Gå til innhold

Olsen Bil-historier


Mariuse34
 Share

Anbefalte innlegg

Hallois! 

Jeg jobber som journalist og er i den anledning på jakt etter info, historier, navn etc rundt Olsen Bil og eieren der. 

Jeg vet at han har solgt en del BMW`er og at en del medlemmer her er på sørlandet, så håpet noen visste noe! 

Jeg er også på jakt etter så mye informasjon som mulig om denne saken fra noen år tilbake. 

 

http://www.fvn.no/nyheter/lokalt/Skrenset-femti-meter-sidelengs-405541b.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt snakk om når det gjelder den ulykken er at den bilen kom ifra Olsen bil, og har vært skjøtet. Hvis det har blitt gjort slurvete og at det er årsaken til at bilen ble så kvestet (delt i to) som de ble, så er dette alvorlig. Jeg vet ikke om det er tilfelle, men det må da gå an å få tak i skiltnummeret til den forulykkede bilen. Få så eierhistorikken på bilen hos biltilsynet, står det Olsen Bil der så er dette sikkert av interesse for Politiet. Ettersom vi snakker om en dødsulykke så snakker vi i værste fall om uaktsomt drap. Men som sagt, dette er det ingen beviser for. I første rekke er det sjåføren som kjørte uaktsomt, noe han også ble dømt for.

Ellers så har jeg ikke noen historier å dele, annet enn dårlig kundebehandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har bedre lykke med å kontakte tidligere ansatte, bostyrer, aktor i straffesaken, eventuelle styremedlemmer i selskapene hans, så vel som svv for å få tak eiere som har kjøpt bil av ham. Mulig skatteetaten kan gi informasjon om tidligere arbeidsgivere han har hatt osv. Jeg er ingen journalist, så hvor mye info det offentlige kan gi deg vet ikke jeg noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fantastisk repotasje dette og godt skrevet uten tvil.

Desverre er nok bare dette en forsmak på hvor galt dette er .

En ting er sikkert,der har vel aldri gått så mange råe biler blant "eliten" i Grimstad området som da han regjerte :).

Men hjelper lite da disse var satt sammen av bare skrot og ufaglærte folk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sveigis skrev:

Fantastisk repotasje dette og godt skrevet uten tvil.

Desverre er nok bare dette en forsmak på hvor galt dette er .

En ting er sikkert,der har vel aldri gått så mange råe biler blant "eliten" i Grimstad området som da han regjerte :).

Men hjelper lite da disse var satt sammen av bare skrot og ufaglærte folk .

Tusen takk! 

 

Helt koko hva som har foregått. Mye vi ikke kunne skrive på grunn av etterforskning i saken og. 

Endret av Mariuse34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dessverre ikke vært en eneste utgave av Finansavisen å få tak i, hverken i Arendal eller Grimstad...alt var utsolgt :( Forstålig nok siden dette har enorm lokal interesse, men en kollega fikk tak i ett eksemplar jeg får overta når han har lest den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig interessant artikkel. Noe av det mest skremmende er nesten hvor mange i bilbransjen som viste at det var noe rart men som regnet med at de andre ordnet opp. 

Men det er klart man hørte jo mange rykter i de årene jeg var bilopphugger også. Det var jo enkelte firmaer man viste at man ikke skulle kjøpe bruktbil av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...