blir det neste etter salg?

Takk :) 

Godt med litt forandring, hadde vært der i 11.5 år.. 

Det var desverre uttafor garantitid, og steinsprang i kondenser tar de ikke om det var i garantitida. 
 

Hadde ikke trodd det for et år siden, men bilmarkedet er i stadig forandring og vi i Norge har et helt unikt ett.

Nye bilen er nemlig ikke en BMW.

IX3, 330e G21, X3 30e har vært vurdert, men iX3 har skuffende spesifikasjoner, 330e og X3 30e blir svært dyr om man skal velge brukbart utstyr. BMW sin elbil satsning er rett og slett ett-to år for sent for vår del, men utelukker ikke at det kan bli i4 eller noe om noen år.

Valget havnet på en elbil, og etter vi fikk i3s så ble det bare enda mer åpenbart at erstatningen for GTen måtte også bli det. Kjøremønsteret vårt tilsier at vi har gunstige forutsetninger for å ha elbil. Kjører korte strekker, 17km x 2 i det daglige og sjeldent over 100km. De gangene vi kjører langt er det hurtiglading tilgjengelig. Brukte bare 2 x 15 min lading på vei fra Harstad til Bodø i i3s’n. 
 

Foreløpig er det også veldig gunstig mtp momsfritak på nybilskjøp, bom, parkering, ferger og trafikkforsikringsavgift.

Utgjør for oss i besparelse i det daglige:

Trafikkforsikringsavgift 2963,-

Bompenger 6133,-

Parkeringskort på jobb 3000,-

12000kr i året

Drivstoffbesparelsen er også stor.

Da var spørsmålet hvilken bil det skulle bli.

Tesla vil jeg ikke ha.

Audi eTron blir veldig dyr, samme med EQC

Nissan osv ikke aktuelt.

Valget havnet på Polestar 2
 

8E41BA68-6B7B-4BB0-93FD-BDFA14AFEC7B.thumb.jpeg.492a2ec7e1558e352b148b57d7641d2d.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kjekk bil, og nok også den jeg hadde gått for om jeg skulle hatt ny elbil i dag og ikke trengte mer plass enn F36’en gir oss. Det virker å være en fin pakke og designet er også noe av det bedre i den klassen synes jeg. Så blir det spennende å se hva i4 leverer når den kommer, men den kommer noe sent til selskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra konfiguratoren. 
 

Bestilte med følgende

- Midnight metallic lakk

- Ventilert Nappa skinn interiør

- Pilot pakke (mange sikkerhets og parkeringsfunksjoner, inkl 360 kamera og adaptiv cruise control)

- Plus pakke (Harman Kardon Premium sound, panorama tak, adaptive pixelfront hovedlys LED++)

- Performance pakke (Öhlins justerbare dempere, smidde 20’’ felger, Brembo bremser)

- 20’’ smidde vinterfelger 

- Elektrisk hengerfeste (1500kg)

Standard utstyret er også veldig bra. 

C19F7D52-5EE1-460F-A5B6-A0511E877617.png

81317261-1B26-4D17-9581-5FABE04C86AC.png

B95F3F1C-1AA5-4FDE-9FB6-3241F899EF50.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...