Gå til innhold

M54B22 ~ M54B30 - Hva kan jeg få for denne?


Isaksen91
 Share

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Isaksen91 said:

Over 90 grader på motor, e den på så mye normalt? Synes det virke litt mye :s men når jeg tar på toppen av motor så er den fin temperatur, bortsett fra over vanos. Der e den varm! 

Den vifta har det ikke vært mye aktivitet fra den siste tiden, annet enn viskosevifta som surrer. 

På bilde så er det lambda 0, 1 , 2 & 2. Lambda nr 0 e det lite aktivitet på, mens nr 2 som viser -27.60 e aktiv. Nr 2 & 2 røres ikke, men e vell di som er etter katta og koblet bort. 

 

5 hours ago, Isaksen91 said:

Takk så mye! :)

Har ikke fått gjort så mye mer enn å bare lest av litt verdier med diagnose. Reiser på jobb lørdag så skal se om jeg får koblet bort air pumpen, byttet dørlåsen, sjekket vacum og litt sånt da siden jeg har bedre med garasje der! :)

Har vertfall mye olje i peiljepinnen/røret til tider, regner med at veivishusventilasjonen begynner å bli dårlig.. 

Tett ja, har du fått bygd om ventilasjonen?  

Eg har bygd om veivhusventilasjonen ja.

Tror det blir en befrielse på lang sikt..

Plugga berre det røret nede ved peilepinnen da bla.

Dvs. det var så plugget i fra før, at jeg slapp å gjøre noe..

Trykkluft skrujern og bremserens var forgjeves..

Kansje noe å sjekke på din og.

Ganske enkelt på e39..

Sikkert et hælvete å komme til på e46 :D  

 

 

96 grader er innafor normalen på blokk ja..

Har en 525i med deffekt termostat. den ligger rundt 73 grader på blokk.

Da er tempmåler litt under midten.

 

Du hadde jo stor variasjon på motor temp og kjølevann temp.

Men vil tro det utlignet seg når termostat åpnet?

 

Kan ikkje holde lenge på vanos nei.. Men blir vel dårlige speilegg :P

 

Hmm.. Du skal jo ha fire totalt, så det bør vere to verdier som endrer seg..

Men litt anerledes program på din avleser.. Elimineringsmetoden går kansje og.. tror pluggene til dei to lambda ligg over eksosmanifold.

 

Mekking i helga blir bra :) Her og!

Blir understell.. Bremser og fjørbeins bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bmw1969 skrev:

Boksen er vakum canister til flappen på bakpotta. Går vakuum slange fra den å til bakpotta. Men slangen på bilde kan også være vakum til trykkregulator til bensin....den sitter på filteret.

Ja fant det ut, men kor den vacum boksen skal videre, fra bakpotta til boksen å så til ?  Har ikke den originale bakpotta så treng vell ikke den da, men kjekt å vite om det e en løs vacum slange no da :P

den slangen som vist på bilde, kan det være den som går til potta, iallfall kor skal den videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Øyvind.J skrev:

Om det er fukt i dør så kan jo ting bli litt tregt i kulda. Noe olje på vajere og dørlås vil kanskje drive ut fukt.

Der var jo seff litt fukt nedi døra.. Noen tips til hvordan det har seg til? Dårlige pakninger i dør mellom vindu? Det dugger noe voldsomt i bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Øyvind.J skrev:

Du må få tørket bilen grundig, så spyle med kaldt vann (små kapilærer kontra varmt vann) for å finne lekkasje. Ikke uvanlig at pakninger og fuktsperre blir dårlige med årene. 

Skal prøve på det til uka/helga når jeg kommer meg på jobb igjen.. Ta av alle dør paneler og tørke godt før jeg spyler bilen igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke vits i rive alle om det bare er en dør som fryser, men kjekt å rengjøre og smøre inn samtlige dør/vindus pakninger. 

Sjekk etter vann i gulv, ut med matter og kjenn etter fukt. Dugger ofte på vinter da man drar med seg snø inn. Forøvrig så kan du vaske vinduer med eddik, dugger ikke så lett om vinduene er rene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Tips til hva jeg kan få for denne ved evt salg? Bilen går som en kula foruten en litt dårlig girkasse og muligens en defekt lambdasonde eller lmm. 

Info om den på første side.

Snapchat-278137383.thumb.jpg.519524230f8f8d16e05b16fec632de74.jpg

Endret av Isaksen91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...